Varför tankar min far 1000 kb/s snabbare än mig?

Permalänk
Avstängd

Varför tankar min far 1000 kb/s snabbare än mig?

Ja, han tankade i 1040 kb/sec, själv tankar jag i 40kb/sec. Jag förstår inte vad det är som hindrar min hastighet?
Vi tankade exakt samma sak, från exakt samma sajt, ej samtidigt, och han tankar 1000 snabbare än mig?
Vi har en d-link router, båda går igenom den så det bör ej vara nån skillnad.. Finns det någonting i windows som hindrar hastigheten?

Bör nämnas att jag har BBB 24 mbits men tankar för det mesta 100 kb/sec. Eller någon som vet nåt speciellt prog som hindrar hastigheten? Jag är jävligt trött på å tanka något som tar flera timmar på grund av min jävla dåliga hastighet

Permalänk
Medlem

Har du inst SP 2 ?

ligger någon skit i den som segar ner ganska så bra men det finns en fix.

Visa signatur

Asus P4C800-E Deluxe, P4 E 3,2@3,52,Zalman Resorator, 1024 mb,geforce fx 5950 ultra,compaq P 1220

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxeta
Har du inst SP 2 ?

ligger någon skit i den som segar ner ganska så bra men det finns en fix.

Ah, alltid lika härligt med folk som uttalar sig utan att kunna nåt.

Ja, brandväggen i SP2 tillåter "bara" 10 anslutningar per sekund. Detta är dock inget problem så länge programmet som använder nätåtkomsten är väluppfostrat (vilket så gott som alla program förutom t.ex. virus och spyware är).

Det tål också att påpekas att påståendet att QoS "stjäl bandbredd" också är en myt, så kom inte och prata nån sån smörja.

Jag tror snarare problemet ligger i att du använder en D-link router. Om det är en 604 så blir jag inte det minsta förvånad heller.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Ah, alltid lika härligt med folk som uttalar sig utan att kunna nåt.

Ja, brandväggen i SP2 tillåter "bara" 10 anslutningar per sekund.

10 nya anslutningar/sekund var det väl ändå!?

Permalänk
Medlem

Eller har du en smart far som installerat netlimiter el dyl. Kanske Mon0wall

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varget
http://www.speedguide.net/downloads.php
första programet

vad ska man ändra för att få snabbare hastighet ?

Permalänk
Avstängd

jag har en d-link 624, jag har istället börja misstänka mitt nätverkskort, det är ganska gammalt.. kanske dåliga drivisar också, ska pröva att byta ut det och se vad som händer.

Permalänk

Testa att ladda utan routern, eller eventuellt byt plats på din och din fars kabel i routern, och se om det blir någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jnse
10 nya anslutningar/sekund var det väl ändå!?

Sorry, ordet "nya" råkade försvinna när jag korrigerade mitt inlägg innan jag trycka på Skicka Svar. Mänskliga faktorn.

Oavsett vilket så påverkar inte detta normala applikationer, jag använder själv den inbyggda brandväggen och vad jag än kör så funkar det utmärkt och i hög hastighet.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

eller att dom tänkar samtidigt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hmm normalt ska 24Mbits vara ca 3,00MB/sek ner

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

javisst men knappast alla får det.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."