Permalänk
Medlem

Film på A925

Jag har läst att man kan ha film på motorola A925 men SmartMovie men det fungerar inte...
Finns det något annat program så man kan ha filmer på mobilen eller kan ni hjälpa mig?

Permalänk

jojomensan allt du behöver är pvautthor som du kan ladda ner här <link>http://www.packetvideo.com/shop/authordownload.asp</link>
Du lär dej snart programmet och den gör om till formatet 3gp som spelas i standard video playern

allt du behöver göra är att fylla i namn o lite skit längst ner på nerladdningssidan enkelt och bra , och framförallt LÄTT ATT CRACKA

Visa signatur

En gång var min dator så snabb att jag inte hann se hur den gick sönder

Permalänk
Medlem

synd att du inte kan använda smartmovie... den gör det iaf drägligt att visa en 100minuters film i "bra" divx kvalitet... men är det bör väl fungera då den gör det på p800an ?!?! lr hur pass skiljer sig systemen, altså är det tekniken som sätter stopp i p800apps på a920/5 eller är det det motorola-anpassade OSet?

Visa signatur

- Direct Connect for Symbian 7.0 UIQ
- http://mobiledc.sourceforge.net <mDC v3.00>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vakum
synd att du inte kan använda smartmovie... den gör det iaf drägligt att visa en 100minuters film i "bra" divx kvalitet... men är det bör väl fungera då den gör det på p800an ?!?! lr hur pass skiljer sig systemen, altså är det tekniken som sätter stopp i p800apps på a920/5 eller är det det motorola-anpassade OSet?

Jodå, SmartMovie fungerar alldeles utmärkt på A925. Misstänker att det bara är något lokalt fel på hans telefon, eller att han helt enkelt inte vill betala för en licens.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket..

men vilken är det som jag ska instalera? det finns 2 .exe filer i pvauthor. ena heter pvAuthor_3_v3.3.1_Trial_Setup & den andra heter pvPlayer_3_v3.3_Trial_Setup...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan_Chrille
Du lär dej snart programmet och den gör om till formatet 3gp som spelas i standard video playern

Jag har det programmet.. och det gör inte alls om det till 3gp, det gör om filmerna till mp4, vilket inte kan spelas?

EDIT: ber om ursäkt,. jag hade en gammal version bara...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeo
Tack så mycket..

men vilken är det som jag ska instalera? det finns 2 .exe filer i pvauthor. ena heter pvAuthor_3_v3.3.1_Trial_Setup & den andra heter pvPlayer_3_v3.3_Trial_Setup...

Använd pvAuthor 3 v3.3.1 trial setup den versionen är nyare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

OKey... tack så mycket...

Men jag fattar inte hur man använder det.. kan ni hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Jag provade just SmartMovie, det är ju helt perfekt ju!

Permalänk
Medlem

<suck> min SmartMovie funksr inte.. måste det vara nått spec. fil format? för när jag provar så står det "Cannot start conversion. Detailed error messang: Det gick inte att hitta någon kombintion av övergångsfilter för att kunna ansluta."

Permalänk

Conversion? Pratar du om konverteraren för Windows nu eller programmet för din telefon?

Permalänk
Medlem

allså jag bara startar upp SmartMovie o sen öppnar en fil och tycker sen på "Convert" knappen. och då kommer det där upp...

Permalänk

Ok, så du pratar om Windows-programmet. Har du installerat XviD-codecen?

Permalänk
Medlem

aaa.. det är jag ganska säker på att jag har gjort...arnas kan kan du ge mig en sida så jag kan ladda ner den:)

Permalänk

Det är samma sida som du laddade ner SmartMovie från.

Permalänk
Medlem

ahh.. men det funkar inte o jag tog "Symbian UIQ codec (30 KB zip file)"..

Permalänk

Jo, men du behöver codec för Windows också, för att konverterngsprogrammet ska kunna arbeta med filmerna.

Permalänk
Medlem

men nu har jag gjort det o det funkar fortfarande inte..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeo
men nu har jag gjort det o det funkar fortfarande inte..

Jag har använt Smartmovie och funkar helt perkfekt tills uppspelningstiden tog slut.
Men du kan använda Nokia Multimedia Converter.
Använder det själv och funkar helt okej faktiskt.
Ladda ner det på http://www.forum.nokia.com/main/0,,034-63,00.html
Men först måste du registrera dig på deras hemsida.
Produktnyckeln som du måste ha när du installerar programmet är ZVRd0HIY5ah8co7Amr7/+UF5TZE= som man kan få ifall man klickar på Request serial number for this product.
Sen är det bara att lägga filmen i mobilen och spela upp den i den vanliga videouppspelarn.

Permalänk
Medlem

men är det inte för nokia mobiler? jag har ju Motorola A925...

Permalänk
Medlem

.3GP är ett "standardiserat" format för mobiler

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeo
men är det inte för nokia mobiler? jag har ju Motorola A925...

Nej det konverterar filmen till .3gp och du kollar på filmen i den vanliga videouppspelarn.
Funkar till alla mobiler som kan läsa .3gp filmer vilket många 3g mobiler kan(eller alla 3g jag vet inte).

Permalänk
Medlem

aha...tack!:D
men när jag tycker på din link..ska jag bara trycka då på "Download Now"?

Permalänk
Medlem

Härligt, fick ett kingston 512mb SD kort i julklapp :D, nu ska här rippas film.

Permalänk

Nokia Media Converter fimpar ljudkvaliteten totalt, använd hellre PVAuthor, totalt överlägset på alla sätt och vis.

Visa signatur

db^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeo
aha...tack!:D
men när jag tycker på din link..ska jag bara trycka då på "Download Now"?

Japp!;)

Permalänk
Medlem

okey...jag har laddat ner det och instaletat de nu... o ska det vara nått spec. fil-format eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deeo
okey...jag har laddat ner det och instaletat de nu... o ska det vara nått spec. fil-format eller?

Filmen? nej
Filmen kan vara som dom flesta filmerna är som .avi .mpg och massa andra format(kommer inte ihåg vilka).:)

Permalänk
Medlem

okey..tack! men när jag öppnar en film( en AMV=Anime Musik Video) så kommer det upp om jag vill sicka ett fel-meddelande eller inte... fan vad tröt jag blir.. jag har provat hur mycket som helst.. kan inte du säga steg för steg vad jag ska göra... Snälla!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan_Chrille
jojomensan allt du behöver är pvautthor som du kan ladda ner här <link>http://www.packetvideo.com/shop/authordownload.asp</link>
Du lär dej snart programmet och den gör om till formatet 3gp som spelas i standard video playern

allt du behöver göra är att fylla i namn o lite skit längst ner på nerladdningssidan enkelt och bra , och framförallt LÄTT ATT CRACKA

Hur crackar man det?