Permalänk
Medlem

Jag köper en 5" om en finns i pal och har en kontakt som man kan koppla in i datorns tv-out. Om det inte är så så vill jag nog ha en 4" OM det har en kontakt som går att koppla in i datorn tv-out.

Permalänk
Medlem

jag tar 2st 5,6" om priset totalt blir 1000-1200kr annars tar jag en.
Om du ska skicka efter fler senare, så är jag intresserad av 7"

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem

Sker beställningen runt den sista och priset på 4":aren blir runt 500 med frakt från dej, så tar jag en sån...

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
när är marknaden?
om du vill så kan du plocka upp den då (om den har kommit innan dess), så slipper du ~60kr i frakt eller vad det nu kostar att skicka i vadderat kuvetr.

första helgen i februari. ska du inte dit? det kommer ju fettmycket folk där iallfall. men om du inte kommer till jokkmokk så är det ju smidigast att du skickar den.

Visa signatur

__________________
|| Abit AN7 || XP-M 2400+@2.4Ghz || OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition 2x512MB || Leadtek 5900xt @ 595/790 R.I.P. || Leadtek 6800NU @ 432/830|| ||Antec PLUSVIEW1000AMG || Antec Trueblue 480W || Hyundai L90D+ || Asus DRW-1608P ||

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad utav en 5.6", men vad blir priset på en sådan? Med frakt och allt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Jag köper en 5" om en finns i pal och har en kontakt som man kan koppla in i datorns tv-out. Om det inte är så så vill jag nog ha en 4" OM det har en kontakt som går att koppla in i datorn tv-out.

finns SVID -> RCA konverters i värsta fall. men jag kollar upp kontakterna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GahLook
jag tar 2st 5,6" om priset totalt blir 1000-1200kr annars tar jag en.
Om du ska skicka efter fler senare, så är jag intresserad av 7"

kanske skickar efter fler senare, det beror helt på efterfrågan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus
Sker beställningen runt den sista och priset på 4":aren blir runt 500 med frakt från dej, så tar jag en sån...

det bästa vore nog att ta beställningen i mot slutet på måndaden då folket fått sin månadspeng

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moname1

första helgen i februari. ska du inte dit? det kommer ju fettmycket folk där iallfall. men om du inte kommer till jokkmokk så är det ju smidigast att du skickar den.

jag jobbar 4mil ifrån jokkmokk fram till april, så jag har säkert vägarna förbi där. men jag kan skicka om du vill.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granli
Jag är intresserad utav en 5.6", men vad blir priset på en sådan? Med frakt och allt!

som jag har sagt ungefär 511 ggr tidigare, jag ska ta reda på slutpris.

imorrn eftermiddag åker jag iväg på jobb, kommer inte hem till dsl förens till helgen, så om ni vill ta kontakt med mig så gör det via mailen!

telefonautomat @ gmail . com

Permalänk
Medlem

Hmm...synd att 5,6" var en STN skärm, dom har väl sämre bildkvalitet än vad en TFT har? aja... får bestämma mig när jag vet slutpriset

Visa signatur

- AMD 2500+ @2,41Ghz - ABIT Nf7-s - Leadtek GeForce 6800GT 256mb - 2x TwinMOS 512mb - 2x IBM 120gb + 1x Seagate 200gb hdd - Hyundai L90D+ 19" TFT

Permalänk
Medlem

Om dom inte är för dyra är jag också intresserad av en 5-7".

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk

en 2 tums eller 7 tums skulle vara bra

Permalänk

en 4" vore kanon!

om det inte blir mycket mer än 400 spän för en inkl frakt så e jag på

Permalänk
Medlem

4" låter bra i mina öron.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Jävligt intresserad av diverse skärmar, man kan ju köpa ett par som är bra att ha till framtida projekt

Permalänk
Medlem

Jag vill ha _minst_ 2st 5,6". Relativt oberoende av pris.

Visa signatur

Hej

Permalänk

Kan nån hosta om bilderna på en riktig webserver?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Kan nån hosta om bilderna på en riktig webserver?

fungerar inte upl.siletwhisper.com bra eller?

har fått ett nytt mail nu i morse.

Citat:

I have 1.8" 2.5" and 6" size.
which size you want for 10 pcs?
Please tell me,OK?

så nu fick ni mer TFT'er att suckta efter
har mailat och frågat priser, är det vettiga priser så lägger jag upp bilder + spec, annars kör vi på någon av de tre modellerna som redan finns i tråden.

Permalänk
Medlem

Som tidigare talare flera gånger sagt:
Om beställningen är i slutet av månaden så vill jag ha en 4" eller 5.6"

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Medlem

vill ha vill ha vill ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
vill ha vill ha vill ha

du är inte ensam

Permalänk

Blir toppen eftersom min Grafisk LCD 128x64 pixels var pajj >_>

Kan man ta ström från nätagget till den, de drog ju bara 8 watt så de borde väl klara det?
Btw jag hoppas det blir mot slutet av Januari, är ganska pank atm

Ändra mig, tar en 4" jag med, tror ni man skulle kunna ta bort ramen runt den så den blir runt 8cm hög måntro? :/

Permalänk
Medlem

Jag använde denna när jag räknade ut en gissningsvis kostnad:
http://www2.tullverket.se/kalkylatorn/default.htm

Jag räknade som om det var bara 1 stycke som beställdes och att den hade 100:- frakt och 50:- försäkring och att det var en digital kamera...´

Här finns sedan något som bör läsas vid import från USA:
http://www.tullverket.se/se/nyheter/Privat/kopa_varor_fran_us...

OffT:
denil, du bor ju nästan lika mycket norrut som jag...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogga
Jag använde denna när jag räknade ut en gissningsvis kostnad:
http://www2.tullverket.se/kalkylatorn/default.htm

Jag räknade som om det var bara 1 stycke som beställdes och att den hade 100:- frakt och 50:- försäkring och att det var en digital kamera...´

Här finns sedan något som bör läsas vid import från USA:
http://www.tullverket.se/se/nyheter/Privat/kopa_varor_fran_us...

OffT:
denil, du bor ju nästan lika mycket norrut som jag...

jo där räknade jag oxå.. men jag tänkte försöka räkna ut vad 20st kostar inkl frakt, försäkring, tull och andra eventuella avgifter. sen dela på 20 för att få ut ett pris per TFT. därför väntar jag med svar från försäljaren så jan jag räkna ut det riktiga priset istället för att gissa.

har läst den där delen 'köpa varor från usa'.

oft: jajjemen, bara ~10mil mer söderut

Permalänk
Medlem

vilka är det nu du räknar med ska "få" köpa en skärm?
vilka finns på listan..
om man nu ska räkna med den i modden som ska påbörjas

Permalänk
Medlem

har gjort en liten ungefärlig räkning på kostaden.

om jag tar hem 20st 4" (räknade på dem, eftersom att dem vet vi är PAL)

$53.95 * 20 = $1060 ~7197.50kr / 20 = 359kr/st

så säger vi att frakten från USA till sverige kostar 500kr (MAX!), sen försäkringen 250kr (halva värdet av innehållet i kartongen).

37.50kr per TFT i frakt och försäkring från staterna, sen tillkommer frakten inom sverige, den kanske går på 2-300kr, jag räknar på 300kr för att ta i överkant. det blir 15kr / tft till. nu är vi uppe i 411.50kr.

plus momsen 25%.

jag får det till 514.37kr/st, sen tillkommer postens avgifter hemmifrån mig till dig.

i slutändan så har du en 4" TFT för under 600kr. och då tror jag att jag har räknat lite i överkant oxå, kommer nog bli billigare än så.

men som sagt, så fort jag får veta det riktiga priset så hojtar jag till och tar och fixar nånting så alla som vill ha kan skriva upp sig. att försöka räkna vilka som verkligen ska ha en TFT är svårt, då många säger en X eller en Y / eventuellt intresserad.

EDIT: #tft@swec @ q-net om ni vill tjattra.. jag finns där tills i eftermiddag då jag åker iväg på jobb. Synthetic_ är mitt nick!

Permalänk
Medlem

Vill ha en, vilken får jag se när priser kommer fram.

Visa signatur

En ledares största politiska kapital utgörs av den mängd fruktan han kan ingjuta i sitt folk... eller: "Fear is the key". Förövrigt är Steve Harris kung.

Permalänk
Medlem

hm verkar bli 4" som gäller, du sa att du fått mail om att han hade 1,8" 2,5" och 6" är det PAL på 6"

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem

Vilken storlek är det som gäller, är det 4"? Och är det den på bilden? Lite väl stor ram för min del, men återkom gärna med mer info (och uppdatera första-posten ), jag är intresserad av fler än en iallafall, men till att börja med så SKA jag ha en 4"+ (helst 5-6, men men), så skriv upp mig på en sådan, om jag ska ha fler vill jag veta pris innan

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GahLook
hm verkar bli 4" som gäller, du sa att du fått mail om att han hade 1,8" 2,5" och 6" är det PAL på 6"

jepp, det är PAL på alla dem 3, har dock inga specs.. förutom på 2.5", spec finns på första sidan nu.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg
Vilken storlek är det som gäller, är det 4"? Och är det den på bilden? Lite väl stor ram för min del, men återkom gärna med mer info (och uppdatera första-posten ), jag är intresserad av fler än en iallafall, men till att börja med så SKA jag ha en 4"+ (helst 5-6, men men), så skriv upp mig på en sådan, om jag ska ha fler vill jag veta pris innan

jag vet inte ännu vilken storlek, eller modell det är som gäller... får se vilken/vilka modeller som är mest intressanta. av dem tre första på första sidan behövs det minst 20st köpare för varje modell, annars vill leverantören inte skicka.

har dock uppdaterat med 2st nya TFT'er på första sidan nu. dock har jag inga specs, bara bild och ytterst lite spec om 2.5".

UPPDATERAT MED TVÅ NYA TFT'er!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
jepp, det är PAL på alla dem 3, har dock inga specs.. förutom på 2.5", spec finns på första sidan nu.

jag vet inte ännu vilken storlek, eller modell det är som gäller... får se vilken/vilka modeller som är mest intressanta. av dem tre första på första sidan behövs det minst 20st köpare för varje modell, annars vill leverantören inte skicka.

har dock uppdaterat med 2st nya TFT'er på första sidan nu. dock har jag inga specs, bara bild och ytterst lite spec om 2.5".

UPPDATERAT MED TVÅ NYA TFT'er!

Kanske dags för en omröstning ifall du ska se vilken modell som är mest intressant.

Permalänk
Medlem

jag vill ha 2st 6" som är PAL

EDIT: är det OK att jag bokar 2st 6", såg att du bara skulle få typ 10st 6" eller har jag fel?

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Kanske dags för en omröstning ifall du ska se vilken modell som är populärast.

väntar med det tills jag fått fram priserna.

EDIT
Om någon hade orkat koda ihop ett PHP-script och även sponsra med server så hade det vart toppen.
Enklare att ta 'beställningarna' via ett php-script än pm/mail/irc/den här tråden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GahLook
jag vill ha 2st 6" som är PAL

EDIT: är det OK att jag bokar 2st 6", såg att du bara skulle få typ 10st 6" eller har jag fel?

6" TFT är ingenting som är klart, väntar på prisuppgifter från leverantören.. sen vet jag inte heller hur många han har.
men 5.6" kan jag ta hem hur många som helst i princip, men det krävs minst 20-30st TFT'er för att den leverantören vill skicka.