Permalänk
Medlem

Vatten kylning

hej hej ja ska nu köpa vatten kylning..har ju bara 1000 kr då ja undrar om man kan få någe bättre änn det här?

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1507&session=9871b4...

Permalänk
Medlem

de kan bli svårt... men kolla runt på marknaden! där säljer dom mycke bättre grejor .... dangerden prylar! de är fina grejor:D
men kolla så att de passar på din socket!

Visa signatur

hmm aj hävv ölått ovf probläms med maj compjuter

Permalänk
Avstängd

vet att man e sugen på det för det e jag med .. men man får spara till ett wather chill.. för det är det enda rätta !

Permalänk
Avstängd

www.komplett.se har ju swiftechs vatenkylningskit för 999 men nb och cpu kylning, radiator o pump o allt

Visa signatur

Kinkiga moderatorer och tråkiga forumsdelar, snart lämnar jag swec.

Permalänk
Medlem

nej det är det bästa färdiga vattenkylningspaketet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjunet
www.komplett.se har ju swiftechs vatenkylningskit för 999 men nb och cpu kylning, radiator o pump o allt

finns inget sånt kit på komplett. skicka länk

Permalänk
Medlem

Du har tur min gosse! Det finns ett mycket atraktivt kit på denna adress: http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=250&products_i...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

murak ja har socket 939 men går det änn då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blattis
murak ja har socket 939 men går det änn då?

"Passar P4 LGA 775 och Athlon 64 (754)" Iom att socket 754 och 939 använder sig av samma hål så är det lugnt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Du har tur min gosse! Det finns ett mycket atraktivt kit på denna adress: http://www.datadelar.se/product_info.php?cPath=250&products_i...

ser ju ut att prestera jättebra också. ser ut som några metallklumpar med sugrör på

Permalänk
Medlem

har också funderat på vattenkylning av den där sorten.. och en 2400+ mobile barton bla.

CoolRiver Komplett vattenkylning P4 S478 & AMD socket A (CPU/GFX/NB) 999 Kr
ABIT NF7M NFORCE2 SOCKET A ATX 856 Kr
A-DATA 512MB DDR (VITESTA) DDR500 / PC4000 1191 Kr
Raidmax Mirage 278 m. fönster, silver 461 Kr
3R System Dynamic RPS 350W 389 Kr
Arctic Cooling 80mm fläkt, 10-26dBa, temperaturstyrd

och ett 9800pro och en 2400+ mobile barton 35w

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
ser ju ut att prestera jättebra också. ser ut som några metallklumpar med sugrör på

Är inte alltför dåligt enligt tester, vill man ha bättre prestanda längre fram kan man skaffa en till radiator, eller kanske byte pump också om man nu vill. Tror inte det är några större fel på blocken.

Permalänk
Medlem

nej de verkar vara robusta och bra.. isf så bord eman nog kunna få upp prestanda mest på gfx jämfört med orginal..

har du någon mer adress till där dom har testat denna kylning?

tänkte om det är problem om man behöver fylla på vatten eller dyl. man behöver inte köpa till ngt tror jag..

Visa signatur

San Diego 3700+ @ 3ghz KAB7E 0547 GPAW | MSI NFORCE4 NEO4 | Geforce 8800gt 700/1650/1000 | NorthQ Ufo 120mm | 2x512mb A-data PC4500 2,5-4-4-7 tccd | Silenced Antec amg 1080 | Cooler Master True Power 620W Modular

Permalänk
Medlem

någon som vet om det där GPU blocket passar till ett radeon 9800XT ?

Visa signatur

Ska det stå nåt hära...?

Permalänk
Medlem

Jag har det kittet, fungerar bra. GPU blocket har inga speciella fästen
utan klämms bara fast med en stor fjäderspänd klämma.
Det följer med lite olika fästdetaljer och en bit dubbelhäftande värmeledande platta som man får använda som man vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
nej det är det bästa färdiga vattenkylnings paketet

Haha, påpekar att du också stavat det fel om vi ska vara petiga med särskrivningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baron
Haha, påpekar att du också stavat det fel om vi ska vara petiga med särskrivningar

hehe det lyckades jag missa, jaja var inte lika farlig som hans särskrivning

Permalänk

tjena grabbar, jag funderar på att köpa watershill. med det "gammla" blocket det som bara e till CPU och kostar runt 1000kr idag eller midre, tänkte sätta dit ett block till för chipset.. Har en P4 3.0 prescott och ett abit is7-e tror ni det kyler bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiSocial
tjena grabbar, jag funderar på att köpa watershill. med det "gammla" blocket det som bara e till CPU och kostar runt 1000kr idag eller midre, tänkte sätta dit ett block till för chipset.. Har en P4 3.0 prescott och ett abit is7-e tror ni det kyler bra?

Bra och bra. Jag skulle inte vilja påstå att något färdigplockat vattenkylningspaket för under 2000 kr kyler speciellt bra. Men bättre än luft tror jag nog.

Permalänk
Medlem

Passar gpu vattenblocket ett 6800?

Permalänk
Medlem

varför frågar ni här om blocken passar hit & dit. läs på tillverkarens hemsida, alternativt på återförsäljarens sida. så jävla svårt är det inte att kolla upp.