Permalänk
Medlem

För 2500kr/1024MB är det väll nästan bara Ballistix som gäller... Fick hem mina igår (pc4000-versionen) och de kostade 2500kr med frakt från www.crucial.com/eu . Har inte hunnit prova dom än men imorrn ska datorn byggas om.
Då blir det ett Lanparty UT, A643200+, 1024MB ballistix och vatten på det!
More to come!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittar ni PQI 3200 Turbo så köp ifall dom är billiga!

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt DFI igår
Mina nya ballistix PC4000 imponerade på mig också då jag kunde köra 2-2-2-5@200 precis som PC3200 modellen ska kunna.

Men det inbygda LANet på moderkortet ville inte fungera alls.
Den säger bara att det inte sitter någon nätverkskabel i samt ledsen lyser inte.
Det ser ut som jag får skicka tillbaka det till Overclockers.se :/

Edit: problemet är löst

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Vänta med o skicka tillbaka det..massor har haft problem med nätkortet men det är alltid nån inställning som gör det.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Har du några exempel på lösningar? Jag har letat som en galning utan att hitta något liknande problem.

Hur som helst tycker RGone@dfi-street.com (supporttekniker på DFI) att jag ska RMAa det, då allt är rätt inställt i BIOS.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Jahapp den irländska varghunden som man inte fattar ett ord av vad han skriver.
Provat med force 10mbit eller vad du nu har ?

Annars verkar det ju kört =(

Här har ni en sak jag knåpade ihop ifall ni tycker om penna och papper för att komma ihåg inställningar.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Uberman: Tack så mycket för tippset

Det löste sig när jag forcade. Tänkte inte på det då jag alltid kunnat köra på auto där eller liknande.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Undrar ifall mina minnen i Sign funkar till ett DFI?
Funderar mellan det och MSIs Platinum platta.... någon som har förslag?
Jag vet att det finns folk som kör med samma minnen som jag har på MSI plankan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harten
Uberman: Tack så mycket för tippset

Det löste sig när jag forcade. Tänkte inte på det då jag alltid kunnat köra på auto där eller liknande.

Hade ingen aning om det funkade, nått man läste nån gång långt bak i livet

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harten
Jag fick mitt DFI igår
Mina nya ballistix PC4000 imponerade på mig också då jag kunde köra 2-2-2-5@200 precis som PC3200 modellen ska kunna.

Men det inbygda LANet på moderkortet ville inte fungera alls.
Den säger bara att det inte sitter någon nätverkskabel i samt ledsen lyser inte.
Det ser ut som jag får skicka tillbaka det till Overclockers.se :/

Jo, det är fina minnen. Funkade inte på mitt MSI helt felfritt så jag kör med dom på en Abit KV8pro nu o de funkar finfint=). (Kunde dock köra dom i 2.5-2-2-5 i 250 på MSI-plankan, men där var det tvärstopp oavsett CAS!

Skulle vara fint om du kunde testa hur hög fsb du når med minnena på din planka innan du skickar tebaks den. Är nyfiken=)!

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

EvonS: Problemet är löst som du ser uppåt i tråden.

Jag sitter och Primar dem nu i 250 2.5-3-3-8 för att se att allt är ok. Sen ska jag se hur mycket de pallar.
Jag var uppe i 260 2.5-3-3-8 men då fick jag errors i Prime95 av någon anledning, fast processorn bara gick i 9x260. Jag får väl sänka multiplern rejält och mata på med fsb.

Förresten vad gav du dem för spänning då du maxade dem?

Men jag återkommer med resultat då jag testat lite mer.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

2.8v

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

@EvonS

Det verkar som de går stabilt vid 260HTT 3-4-4-8 2.9v
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/clock.JPG
De ville dock inte gå över 270HTT just då.

Så nu ska CPUn pressas lite.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

Livet är inte rättvist... Efter en hel dags slit i källaren med att bygga om hela datorn och vattenkylningen så bär man upp grejerna och kör igång skrället. Den bootar upp och allt går som det ska men efter att jag har ställt om lite saker i bios och startar om så vägrar den boota igen... Skumt tänker jag och lite smått irriterad gör en "clear cmos" och testar igen. Nu funkar det igen... trodde jag. Kommer in i bios men hinner inte mer än se den blå rutan förän datorn startar om sig. Går igenom samma sak en gång till innan jag fattar att jag måste ha en högvarvig fläkt i "cpu-kontakten". Äntligen funkar det någorlunda igen och jag gör ett par inställningar i bios igen och startar om. Va FAN! Ingen boot nu igen! Nu vart jag riktigt förbannad och tänkte att det här satans orginalbioset måste vara lika buggigt som "street legal 2" och drar igång en uppdatering av bioset. Till min fasa så blir det "write error" på en sektion under uppdateringen och när det sedan startar om så bootar inte kortet längre... Skit!

Nu sitter jag och funderar på om jag ska välja pest eller kolera (skicka tillbaka det och vänta x antal veckor på ett nytt eller beställa en bios-savior för 400kr med frakt...). GAAAHHHH! Blir toktig på detta...

Permalänk
Medlem

@Dr.Dead

Fasen vilken osis :/
En bios-savior kanske låter lite dyr. Men det kan kännas jäkligt tryggt att ha en då du flashar nästa gång.
Tid är pengar...

Funderar själv på att skaffa en bara utifall att.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk

Men alltså att shoppa minnen är ju lätt den svåraste biten i mitt datorköp... Vill ju inte ge mer än 3000kr, men ändå få pris/prestanda värda minnen. Har satt mitt mål på att få upp den i en 250fsb med min dfi-bräda. Skulle det funka me Ballistix 3200 minnen eller? Är helt öppen för förslag...

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk

jag är ganska noob och förstår mig inte på DFI-bioset, det finns ju hur mycket som helt med inställningar till RAMen. hur får jag 2-2-2-5? vilka ska jag ändra på då? hittat bara första CAS. =/

mvh/daniel

Visa signatur

Intel i5 2500K @ 4,5GHz | MSI P67 GD55 | Silverstone Fortress II | Silver Power 750 W | Corsair Vengeance 8GB CL9 | Intel SSD 510 Series 120GB | Noctua NH-U12P SE2 | Gainward GeForce GTX 570 | WD Caviar Black 2 TB | WD Caviar Green 2 TB | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | Logitech G400 Gaming Mouse | Logitech Illuminated Keyboard | Dell U2711 @ 2560x1440

Permalänk
Medlem

Om du vill köra 2-2-2-6 tex skriver du under command per clock:
Cas latency Control TCL :2
RAS to CAS TRCD : 2
Min ras active time TRAS: 6
Row precharge time TRP :2

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk

Finns det några jämförande tester mellan DFI-brädan och andra mobos? Jag skulle gärna se hur pass mycket bättre det är än t.ex MSI K8n Neo Platinum och Epox 8KDA3J innan jag beställer det :).

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Anandtech har en review.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk
Medlem

Ser att många ställer sig tveksamma till BallistiX Pc4000 512MB, tänkte därför dela med mig av mina resultat med en sådan sticka på DFI-plankan.

270 2,5-3-3-10 1T 2.9V = Primestabilt (Kört över 24h) och haft denna config i veckor nu utan problem.

Hade dock problem att ta mig över 255-260 i början, men efter lite pillande med alla minnestimings ordnade det sig.

Permalänk

Med moddat bios kör jag igenom 3dmark med 272x10 1:1 2-2-2-6 1T börjar bli riktigt nöjd med detta kort

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg