Hur flaschar jag bioset på DFI kortet?

Permalänk

Hur flaschar jag bioset på DFI kortet?

Tjena. Jag undrar hur man flashar bioset på mitt DFI Lanparty UT NF3 kort? Alltså förr har jag alltid kört Alt-F2 metoden med .bin filen på en diskett, men nu varkar man inte kunnna det längre... Är det något fjantigt windows-flash program man ska använda eller vad är säkraste sättet?

mvh Martin

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk

Jag använder Awdflash eftersom jag inte gillar att hålla på att flasha i windows

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Köred då med winflash, funkade jättebra, men sen så kan jag inte veta hur det funkar för dig.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk

Ok. Kan jag bara ta Awdflash.exe från en bios-zip fil å lägga på en diskett med N32LDA15.BIN-bioset jag nu ska köra in?
Sedan har jag läst på lite, å hittet detta.:

Type in the following command under DOS prompt (NOT under windows!):
A:\>[executable] [file name].bin /F
OR A:\> [Executable] [file name].bin /F/QI
OR, A:\>[executable] /?
for detailed instructions.

Ska jag skriva med /F/QI eller bara /F ?

mvh Martin

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk

Asså du gör bara en bootdisk med awdflash.exe och .bin filen. Sen bootar du bara på disketten och skriver awdflash och följer instruktionerna.

Permalänk
Avstängd

Det finns på deras hemsida två olika bios versioner. Den jag tog gör allt automatiskt. Bootar och flashar det ända du gör är att trycka F1 sen klart. Behövs inte skrivas något.

Permalänk
Medlem

Med Diomand Flash Image versionen kan man formattera en diskett som gör det automatiskt så som Allstaar beskriver. Jag gjorde det själv igår och det var väldigt smidigt.

Permalänk

ok ,tack så mycket.

Visa signatur

Ät inte gul snö