Dell’s UltraSharp 2005FPW 20" Widescreen

Permalänk
Medlem

Dell’s UltraSharp 2005FPW 20" Widescreen

Hej!

Undrar om någon hört talas om denna nya skärm från Dell
20" widescreen 12ms låter bra som tusan, att den inte går att beställa i sverige är ju mindre bra. Undrar nu om man kan beställa den direkt från Dells usa-sida?

Länk: Dell 2005FPW

Bild:

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Det är antagligen samma panel som i Apple Cinema Display 20" (som nästan kostar det dubbla) vilket borde borga för bra kvalitet. $719 = 5000kr är ju ett grymt pris, tyvärr tror jag knappast dom skickar till Sverige.

Permalänk
Medlem

Den var då verkligen grym måste jag säga. Inte ens farligt pris. Men skulle nog tippa att den skulle hamna nånstanns närmare 10 000kr i sverige.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Det är antagligen samma panel som i Apple Cinema Display 20" (som nästan kostar det dubbla)

Jo det ska vara samma. Dessutom ovanligt billig för att vara Dell, om nu priset inte ökar rejält när den kommer till Sverige...

Dells mindre modeller har riktigt bra bild med hög kontrast och naturliga färger osv, men tyvärr en del släp i bilden (25ms). Om denna har samma bildkvalitet och är snabbare så är den en fullträff

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Pratade med en mycket trevlig säljare på DELL sverige för 1 minut sedan. Han låt först mycket tveksam till tillgänligheten i sverige osv. Sedan utbrister han att den faktiskt kommit in i hans dator under dagen. Priset ligger på 6935 ex moms och om inge problem uppstår så kan han leverare inom 1-2 veckor.

Är nu otroligt sugen på att beställa denna skärm. Måste bara dubbelkolla att min fars företag kan dra av moms så man slipper länsa hela spargrisen.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem

Har för mig den skärmen ligger på 12ms color, 15ms black and white. DELL USA skickar inte till Sverige nej, hade iofs inte rekommenderat att beställa en LCD skärm från utlandet ändå =PPP

Permalänk
Medlem

Haha får väl byta upp mig ett snäpp då.
Njah...

719 Dollar bara?! Strax under 5000kr?
Öhh.. okej? Halva priset av en icke-widescreen :I

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Medlem

Som sagt priset i sverige blir 6935 ex moms, Ett pris som jag tycker är väldigt bra även om det rör sig om mycket pengar!

Skulle vara intressant om någon lyckas hitta en review eller likande på denna skärm.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk

Xitac:

Vad heter försäljare du pratade med? Telefon.nr till honom?

E sugen på en sån själv.

Köpte en BenQ fp231w för 1 vecka sen, e lite sur på den för att den låter en aning mer än min datorn(den e nästan ljudisolerad). Det e strömadapter som låter, tror att den har en fläkt inbyggt i det, den tjuter iaf, har kontakt med supporten, men inget svar).

Permalänk
Medlem

Ringde 08 587 70 551 sedan anknytning 53 53 tog inte hans namn men detta nummer skulle tydligen vara direkt till honom.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evoke
Har för mig den skärmen ligger på 12ms color, 15ms black and white. DELL USA skickar inte till Sverige nej, hade iofs inte rekommenderat att beställa en LCD skärm från utlandet ändå =PPP

Spelar ingen roll. DHL/TNT är riktigt försiktiga med sina paket. Vi köpte mängder av Softairguns + elektronik ifrån asien. Till ett värde av 500-1400$ per paket. Inte en skråma på paketet, sen var det seriöst packat i oxå. Fast det var ifs ÅF som gjorde.

-----

Momsen kan du slippa genom att skriva "GIFT" eller "Price" på packetet.
Men om fardin har företag så kör på det.
tull avgiften slipper du dock inte men den är på 3% så inte mkt o tjaffsa om.
Du kan be dem skriva ett annat värde på paketet annars, ist för 500$ så kan du be dem skriva 120$ så blir tullen ännu billigare & momsen om nu fardin inte accepterar att ni tar det på hans företag. MEN, om mot förmodan skiten skulle gå sönder så får du bara tillbaka värdet som är skrivet på paketet.
Men kör på det som känns bäst för dig, ja körde snål varrianten o det funka varje gång.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Momsen kan du slippa genom att skriva "GIFT" eller "Price" på packetet.
Men om fardin har företag så kör på det.
tull avgiften slipper du dock inte men den är på 3% så inte mkt o tjaffsa om.
Du kan be dem skriva ett annat värde på paketet annars, ist för 500$ så kan du be dem skriva 120$ så blir tullen ännu billigare & momsen om nu fardin inte accepterar att ni tar det på hans företag. MEN, om mot förmodan skiten skulle gå sönder så får du bara tillbaka värdet som är skrivet på paketet.
Men kör på det som känns bäst för dig, ja körde snål varrianten o det funka varje gång. [/B]

Finns ju nu att beställa i sverige så det får nog bli så även om det självklart blir dyrare.
Fick svar på ett mail jag skickade till dell för ca 2 dagar sedan idag.

"Hej

Du skal bestille den i Dell sverige.
Du kan bestille den hos mig prisen er 7.693 kr.
Den er ikke kommet pa nettet endnu.

Ser frem til at hore fra dig.

Med venlig hilsen

Thomas Seiero

Venligst behold mailhistorik ved reply/svar. "

Undrar varför dom kör norsk mailkundtjänst o varför priset inte stämmer med det telefonsamtal jag tidigare ringde. Måste dessutom vara utan moms detta pris.

Har fortfarande inte hittat någån vettig review på denna men det dyker väl upp! Vill helst slippa köpa grisen i säcken.

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac

Du skal bestille den i Dell sverige.
Du kan bestille den hos mig prisen er 7.693 kr.
Den er ikke kommet pa nettet endnu.

Jag tänkte beställa den här skärmen idag - men så såg jag att den har lagts upp på dell.se... Men priset är 8 524:-?!

Permalänk
Medlem

Shit nu blev man sugen... Men varför är det gubbfula högtalare på den europeiska modellen??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weiman
Shit nu blev man sugen... Men varför är det gubbfula högtalare på den europeiska modellen??

http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/produ...

Högtalarna är tillval.

Jäkligt illa att widescreenversionen är dyrare än FP2001(?)-skärmen.. i USA kostar de lika mycket..

Permalänk
Medlem

Den var ju inte snygg precis, känns nästan värt att lägga till "några" tusenlappar för Apples modell

Skulle gärna se en 17"-Wide (1440*900) lanseras.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk

I morgon går jag in till Chefen och tar ut denna skärm på hempc avtal.
Får den för 6400:- Exkl. Moms. Lite grovt räknat så betalar jag i slutändan under 6000kr för skärmen. Ni som kan fixa hem pc , GÖR DET ;P

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hundforarn
I morgon går jag in till Chefen och tar ut denna skärm på hempc avtal.
Får den för 6400:- Exkl. Moms. Lite grovt räknat så betalar jag i slutändan under 6000kr för skärmen. Ni som kan fixa hem pc , GÖR DET ;P

Man måste köpa en "dator" på hempc köp... D v s bara en skärm är "olagligt".

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Spelar ingen roll. DHL/TNT är riktigt försiktiga med sina paket. Vi köpte mängder av Softairguns + elektronik ifrån asien. Till ett värde av 500-1400$ per paket. Inte en skråma på paketet, sen var det seriöst packat i oxå. Fast det var ifs ÅF som gjorde.

-----

Momsen kan du slippa genom att skriva "GIFT" eller "Price" på packetet.
Men om fardin har företag så kör på det.
tull avgiften slipper du dock inte men den är på 3% så inte mkt o tjaffsa om.
Du kan be dem skriva ett annat värde på paketet annars, ist för 500$ så kan du be dem skriva 120$ så blir tullen ännu billigare & momsen om nu fardin inte accepterar att ni tar det på hans företag. MEN, om mot förmodan skiten skulle gå sönder så får du bara tillbaka värdet som är skrivet på paketet.
Men kör på det som känns bäst för dig, ja körde snål varrianten o det funka varje gång.

Öööö`?

Allt ska betalas moms på kvittar om du skriver gift eller liknande.

Jag har själv beställt massor ifrån asien och usa och jag har fått tulla och betala moms på allt.
Finns bara ett sätt att slippa alla avgifter det är privatperson som skickar paket med maxvärde 500:-. Så att du har sluppit moms är isåfall 100% ren och skär tur. Så är det iaf nu. Hur det var förr är en annan sak.

Permalänk

som spelgalning undrar ja hur denna skärmen verkligen funkar till fps spelande!? sitter på en dell 21" crt nu, men skulle vilja ha denna istället!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle
Man måste köpa en "dator" på hempc köp... D v s bara en skärm är "olagligt".

Det är ju bara "proj" och "Plasma" som inte är tillåtet på "hempcavtal"
Kanske finns en tumgräns? Eller så har man hittat en soft säljare på dell, den lämnade i allafalll Irland nyligen. Det är nog så att en fet skärm här och där kanske inte riktigt märks på ett så stort företag, när folk beställer 100 plasmaskärmar för ruskigt bra priser.. då märks det.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Kan välja denna skärm till mitt hempc paket (FPW2005). Men vet ju inget om den. Där är den billigare än FP2001....
Räknar man bort skatten betalar man ca: 2500:- för den.

Är det ett bättre val än FP2001?

Permalänk

www.dell.com , monitors , där har du lite mer info.
2001:an är på 16ms , 2005:an kör 12 så det är ju att föredra vid spel.

Om du kan få 2005:an så billigt tycker jag du ska köpa den rakt av. 2500:- är antagligen påslaget på paketet om du väljer annan skärm än vad som erbjuds i paketet.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Nej, paketet är utan skärm. Får lägga till skärm. 2001 kostar 101:-/mån, 2005 kostar 98:-/mån. Minus skatt.

Hur funkar det med widescreen och spel? Blir bilden utsträckt eller får man kanter?
Är bra sugen på den skärmen...

Permalänk
Medlem

Jag har beställt en till jobbet. Ville ha en skärm som matchade upplösning på min laptop så att jag slipper ställa om när jag dockar den. Får se hur den är efter nyår, har dessutom en 2001FP för hemmabruk på väg också så det blir intressant att jämföra.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk

Vet inte exakt hur det funkar med upplösningarna men tydligen beror det på många orsaker, spelet, vilket kort och drivrutin du har. Man kan även skapa egna upplösningar i Powerstrip läste jag någonstans för att få bukt med widescreen upplösningar i spel. Skall bli intressant att leka lite med detta framöver. Tips någon ??!??!

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Var nyss och tittade på visningen av dom olika Hempc-paketen. Hade ju så klart inte widescreen skärmen med sig. Och inte kunde han svara på frågan hur det funkar med spel och widescreen....

Men det var fina paket, 20" :arn var ju riktigt fin.

Permalänk

Jorå den är snuskigt fin!

I och med att den är på 12ms så borde inte den vanlige hobbyspelaren som också använder datorn för arbete inte han några invändningar på denna skärm. Har tittat på Dell's 19:are med 16ms och den är helt ok, dock inget för mig, därför borde 20"aren falla mig i smaken. Ni som har tips på hur man får Widescreenskärmar att funka i spel får gärna lägga in dem här. Det börjar nämligen närma sig jul ;P

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

På min laptop (nx7010 med widescreen) så stretchar grafikkortet automatiskt ut över hela skärmen i de flesta spel som kör fullscreen. Man kan dock i ATIs kontrollpanel välja att GPUn inte ska skala utan istället får man svarta kanter på sidorna och bilden blir 4:3. EN hel del nyare 3d-spel har dock options för widescreen och då får man alltså istället ett större synfält åt sidorna än på en motsvarande 4:3-skärm. Hade jag varit en inbiten FPS-spelare hade jag nog väntat dock.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

DRA MIG I SNABELN VILKEN SKÖN SKÄRM!!!

skulle precis lägga en tråd om tips på tft minst 19 tum för max 8.000:-.. detta är fan en het kandidat.. något låg kontrast kanske?!

hur fungerar gameandet på widescreen skärmar? någon som har erfarenhet? borde ju li utdraget?