NeedIT i Linköping

Permalänk
Medlem

NeedIT i Linköping

Vilka är era erfarenheter av NeedIT i Linköping? De har en butik vid Trädgårdstorget, men verkar inte ha så mycket i lager. Litar inte riktigt på deras konkurrent bredvid *host*, så jag tänkte kolla om dessa är bättre. Hur brukar det se ut med leveranstider exempelvis? Har en polare som behöver en dator (någorlunda) snabbt.

Permalänk

Needit har gått i konkurs minst en gång iaf under det senaste året. PcSuperStore bredvid är inte heller att lita på då faktiskt redan har gått i konkurs. Mitt tips är UCS på Klostergatan, ligger bredvid "Ros" - ett snabbmatsställe. Ett annat alternativ är cybercaféet (eller vad det heter) som ligger ganska nära stationen, Lasse och Johan data heter det officiellt men har nog inte sett någon sån skylt, billiga är de, speciellt på nätverkskablar.

http://www.ucs.se/
http://www.ljtrading.se/

Gör en sökning i forumet annars, needit har varit uppe förut.

Permalänk
Medlem

Det är samma personal på NeedIT som på f.d. Skribofont, och där fick man då ingen vidare service vid reklamationer. Verkar som det är nya ägare där nu, va de som stod i butik i början jag syftade på.

Johan på www.ljtrading.se kan jag rekommendera om du lägger en stor vikt på att det som sägs backas upp. När jag handlade där så var inte alltid priserna eller sortimentet i topp men när han sa något så var det det som gällde. Inget tjafs eller undanflykter i efterhand, något man tyvärr möts av i flera andra datoraffärer.

Permalänk
Medlem

Har alltid tyckt att NeedIT legat i överkant prismässigt på de allra flesta artiklar. Den butik som jag tycker är på frammarsch i stan är PC-Punkten på Drottninggatan!!

De ligger bra till prismässigt och har bra produkter om du ska "bygga burk"..

http://www.pcpunkten.se/

Visa signatur

l INTEL I7 2600k@4,3GHz l ASUS P8Z68-V GEN 3 l Corsair DDR3 16 GB l CORSAIR HX 520W l ASUS 6870 l INTEL SSD 120GB l WD 250Gb x 3 l PH 240BW l Win 8 64-bit l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pyran
Har alltid tyckt att NeedIT legat i överkant prismässigt på de allra flesta artiklar. Den butik som jag tycker är på frammarsch i stan är PC-Punkten på Drottninggatan!!

De ligger bra till prismässigt och har bra produkter om du ska "bygga burk"..

http://www.pcpunkten.se/

Kan tillägga att de moddar x-boxar också vilket är enda butiken i Linköping jag hittat som gör det.

Visa signatur

XP Barton 2500+@2200MHz / Abit NF7-S ver 2.0 / 2x512 MB pc3200 DDR/ 2x80GB westerndigital/ IBM 180GXP 120GB / ATI Radeon 8500 / Chieftec DX-01B-D / Nec FE950+ /Soundblaster Audigy 2 / Acer brännare 16x10x40x / pioneer DVD 116 / Antec Trueblue 480watt / nec nd-1300

Permalänk

Jag rekomenderar inte UCS! De har oftast inte saker på lager, även fast hemsidan hävdar det. Dessutom tar de en oerhört stor avgift på sin service. Jag köpte en bärbar hos hp och eftersom UCS är ett "hpcenter" så skall de laga den med hjälp av hp:s garanti. Men de sa att den inte gällde där och att jag var tvungen att betala för att få den lagad. Efter ca 1 timme kommer de fram till att lagningen kommer kosta mellan 8-9000 kr plus moms dessutom tar de ca 1000kr per timme för att fixa det. Datorn kostade under 8000 när jag köpte den, ca 2 månader innan.

Visa signatur

100% recycled electrons
http://www.greenliquid.tk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snike
Kan tillägga att de moddar x-boxar också vilket är enda butiken i Linköping jag hittat som gör det.

Moddar som i sätter in chip? Det lät väldigt lovande!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ge3kr0bban
Jag rekomenderar inte UCS! De har oftast inte saker på lager, även fast hemsidan hävdar det. Dessutom tar de en oerhört stor avgift på sin service. Jag köpte en bärbar hos hp och eftersom UCS är ett "hpcenter" så skall de laga den med hjälp av hp:s garanti. Men de sa att den inte gällde där och att jag var tvungen att betala för att få den lagad. Efter ca 1 timme kommer de fram till att lagningen kommer kosta mellan 8-9000 kr plus moms dessutom tar de ca 1000kr per timme för att fixa det. Datorn kostade under 8000 när jag köpte den, ca 2 månader innan.

Vad heter personen du pratade med på ucs om den där datorn? Jobbar själv där och så vitt jag vet så ligger inte våran timpenning på 1000:- per timme.

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Citat:

citat:Ursprungligen inskrivet av ge3kr0bban
Jag rekomenderar inte UCS! De har oftast inte saker på lager, även fast hemsidan hävdar det. Dessutom tar de en oerhört stor avgift på sin service. Jag köpte en bärbar hos hp och eftersom UCS är ett "hpcenter" så skall de laga den med hjälp av hp:s garanti. Men de sa att den inte gällde där och att jag var tvungen att betala för att få den lagad. Efter ca 1 timme kommer de fram till att lagningen kommer kosta mellan 8-9000 kr plus moms dessutom tar de ca 1000kr per timme för att fixa det. Datorn kostade under 8000 när jag köpte den, ca 2 månader innan.

Vad heter personen du pratade med på ucs om den där datorn? Jobbar själv där och så vitt jag vet så ligger inte våran timpenning på 1000:- per timme.

Jag var inne hos er under slutet av juli. Jag har PM:at dig för vidare information eftersom jag inte tycker att det ligger i allmänt intresse att veta mer än det här om den här affärren. Jag tycker ni borde anpassa era priser till en mer "realistisk" nivå.

Jag hoppas ni tar till er det här som konstruktiv kritik och inte som något kränkande.

EDIT: Glömde citera

Visa signatur

100% recycled electrons
http://www.greenliquid.tk

Permalänk
Medlem

Ärendet är löst.

Visa signatur

I/O is everything !

Permalänk
Medlem

PcSuperStore e värdelöst att handla på.. NeedIT ger däremot bra service av alla tänkbara saker..

Visa signatur

Too be or not too be, thats the question!

Permalänk

handlade av PCPunkten idag. väldigt trevligt personal iaf.
dessvärre skickade de med mig ett modem iställer för ett nätverkskort. lite klantigt kan man tycka men förmodligen var det felpackerat från början.

Permalänk

Var inne på LJ Data igår ang. ett nätagg som slutat fungera. Då det nätagget är specifikt för chassit jag köpte (antec sonata) så kunde jag inte få ett likadant. Däremot fick jag välja ett annat nätagg helt utan problem. (blev ett Tagan 380w, skulle komma in senare i veckan)

Mycket bra skött av... jag tror det var Lasse.
Tummen upp till LJ Data mao.

Permalänk
Medlem

Har haft mycket dåliga erfarenheter från ljdata.
Mycket oseriösa enligt mig.

Vill inte gå in på det just nu, då jag blir ilsken så fort jag tänker på det.

UCS är riktigt bra.

Hur ligger PcPunkten till prismässigt?

EDIT: hittade btw en länk till site cybercafe som är samma företag som LJDATA, kolla bara på det här, lol.

http://www.sitecybercafe.com/power.htm

Permalänk
Medlem

Linköping ska man inte handla data saker i. Absolut inte hård varor.
Musketör data har nog fortfarande inte sänkt sina 180GB Hitachi diskar från 3600kr som de låg på när jag köpte en likadan i Norrköping istället.
Alina som jag valde dåm suger rätt bra med nu iof. men bättre än alla jag stött på i Linköping iaf.

LJ vet jag om är schyssta, men bara om man känner dom

Struntar i o reda min felstavning på dom-dåm, ser ju kul ut, inser att jag ska sova istället... Zzzz...

Visa signatur

0,5% Fett

Permalänk
Medlem

Har handlat på NeedIT några gånget, inga store grejer dock. Tycker de verkar bra, kunnig personal i alla fall! Om man jämför med nissarna på PCSuperstore, inte mycket koll där inte.

Annars har ni ju alltid SIBA ute i Tornby

Visa signatur

....men vad vet jag?