Dell’s UltraSharp 2005FPW 20" Widescreen

Permalänk

jag återkommer så fort skärmen landat! Borde vara vilken dag som helst!

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Öööö`?

Allt ska betalas moms på kvittar om du skriver gift eller liknande.

Jag har själv beställt massor ifrån asien och usa och jag har fått tulla och betala moms på allt.
Finns bara ett sätt att slippa alla avgifter det är privatperson som skickar paket med maxvärde 500:-. Så att du har sluppit moms är isåfall 100% ren och skär tur. Så är det iaf nu. Hur det var förr är en annan sak.

Fattar du med arslet eller tror du ja sitter o ljuger ?
Läs vad ja skriver, det är 100% sanning.
Ja då hade vi möjligen tur de 8-10 paketen vi beställde inom ca 3 månader.
Till samma adress. Det ända vi hade tur med var att de inte skicka in vapnen för balistik test.
Kostar 1500 per timme som man får betala.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Men är det ingen som vet hur det fungerar med widescreen vid spel?
Borde ju inte va nåra problem, men det är ju trist om det inte blir bra när det är grejer för så myket pengar.

Måste beställa innan 3/1.
20" eller 20" widescreen........???????

Permalänk
Medlem

Det har varit en del snack om en av Dells 20" som hade en "screendoor-effect" (rutmönster) kommer dock inte ihåg vilken modell.

Permalänk
Medlem

Alltså för att förstöra glädjen lite grand... Varför vill ni ha en widescreenskärm? Personligen ser jag bara en fördel och det är när man ska se film. I windows (2D) miljö kommer ni få mindra area på skärmen jämfört med en traditionell 20" 4:3 skärm. Vid spel kommer ni stöta på problem då bilden ska skalas om till 16:9, såvida den inte klarar att köras i 4:3-läge, och då kommer ni ha bildyta ungefär som en 17".

Permalänk
Medlem

De flesta nya spel stödjer widescreen upplösningar(HL2, Doom3, Stalker), de som inte gör det går oftast att modifiera så man för en bredare synvinkel. Mer om detta kan man läsa på widescreengaming forum.

I windows miljö kan jag hålla med om att skärmytan är mindre men bredare o som vi alla vet är människans synfält bredare än vad det är högt.
Tror man kommer vänja sig ganka snabbt att köra på bredden så att säga.

Självklart har skärmen stöd för 4:3 varför man nu vill använda det? Som sagt stödjer de allra flesta nya spel widescreen 16:10 som är skärmens propotioner och inte 16:9.

Att den är snygg ser jag bara som ett plus i kanten
Har också beställt en sån här skärm och hoppas få den i veckan!

Dude: Det gäller den vanliga 20" FP2001 och inte widescreen modellen.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk

Kollade precis Dell Tracking number, verkar som om skärmarna är nära nu... Det var 3 paket.. kan den 3:e vara din skärm kanske ? ;P
Det ser förhoppningsfullt ut i allafall.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Huh Kan man se allas paket från Dell? Har inte något tracking number på mig då man far beställde några skärmar plus en bärbar till sitt företag. Kan dock be honom skicka numret senare idag. Längtar tills man får hem skärmen är dock lite orolig för döda pixlar.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk

Jaha då fick man paketet, vi testade CS lite snabbt och det flöt utan anmärkning. Skärmen är riktigt nice , jävlar vad bred den är ;P Som en 19" Crt på höjden men 43cm bildyta på horisontella.
Stör mig inte heller i spel.. men det är ju somsagt en tft.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk

Kan du köra spelen på ett 9700 Pro i den upplösningen som den skärmen normalt kör i?
Har ett 9700 Pro själv och är en STOR spekulant på skärmen!

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt sugen på denna skärm.

För de som vill spela, finns en bra lista på nätet:
http://www.tigerdave.com/wgl/

Där kan man få info om hur man ställer in så många spel som egentligen inte supportar widescreen går att konfigurera om så de gör det (ibland med vissa förbehåll).

En på Neowin som ger lite egna åsikter och bilder:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=246836

Permalänk

Beror helt på vilket spel och med vilka inställningar. Men visst har några spel stöd för 1680x1050. Mitt 9700pro var redan kasst innan jag köpte skärmen så jag hade inte förväntat mig några stordåd.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Har fått skrämen nu

Gillar den skarpt kan jag på en gång säga. Inga döda pixlar eller bakgrunds ljus vad ja kan se än så länge.

Half-Life 2 ser helt fantastiskt ut i widescreen inge problem med mitt 9700 pro där inte, blir ju bara bätter med nyare grafikkort om någon undrar..

Bilden e kristall klar (kör med dvi) i windows inge problem med små ikoner eller liknande för mig.

Själva skärmen känns solid och foten e stadig, rjält snygg måste jag även till lägga.

10/10 Blir betyget, dock kan det komma att ändras då jag bara haft den i några timmar.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Rätt smidigt med USB2 hub och S-video ingång också. Om jag förstått rätt ska man kunna köra picture-in-picture med video, t.ex. ha en extern tv-tuner och ha ett litet fönster med videosignalen.

Här fanns manualen online:
http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2005FPW/Englis...

Permalänk

Läste att högtalarna är tillval, men på Dells sida kan man inte välja med/utan..

Går de att ta bort från skärmen?

Permalänk
Medlem

De är tillval, så de ska inte följa med som standard.

De går dessutom att ta bort enkelt.

Kolla bilderna här:
http://support.dell.com/support/edocs/monitors/2005FPW/Englis...

Permalänk

Ska börja nytt jobb nu och jag har bett om att dom ska skaffa en sån skärm till mig. Hur lång leveranstid är det? Börjar den 17´e och den beställdes i mellandagarna...

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk
Medlem

Ni som har fått skärmen: Hur blir bilden med VGA? Har tyvärr ingen DVI-utgång på min iBook :/

Kostar 6800 kr med frakt nu... Min TFT-budget är 5k, kanske får dryga ut den på nåt sätt

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Klarar inte WinXP att ställa om sig till widescreen? Är bilden helt konstig på de flesta bärbara datorer då? På min farsas Acer bärbar så är bilden korrekt på skrivbordet. Och det är en widescreen display på den. WinXP borde ju klara det formatet tycker man.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Klarar inte WinXP att ställa om sig till widescreen? Är bilden helt konstig på de flesta bärbara datorer då? På min farsas Acer bärbar så är bilden korrekt på skrivbordet. Och det är en widescreen display på den. WinXP borde ju klara det formatet tycker man.

XP klarar det!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo jag tänkte väl det Vore väldigt konstigt om min farsa hade haft en specialarversion av XP..ensam i hela världen

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

ingen som fått sin skärm som kan bjucka på lite pics o lite kommentarer på skärmen?!

Permalänk

Ja .. vi vill ha en recension ..

Permalänk
Medlem

Jag vart lite sugen är denna skärm, dock ångrade jag mig snabbt efter har läst ett par hundra post på andra forum om denna skärm, många där har fått döda pixlar och läckande bakgrundsljus..och de som har bytt in sina skärmar och bara fått en retunerat i samma eller sämre skick. Verkar som det är runt 50/50 att man får en skärm som är i 100% skick.
Kanske därför att den säljs ut billigt?
Dessutom klagade en kille på att det nästan var ospelbart i Battlefield 1942, spec när man flyger...mycket ghosting, och då går den fetbort för mig.

Personligen kommer jag vänta till denna teknik är tillförlitlig, eller tills det kommer en sådan.

Permalänk

Hrmmm märkligt för nästan överallt (finns ju alltid gnällspikar som aldrig är nöjda) har jag läst om mycket nöjda köpare. Detta inkluderar gamers

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk

Jag fick min 2005FP i förrgår och har 7 döda pixlar och extremt läckande bakgrundsljus i två hörn. Sicken turgubbe jag är.. Jag är inte speciellt gnällig av mig men hörnena ser ut som om man lyser en ficklampa på skärmen när man spelar i mörka miljöer..

Den skärmen går på retur direkt kan jag säga. 7 döda pixlar räcker ju men bakgrundsljuset är faktiskt ett större problem på dessa skärmarna. Så jag håller tummarna för nästa skärm.

Det bör dock tilläggas att skärmen är riktigt nice. Körde en del Farcry och EQ2, ruggigt snyggt och kristallklart i 1680*1050. EQ2 fick jag dock sätta ner en hel del effekter pga den höga upplösningen.. Satte jag en lägre upplösning så blev allt luddigt.

Vridbar, bra ingångar, usb-hub, widescreen etc.. Generös skärm för en "billig" peng. (om man bara får en acceptabel nivå på pixel/ljus)

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk

Fan vad surt! Jag börjar mitt nya jobb på måndag och har beställt en sån skärm. Hoppas jag inte får några sådana problem...
Finns det något grafikkort som idag klarar köra till exempel FarCry o HL2 med maxinställningar i skärmens default upplösning?

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk

Jag kan köra Farcry på max i 1680*1050 med x850xt PE. Har ej testat HL2 än men det borde nog gå det med..

3.4ghz pentium
1 gb ram

Visa signatur

Dell8400:3.4ghz:2gb:x850xt PE:2*74 raptors:Audigy2:Dell2005FP

Permalänk

ahhh okej då gissar jag att ett 6600GT kort är uteslutet för min del om jag ska spela i den upplösningen... Hrrmm

Visa signatur

[Ryzen 9 7900X 4.7GHz] [ASUS Prime B650-Plus] [GTX 4090] [DDR5 64Gb]
+
[2 x Dell 38"]

Permalänk

Ja, särskilt om du har ett 9700 nu, inte direkt så att det blir världens förbättring.

Visa signatur

««« »»»