Permalänk
Medlem

För att de inte går att sälja dyrare antagligen... också kommer det väl nya telefoner.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Nu vart det riktigt intressant här:)

Ni som har haft/vet om motorola a925, är den bättre än min fd. a920?
Den var det många buggar i samt att bt och ir inte gick att andvända.
Och man fick gå massa bakvägar mm för att lägga in program.

MVH

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Köpte över internet

Edit: Lan_chrille, nej ångerrätten är en del av distansavtalslagen, vilken inte gäller vid köp i affär.

Mailade allderles nyss tre.

därför att dom har så innihe**vette många telefoner.... kommer inte ihåg den exakta summan, men det var sjukt många telefoner iaf...

*edit*

citerade fel inlägg....

btw 32 Mb ingår i telefonen

A920 kan man lämna in för uppgradering... den blir då en A925

Permalänk
Avstängd

àr det 100% att man fàr headset och minne? bestàllde via web, fàr se vad som hànder...

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av microdot
The Phone House på Birger Jarlsgatan - Stockholm, har ett gäng telefoner, hur det står till i övriga butiker har jag dock ingen koll på.

Update: Ovanstående butik har inga lurar kvar, enligt min källa såldes sista A925:an 5min innan stängning

Visa signatur

Krydda köttbulle!!
http://www.tachansen.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
För att de inte går att sälja dyrare antagligen... också kommer det väl nya telefoner.

Klart det går. A925 för 750kr gick ju som smör i solsken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Klart det går. A925 för 750kr gick ju som smör i solsken.

Varför tror du att de säljer dem för 195kr (+250?) då?

Du har nog rätt i att det går att ta lite mer betalt, men det beror ju på hur snabbt man vill bli av med telefonerna också. När de gick som smör i solsken var ju vilkoren för 3:s kontantkort rätt så mycket bättre också väl? Nu är det heller inte lika hett längre, 3G-lurar har reats ut ett tag.

Edit: Själv tycker jag att det är mycket billigt. Är nästan sugen på att skaffa en fast jag just har köpt en 6630. A925 är mer än bara en telefon (som säkert ni som äger den vet). Visserligen är den lite klumpig men ändå. BT-headset på köpet är ju också skoj.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
Varför tror du att de säljer dem för 195kr (+250?) då?

När de gick som smör i solsken var ju vilkoren för 3:s kontantkort rätt så mycket bättre också väl?'

Det är ju det jag inte fattar.

Näpp, det var med dom nya vilkoren som dom sålde a925 för 750kr.

Permalänk
Medlem

Nja, dom sålde faktiskt dom med det gamla avtalet på vissa the phonehouse butiker för 495:- inkl 3reload.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufio
Nja, dom sålde faktiskt dom med det gamla avtalet på vissa the phonehouse butiker för 495:- inkl 3reload.

Ja, det var ju innan ja? Men sen sålde dom den med det nya avtalet också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av schupa
Nu vart det riktigt intressant här:)

Ni som har haft/vet om motorola a925, är den bättre än min fd. a920?

Samma telefon, förutom displayen. Den är något bättre i A925'an. Skalet på telefonen har lite snyggare design på A925 också (tycker jag).

Citat:

Den var det många buggar i samt att bt och ir inte gick att andvända.
Och man fick gå massa bakvägar mm för att lägga in program.

Båda dessa saker beror på att du inte har uppdaterat din telefon till den senaste firmwaren. Tre gör det gratis åt dig. Bara att lämna in den i en Tre-butik, så vips kommer du att kunna installera program som vanligt, och din BT och IR kommer att börja fungera.

Permalänk
Medlem

hörrni,
glöm nu inte det där med att tre:s "kontant" innebär att om ni laddar den med 300kr, så gäller det i 30dagar, sen försvinner pengarna om ni inte laddar mer.

Så ni kommer in i en ond cirkel att behöva ladda kortet hela tiden för att få ha kvar pengarna, å det kan sannerligen bli dyrt!

Visa signatur

- Direct Connect for Symbian 7.0 UIQ
- http://mobiledc.sourceforge.net <mDC v3.00>

Permalänk

Nej, pengarna stannar kvar på kortet. De fria minuterna försvinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vakum
hörrni,
glöm nu inte det där med att tre:s "kontant" innebär att om ni laddar den med 300kr, så gäller det i 30dagar, sen försvinner pengarna om ni inte laddar mer.

Så ni kommer in i en ond cirkel att behöva ladda kortet hela tiden för att få ha kvar pengarna, å det kan sannerligen bli dyrt!

Jo, det funkar ju inte.

Jag har bara min a925 för att surfa med. Har 4 kontantkort att surfa upp så de lär räcka ett tag .
Ska man ringa med den måste man ju låsa upp den...gör man det inte på npn firma får man det billigt. Jag låste själv upp a925:or för 100:-/st ett tag.

För övrigt blir jag lite sugen på en till A925 (köpte ju bara 2 förra gången ) Skulle va bra att få ett headset till så man kan löda ihop en motorola->bilstereo adapter. Ett nytt headset kostar ju 200:- hos tre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vakum
hörrni,
glöm nu inte det där med att tre:s "kontant" innebär att om ni laddar den med 300kr, så gäller det i 30dagar, sen försvinner pengarna om ni inte laddar mer.

Så ni kommer in i en ond cirkel att behöva ladda kortet hela tiden för att få ha kvar pengarna, å det kan sannerligen bli dyrt!

Jo tack, vi vet.

Permalänk
Medlem

alrajjt then

Visa signatur

- Direct Connect for Symbian 7.0 UIQ
- http://mobiledc.sourceforge.net <mDC v3.00>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vakum
alrajjt then

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Jo, det funkar ju inte.

Jag har bara min a925 för att surfa med. Har 4 kontantkort att surfa upp så de lär räcka ett tag .
Ska man ringa med den måste man ju låsa upp den...gör man det inte på npn firma får man det billigt. Jag låste själv upp a925:or för 100:-/st ett tag.

Synd att man inte bor i närheten av dig då. =/ Vill helst inte lägga ut över en femhundring på en A925 (exkl. nytt simkort osv) då jag inte har användning för den egentligen, men om man köper luren för 195:- och sedan måste köpa ett startpaket på 250:- så är ju luren låst till tre, vilket inte är speciellt skoj.
Det som krävs för att kunna använda luren med ett annat simkort som t.ex. comviq är alltså att man skickar in telefonen till t.ex. gsmteknik.se som låser upp den för 299:- ?

Permalänk
Medlem

den går att låsa upp mha "remoteunlocking", använder bara kabeln man fick till sen använder t ex unimoto´s program, köper en credit, kopplar upp sig och så har man en upplåst mobil snabbare och kostar under 200:-

Permalänk
Medlem

hmmm
en "credit" kostar 20€ lite drygt 160-170 kr
så jag skulle fortfarnade skicka telen till en firma för upplåsning
sen sidna länkar till en privatperson i bosnien lr hercegovina

Name: Jugoslav
Surname: Jovicic
City: Teslic
Country: Bosnia and Hercegovina
Mobile no: +387 (0)63 379 450
After you send money, please mail me at sales@unimoto.net with all details, your name, surname, address, MTCN and amount. As soon as i pickup the money, you'll receive user/pass for server.

så jag vet inte..... sen om man läser på deras forum så verkar dom ha åroblem med betalningar och strul med programvaran

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

jag har köpt credits där när jag låste upp en moto a835, hade problem först med drivrutiner och blev av med min credit, men mailade och fick sedan tillbaka crediten och låste upp luren på några minuter.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet är borta på Tres hemsida nu men jag hann beställa på förmiddagen... får hoppas att jag inte får ett brev om att det är slut på dem nu bara.

Visa signatur

Always consult your man(1) twice.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rufio
den går att låsa upp mha "remoteunlocking", använder bara kabeln man fick till sen använder t ex unimoto´s program, köper en credit, kopplar upp sig och så har man en upplåst mobil snabbare och kostar under 200:-

Jag har provat och i min erfarenhet går det INTE att låsa upp med kabeln som hänger med.
Har beställt en annan kabel som kanske funkar, men man får räkna till den som en merkostnad även om det funkar. Har man bara 1 telefon blir det därför en mycket dyr lösning.

Support, Info & Hjälp från Unimotofolket kan du även glömma.

Permalänk
Avstängd

fick telefonerna idag, riktigt snabbt arbetat mà jag sàga, bestàllde sent pà màndagskvàllen. 3 arbetsdagar.

Nàr jag bestàllde stod det att det skulle ta 7-9 hehe

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Fan ja köpte ju min a925 för nån månad sen o då kostade d 750kr. iaf så e d en skit bra mobil som har allt man kan önska sej (förutom lagom storlek). med rätt ljus så kan d bli rätt bra bilder me kameran...plus så kan man ju ha msn o en massa andra spel o program på den. har själv nyss installerat Doom på min (skit roligt)....förresten så råka 3 skicka min upplåst...o mina pengar gick att använda efter att tiden gick ut men ja kunde inte ringa bara skicka sms o surfa o sånt....den enda negativa saken ja har upptäckt me min e att den formatera sej en gång när ja starta den...annars så e d en skit bra mobil, ja rekomenderar den starkt o för 450 spänn plus att man får bluetooth headset och 32mb minne till så e man ju konstig om man inte köper den...

Visa signatur

Core 2 Duo 8400@3.6GHz, Asus Extreme Rampage, 2x DDR3 corsair 4GB, AMD R9 280x 3GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voltage
o mina pengar gick att använda efter att tiden gick ut men ja kunde inte ringa bara skicka sms o surfa o sånt....

Dina pengar finns kvar på kortet tills du spenderat dem. De försvinner inte efter 30 dagar som de fria minuterna gör.

Permalänk
Medlem

men går telefonen fortfarande köpa på phonehouse för 199:- tänkte glida inn i jkpng o skaffa en imorn isåfall kanske

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Om den finns så tänk på att du samtidigt måste köpa ett 3Fri Kontant-abonnemang för 250:- för att du ska få den till det priset. Alltså kommer du inte undan med mindre än 449:-

Permalänk
Medlem

Ringde till The Phonehouse i sundsvall och de har tydligen massor med mobiler i lager...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

Varför säljer inte Tre den på deras hemsida ? Slut eller ?

Visa signatur

[Workstation] CPU: Intel Xeon E3-1240v5 + Noctua NH-U12S | MB: Supermicro X11SSH-LN4F | RAM: Samsung 32GB 2133MHz ECC DDR4 | SSD: 2x Samsung 850 Evo 500GB | GPU: Asus GeForce GTX 970 OC | CHASSI: Fractal Design Node 804 | PSU: Corsair RM650x |

| iMac 27" Late 2013 | MacBook Pro 13" Early 2015 | Server/NAS 36TB |