Permalänk
Medlem

gameing headset

tjena,

om man vill ha ett bra gaming (och chat/internett telefoni) headset , va ska man ha??

Ja e inte ute efter nån budget modell utan har ca. 500-600 spänn att bränna. (fast billigare gör ju inget om de e lika bra)

ja har kollat på
plantronics gamecom 1
logitech usb premium headset 30
koss R70-B

va föreslås? Några andra förslag? några märken man ska se upp för??

schyrra för svar//

Visa signatur

Samsung 730u3e - Win 8 | ZBOX - Win8 | RPi RevB - OpenELEC | G-Box mx2 - Jellybean | Intel Core2 Quad Q9550 - Server 2008 | 200/10 ComHem

Permalänk
Medlem

Tycker du ska köpa dig ett par KOSS UR40 sen ha en vanlig bordsmick. Älskar dom hörlurarna. Bordsmic finns för 50:-

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Medlem

hmm inte så mycket för bordmik... vill gärna ha ett headset... tycker de e lite kul.

Visa signatur

Samsung 730u3e - Win 8 | ZBOX - Win8 | RPi RevB - OpenELEC | G-Box mx2 - Jellybean | Intel Core2 Quad Q9550 - Server 2008 | 200/10 ComHem

Permalänk

annars kan man Tejpa på en bordsmick, men jag skulle allra helst rekommendera Koss SB 45 (http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1600&session=2aa7eb...)
riktigt sköna, kan sitta på hur länge som helst, och superljud också,
Koss är allmänt bra också med sin livstidsgaranti.
kan inte rekommendera R70B eftersom man inte kan ha på dem särskilt
länge för dem skaver.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Sennheiser PC130 idag, efter att ha läst diverse tester av olika headsets så hade jag bara kvar att välja mellan PC130 och PC150. Fick bli 130, då dem visat sig mest prisvärda.

Är än så länge mycket nöjd efter 2 timmars användning. Har lyssnat på musik, lirat Half-Life 2 och pratat på Ventrilo.

Edit: Köpte dem på Mycom ( www.mycom.se ) som ligger i Stockholm på Sveavägen.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Koss SB45 säger jag...fick mina idag och jag blev välgit imponerad...

Permalänk
Medlem

Hmm ett par Plantronics gamecom pro är grymma eller ett par sennheiser pc150

Visa signatur

Dator: Antec 1080, 430w:Msi k8n neo nForce3: 2x512KIngston ValueR 3200 400mhz: AMd 64 3200+(clawhammer) @ 3600+: X800XT PE 520/560: 1x seagate 160gb SATA 7200rpm, 1x seagate 200gb SATA 7200rpm: Soundblaster Audigy2 ZS: Razer Diamondback Plasma och 1 Magma +Hyperglides: Logitech Media keyboard: Sennheiser pc 160: Samsung 959NF 19" @ 1280x1024 100HZ

Permalänk
Medlem

Rekommenderar starkt Plantronics GameCom Pro.

Visa signatur

CTMod Developer (WoW UI Mod)
http://www.CTMod.net

Permalänk
Medlem

problemet e bara att gamecom pro har ja inte hittat i sverige... å tänker inte beställa... orka...

nä ja tror de får bli ett par Koss SB 45, dom verkar schyssta

Visa signatur

Samsung 730u3e - Win 8 | ZBOX - Win8 | RPi RevB - OpenELEC | G-Box mx2 - Jellybean | Intel Core2 Quad Q9550 - Server 2008 | 200/10 ComHem

Permalänk

Jag kör med Plantronics Audio 90
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010042555
Funkar jättebra, mycket bra ljudkvalité!

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Kan man ta av mikrofonen (utan att använda våld förstås =P) på Koss SB 45?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Kan man ta av mikrofonen (utan att använda våld förstås =P) på Koss SB 45?

Nej.

Permalänk
Medlem

Zalman har en mic som man fäster på sladden till lurarna.
Funkar prima+ man kan använda vilka lurar som helst.
Utom trådlösa

Permalänk
Medlem

Zalman surroundhörlurar så klart

Hur coolt som helst att höra var folk kommer ifrån i spel

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010058059

Visa signatur

Stolthet och principer är intelligenssubstituerande egenskaper.
Trött på 'inbäddade' journalisers lögner i media? -> Medialens.org

Permalänk
Medlem

Jag har P GameCom 1 mkt bra ljud, Har bas använder headsetet runt 8 timmar dagligen i typ 2 veckor nu

Funkar assbra

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pärkele
Zalman surroundhörlurar så klart

Hur coolt som helst att höra var folk kommer ifrån i spel

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010058059

Det gör jag med vanliga stereohörlurar också. Jag tycker faktiskt att det är lättare att positionsbestämma någon när jag använder stereohörlurar än när jag använder mitt 5.1-system.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Koss R70B och de är mycket bra enligt mina erfarenheter. Jag kan rekommendera dem.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera ett bra trådlösa (observera trådlösa) hörlurar? Finns det trådlösa headsets? (trådlösa hörlurar med mic dvs)

Ljudkvalitén är inte så viktig i mitt fall, bara den inte är helt kass, jag ser gärna ett par billiga ena.

Ett par trådlösa hörlurar med någon mic man kan ha på bordet som är liten och osynlig med bra upptagning (dvs man behöver inte skrika och inte sitta med den 5cm in i munnen) skulle vara schysst.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja varna för KOSS R 70b-taupe headsetet, fan det sämsta headsetet jag köpt i hela mitt liv! det gjorde mos av mina stackars öron, var fula och miccen funkade inte ens när jag köpte dom
Brukar köra på de billiga Cosonic muffarna, men de har en vana att alltid gå sönder någon dag efter garantin har tatt slut och dom e som element att ha på sig. Så tänkte jag skulle köpa nått nytt så satsar på Koss som har livstids garanti och e känt för att va bra.. och rena skiten visar dit sig vara! Och självklart e kvittot spårlöst fösvunnet =( Har sparat varenda datadels kvitto sen 1999.. men detta har gått upp i rök.. 350kr åt skogen =(

Nu kör jag med tjejens billiga phillips lurar som e riktigt sköna och har bra ljud kör med bordsmic istället osse.. (tjejens osse =P) enda problemet e att hon börjat bli lite gnällig för att hon vill ha tillbax sina grejer

Permalänk
Medlem

Hade själv jävla massa problem med vilka lurar jag skulle köpa, då jag gärna vill ha kvalite när det gäller att lysna på musik också.
I vilket fall slutade det med ett par Sennheiser HD555 + Zalman micen. Aldrig varit så nöjd med ett par lurar tidigare, och du kan utan problem ha på dig dom i 12timmar utan att känna besvär. Men det är om man kan lägga ut ~1000kr ;p

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://maxfps.se/ har gamecom pro pch en massa andra bra hörlurar