Permalänk
Medlem

Raka svar om x800xt

Nu vill jag ha ett rakt svar ifall x800xt klår 6800GT

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=223&page=...

"Det mest uppenbara här är helt makalös prestanda. Radeon X800 krossar vårt gamla trogna Radeon 9800 XT, den förra generationens bästa kort. Prestandan med X800 XT var överlag snäppet över GeForce 6800 Ultra. Marginalerna är inte jättestora men som det ser ut nu är Radeon X800 XT det snabbaste grafikkortet vi någonsin testat. Det som kanske imponerade mer är hur pass bra X800 Pro stod sig i merparten av testerna."

Rakt nog?

Visa signatur

Nuvarande: Midi Tower || AMD 64 3500+ || Geforce 6600 GT (Silent) || 1024 MB PC3200 || 340 gb HDD (120 Gb + 20 gb + 200 extern)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokarn
http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=223&page=...

"Det mest uppenbara här är helt makalös prestanda. Radeon X800 krossar vårt gamla trogna Radeon 9800 XT, den förra generationens bästa kort. Prestandan med X800 XT var överlag snäppet över GeForce 6800 Ultra. Marginalerna är inte jättestora men som det ser ut nu är Radeon X800 XT det snabbaste grafikkortet vi någonsin testat. Det som kanske imponerade mer är hur pass bra X800 Pro stod sig i merparten av testerna."

Tycker DU att jag ska ta ett x800xt eller???

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Har du pengarna, så definitivt ja. Har man pengarna lägger man dom väl på ett bättre kort om man kan? Skulle jag göra i alla fall.

Visa signatur

Nuvarande: Midi Tower || AMD 64 3500+ || Geforce 6600 GT (Silent) || 1024 MB PC3200 || 340 gb HDD (120 Gb + 20 gb + 200 extern)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokarn
Har du pengarna, så definitivt ja. Har man pengarna lägger man dom väl på ett bättre kort om man kan? Skulle jag göra i alla fall.

Jag har ca 4500kr..funderar på detta http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GCX800XT-VIV...

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokarn
http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=223&page=...

"Det mest uppenbara här är helt makalös prestanda. Radeon X800 krossar vårt gamla trogna Radeon 9800 XT, den förra generationens bästa kort. Prestandan med X800 XT var överlag snäppet över GeForce 6800 Ultra. Marginalerna är inte jättestora men som det ser ut nu är Radeon X800 XT det snabbaste grafikkortet vi någonsin testat. Det som kanske imponerade mer är hur pass bra X800 Pro stod sig i merparten av testerna."

Rakt nog?

Datum:2004-05-04

Nvidias D3D-prestanda är mycket bättre med nyare drivrutiner. Med andra ord, leta upp ett nyare test.

Det verkar som om många är icke läskunniga på forumet, men men:

x800xt är lite bättre i D3D för det mesta. Nvidia är snabbare i OpenGL. "Det bästa" kortet existerar inte, dvs ett kort som är bäst på allt...

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Datum:2004-05-04

Nvidias D3D-prestanda är mycket bättre med nyare drivrutiner. Med andra ord, leta upp ett nyare test.

Vilket kort tycker du att jag ska ta då?? Rakt svar

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nuvarande: Midi Tower || AMD 64 3500+ || Geforce 6600 GT (Silent) || 1024 MB PC3200 || 340 gb HDD (120 Gb + 20 gb + 200 extern)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Vilket kort tycker du att jag ska ta då?? Rakt svar

Vad jag tycker? 6800GT/Ultra.

Sen kommer någon annan och säger "köp ati istället".

Antingen köper du det du tycker verkar bäst, eller... singla slant?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Vad jag tycker? 6800GT/Ultra.

Sen kommer någon annan och säger "köp ati istället".

Antingen köper du det du tycker verkar bäst, eller... singla slant?

Hehe ja så kan man ju oxå göra :D...hitta detta ultra kort för ändast 4185kr.. bra??
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog=46&land=46&varenr...
de va visst inte den länken..men om man letar på sidan så finns ultre kortet någon stans där

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Hehe ja så kan man ju oxå göra :D...hitta detta ultra kort för ändast 4185kr.. bra??
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?sprog=46&land=46&varenr...
de va visst inte den länken..men om man letar på sidan så finns ultre kortet någon stans där

Du menar detta? https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=72365

Jo, det är billigt.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Du menar detta? https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=72365

Jo, det är billigt.

Tror du att de e bra?? Kollat att frakt går bara på ca 120kr

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Tror du att de e bra?? Kollat att frakt går bara på ca 120kr

Jodå, det kortet har väl nvidias referenskylare. Inte lika tyst som Leadteks men den funkar.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Jodå, det kortet har väl nvidias referenskylare. Inte lika tyst som Leadteks men den funkar.

Okay..köper nog de :D...å då kommer jag att ha fetast dator i hela stan!!

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

ja...i dagens läge slår XT ett GT i DX9 i de flesta applicationer. SKillnaden är inte alls så stor som dom gammla testerna visar (kolla alltid datum då den e gjort innan du drar förhastade slutsatser) GT är vassare i Open GL men även där så har ATI hämtat upp sig rejält iom nya drivisar och skillnaden är inte alls stor. GT har ett ess i fickan som kan göra en prestanda ökning i kommande applicationer och det är SM3.0 huruvida det kommer göra stor skillnad vet ingen och inget spel vi sett idag har det gjort skillnad på . Men i framtida spel så finns en möjlighet! Men jag har ingen kristallkula och jag gjorde valet i tron om att GT skulle dra längsta stået i slutändan! Och är väldigt nöjd med mitt val. Står valet mellan ultra/xt .....ingen tvekan ...Ultra!
...
Om du inte orka läsa ovanstående så i kort. GT pga jag personligen tror det kommer dra längsta strået!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
ja...i dagens läge slår XT ett GT i DX9 i de flesta applicationer. SKillnaden är inte alls så stor som dom gammla testerna visar (kolla alltid datum då den e gjort innan du drar förhastade slutsatser) GT är vassare i Open GL men även där så har ATI hämtat upp sig rejält iom nya drivisar och skillnaden är inte alls stor. GT har ett ess i fickan som kan göra en prestanda ökning i kommande applivationer och det är SM3.0 huruvida det kommer göra stor skillnad vet ingen och inget spel vi sett idag har det gjort skillnad på . Men i framtida spel så finns en möjlighet! Men jag har ingen kristallkula och jag gjorde valet i tron om att GT skulle dra längsta stået i slutändan! Och är väldigt nöjd med mitt val. Står valet mellan ultra/xt .....ingen tvekan ...Ultra!
...
Om du inte orka låsa ovanstående så i kort. GT pga jag personligen tror det kommer dra längsta strået!

Okej..fast nu har jag ju hittat ett billigt 6800 ultra för bara 4200kr

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Okej..fast nu har jag ju hittat ett billigt 6800 ultra för bara 4200kr

--
som jag sa "Står valet mellan ultra/xt .....ingen tvekan ...Ultra!" GL HF

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
--
som jag sa "Står valet mellan ultra/xt .....ingen tvekan ...Ultra!" GL HF

Läste inte till pungt .. men jag köper nog ett ultra

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

kortet är inte inne, då brukar priser vad helt missvisande så när du sedan får orderunderlag och så så kommer det kosta 5300kr typ, annars är det jävligt billigt

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virustommy
kortet är inte inne, då brukar priser vad helt missvisande så när du sedan får orderunderlag och så så kommer det kosta 5300kr typ, annars är det jävligt billigt

E du säker på de??

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

Palit är värsta budgetmärket, skulle nog inte köpa ett sånt kort.

Om du läst lite tester så vet du att skillnaden mellen GT och Ultra är väldigt liten, dessutom kan GT-kort nästan alltid klockas till åtminstone Ultra-frekvenser.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Palit är värsta budgetmärket, skulle nog inte köpa ett sånt kort.

Om du läst lite tester så vet du att skillnaden mellen GT och Ultra är väldigt liten, dessutom kan GT-kort nästan alltid klockas till åtminstone Ultra-frekvenser.

Okay..Äh jag får se hur de blir..kanske bara blir ett 6800LE..fast jag tror att jag tar ett 6800GT eller x800xt

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk

Läs lite tester på diverse hårdvarusidor som anandtech, tomshardware och firingsquad, sen sover du på saken, sen läser du lite mer tester och sen beställer du slutligen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Okay..Äh jag får se hur de blir..kanske bara blir ett 6800LE..fast jag tror att jag tar ett 6800GT eller x800xt

.....
Hehe ..ta det lungt å läs lite tester ist så du inte gör en dum affär. Från LE till GT/XT Till Ultra? Läs på lite så du vet vad du vill ha och hur mycket du verkligen vill lägga på graff!

Visa signatur

Asus Rog Strix Geforce RTX 3080 TI OC 12GB/ AMD Ryzen 7 5800X/ DDR4 Corsair Vengeance RGB PRO 64GB (4x16)/ Asus Rog Strix B550-F Gaming/ Corsair iCUE H150i Elite Capellix/ Corsair HX1200 v2 1200w 80+Platinum/ Lian Li PC-011 Dynamix XL Temered Glass White/ Corsair Braided white-black cables/ AOC CU34G2X/ Roccat Vulcan TKL/ Logitech G502 Hero/ Sound blaster Katana Soundbar/ Steelseries 9 wireless/ Lytmi Immersive ARGB Monitor Backlight LED

Permalänk

x800 Pro Vivo => XT PE
vad annars?

Visa signatur

Intel i5 2500K @ 4,5GHz | MSI P67 GD55 | Silverstone Fortress II | Silver Power 750 W | Corsair Vengeance 8GB CL9 | Intel SSD 510 Series 120GB | Noctua NH-U12P SE2 | Gainward GeForce GTX 570 | WD Caviar Black 2 TB | WD Caviar Green 2 TB | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | Logitech G400 Gaming Mouse | Logitech Illuminated Keyboard | Dell U2711 @ 2560x1440

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
.....
Hehe ..ta det lungt å läs lite tester ist så du inte gör en dum affär. Från LE till GT/XT Till Ultra? Läs på lite så du vet vad du vill ha och hur mycket du verkligen vill lägga på graff!

Okaj..då kan jag läsa i lugn å ro då..för jag ska ärva pengar..ca 30-40000kr..å de ska jag köpa dator för...får nog inte dom pengarna förräns nästa månad kanske.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Palit är värsta budgetmärket, skulle nog inte köpa ett sånt kort.

Jo, det är ett budgetmärke, men de brukar funka bra, iaf deras gf3, gf4 och fx-kort. Fast man får ju i stort sett inget mer än kortet och en tv-out kabel i lådan.

Om priset stämmer är det väldigt billigt för ett Ultra-kort.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Jo, det är ett budgetmärke, men de brukar funka bra, iaf deras gf3, gf4 och fx-kort. Fast man får ju i stort sett inget mer än kortet och en tv-out kabel i lådan.

Om priset stämmer är det väldigt billigt för ett Ultra-kort.

Okay..vet ej om jag ska ta de??..funderar på ett shapphire x800xt 256mb GDDR3. eller AOpen 6800GT 256mb GDDR3

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Varför inte Asus 6800 Ultra för lite drygt 4500?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

X800XT klår 6800GT i det mesta, så om du inte bara spelar Doom 3 så köp ett XT.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”