Permalänk
Medlem

Fancontroller [Film, Bilder]

Så tänkte lägga ut lite bilder på min ganska nyskapta fancontroller.

Knapp 1 ska reglera blivande lyse i datorn (jag vill observera att jag INTE ska windowmodda och bygga en julgran även fast det snart är jul, utan jag vill ha ett så clean lyse som möjligt som matcher fläktarna i fronten).

Knapp 2 reglerar bakre fläktens hastighet mellan 5 volt och X-volt.

Knapp 3 reglerer radiatorfläktarnas hastighet mellen 5 volt och X-volt.

Knapp 4 ställer in X-volt på 0 eller 12 volt.

Lysdioderna visar om fläktarna är på 5 volt(grön), 12 volt(röd) eller 0 volt(inget).

Film

Så det var det, om bilderna är för stora hojta till så förminskar jag ytterligare, om någon vill kan jag skicka bilder på innanmätet(stavning) och snickra ihop ett kopplingsschema.

Glömde säga att knapparna ska målas svarta.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Ser väldigt fint ut! Gillar clean look

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem

Stilrent är nyckelordet! MYCKET fint!

Visa signatur

Write that down!

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se ett kopplings-schema på detta.
Det vore hemskt bra om du kunde göra det så en 5-åring förstod det.
För där ligger mina elkunskaper.

Visa signatur

"He never races anybody, he just sit there and scares the hell out of 'em"
“Eagles may land on the same mountain but they don’t flock together. Eagles fly alone.”

Permalänk
Medlem

Nice job!
Skulle dock vilja se någonting lite mer fantasifullt när det gäller floppyn

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Tack för alla creds, schema kommer antingen senare ikväll eller under morgondagen, då kommer bilder ef från bygget om jag kan hitta(formaterat och har bara sparat lite random stuffs).

ptz0n: Jo floppyn är gräslig, ska grejja den på någon vänster sedan, ev en display kan tänkas.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk

mkt fint chassi som dom ovan redan har nämnt:

ju renare ju finare

Visa signatur

sweclockers.com
Citera för svar. Maila här. Please come again!
Homer: Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is, never try.

Permalänk
Medlem

skulle vilja ha ett kopplings shema o lite mindre bilder!
mkt nice!

Permalänk
Medlem

Jag blir sjukt kåt när jag ser Lian-Li chassin , måste skaffa mig ett inom kort innan jag gör på mig ^^

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Skulle man kunna få be om ett foto på insidan?
Eller att du plockar ut den o fotar den..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förklaring:
Strömbrytarna som man kan se kan vara i 2 skillda slingor, antingen slingan som är svart eller den som är grå.
Grön är x-volt.
saknas kopplingen för dual ledsen i detta schema, men de är helt enkelt kopplade till de olika utgångarna på strömbrytare 3 och 4 i serie med ett motstånd. Dock måste man lägga till dioder från utgångarna till fläkten, för eftersom de kopplas ihop knastar sig lysdioderna.

Förövrigt borde jag fixa ett snyggt schema med alla saker på, men jag vet inte riktigt vilket program jag kan tänkas använda mig av. Efter maten kommer det lite bilder på kopplingarna, kanske är enklare att förstå än schemat

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

om du ska måla knapparna kan du ju spraya diskettenheten i silver...

[EDiT] snyggt föresten!

Visa signatur

[[Asus Commando - - C2D E6320 @ E6700 - - 4GB TWIN2X - - PC HD 2900XT - - Antec Solo - - X-Fi Xtream Music - - NX-8060]]

Permalänk
Medlem

Varför ha så jävla krångligt? varför inte bara en steglös?

Permalänk
Medlem

Man tager vad man haver, just nu hade jag inga liknande potar som tåler så mycket ström, så det fick bli en med brytare.

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Medlem

Nice men kan du inte måla diskettenheten eller varför inte ta bort den!

Visa signatur

<mage> what should I give sister for unzipping?
<Kevyn> Um. Ten bucks?
<mage> no I mean like, WinZip?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av G4jm0r
Man tager vad man haver, just nu hade jag inga liknande potar som tåler så mycket ström, så det fick bli en med brytare. [/QUOTE

potar som tål så mkt ström? man får ju använda sig av en spänningsregulator oxå.

Permalänk
Medlem

mm så sant, men jag har bara 2 och de flyttar jag mellan alla olika avr projekt och saker jag bygger

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...