Importera konsoll ifrån USA.

Permalänk
Medlem

Importera konsoll ifrån USA.

Tjenare,

Jag har mer och mer blivit sugen på någon ny konsoll, och iom att dollarn är så pass låg så kostar ju konsollerna 50% i USA jämfört med Sverige, och jag då som är lyckligt lottad som har en syster boende där, kan egentligen åka dit närsomhelst.

Så jag tänkte köpa:
Gamecube+mariokart+2original handkontroller. (Kostar 650kr nytt)
Playstation2(TWO) och GTA: san andreas. (kostar 1000kr nytt)
+ Ev. PlaystationPortable (om det kommit ut tills dess? )

MEN: Hur gör man med strömmen? Hur mycket kostar en konverter och har dem något annat än vi när det gäller SCART/RGB kablar? Behövs någon konverter till det också kanske?

Ps. Det kan finnas flera sånna hära trådar, men jag lyckades icke hitta dem. ds.

Tack på förhand!

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Satan vad billigt
Mitt PS2 + San Andreas gick på 1500 och då var konsolen begagnad

Eftersom det är en NTSC-enhet så får du väl köra RGB-kabel, bör funka då. Och så får du köra med nån adapter för strömmen och kanske nån omvandlare, borde finnas på classe eller liknande.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Finns adapters på Classe japp...
Men det GC paketet finns i sverige för 999:- det är väll vad ditt kommer kosta med frakten

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Finns adapters på Classe japp...
Men det GC paketet finns i sverige för 999:- det är väll vad ditt kommer kosta med frakten

Skriv en länk snälla!!! :D, jag har ingen aning om vad deras kontakter heter.
-
Nja, jag skrev iofs att jag åker över där, och tar det med hem, så fraktkostnaden blir flygbiljetten :), (för övrigt kostar det cirka 3000-4000kr att flyga lågsäsong till Detroit med SAS). Så hur jag än gör så lönar det sig ;).

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
Skriv en länk snälla!!! :D, jag har ingen aning om vad deras kontakter heter.
-
Nja, jag skrev iofs att jag åker över där, och tar det med hem, så fraktkostnaden blir flygbiljetten :), (för övrigt kostar det cirka 3000-4000kr att flyga lågsäsong till Detroit med SAS). Så hur jag än gör så lönar det sig ;).

Sry, missa att du skrev att du skulle åka ditt. Men då är det billigt och bra, själv får jag en GC i julklapp med Mario kart och Mp1 & Mp2.

PÅ classes hemsida finns bara deras reseadpater men ring till en butik så kan de hjälpa dig, jag köpte iaf en sån där

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

typh00n:

Det enda du igentligen bör tänka på är:

Först din TV måste stödja 60Hz, och hälst NTSC ifall inte borde RBG hjälpa men inte alltid.

Alla GameCube stödjer inte RGB de nyare tog de bort dne ifall jag nu mins helt rätt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sen så kommer du nog åka dit på tull och moms när du fraktar hit grejerna. Och alla vet ju att det svenska tullverket har långa och giriga fingrar som vill ha 25% moms på allt man köper. Inte alls roligt alls om man köper något för 1000:- så kommer man att få pröjsa 1250:- innan man får plocka ut paketet. Tänk på det innan du beställer.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Big_PHat: det är väl bara att slänga kartongen och säga att man tagit med konsolen från Sverige. De kan inte bevisa att man köpt grejerna i Staterna.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Big_PHat: det är väl bara att slänga kartongen och säga att man tagit med konsolen från Sverige. De kan inte bevisa att man köpt grejerna i Staterna.

Ooops! Såg inte att han hade en bekant där. Trodde han skulle importera direkt ifrån en butik i USA för att skicka hit den. Men isåfall så blev det mycket lättare att "importera" isåfall, då man slipper momsen. Ovanstående inlägg från mig är alltså felaktigt, eftersom att jag var en hänsynslös Swecare som inte brydde mig om att läsa trådskaparens inlägg. Fy, fy på dig PHat...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!