Permalänk
Medlem

Produktjakten - addapter!

Jag är i behov av en addapter till min SE Z1010, från 2.5 headset utgång till 3.5 Stereo. I de andra trådar jag hittat om samma sak har ni postat "vanliga" addaptrar, på de krockar micen med en av linjerna (vänstern tror jag). Var inne i en affär och testade, det är inte standard stereo kanaler i headsetet. Den kanal som inte finns på vanliga steareopluggar är för ljud, så jag behöver en hörlursadddapter - apassad för 2.5 kontakten på nyare sonyericsson telefoner. Någon som har sett min produkt?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Finns det där settet på classe. 70 spänn.
Följer med en 2,5mm --> 3,5mm adapter.
Det finns såklart hos vilken audiohandlare som helst också.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

2.5mm på den bilden är i mono

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk

bygg en engen!

Visa signatur

Expert på ALLT
anm. pga omreg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pike2k
2.5mm på den bilden är i mono

Det har du rätt i.
Finns iaf adaptrar för stereo att köpa på audioaffärer.

Visa signatur

"Normalbegåvade människor hänger inte på sweclockers. Här samlas eliten och idioterna."
Citera mig så hittar jag tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag förklarade ju att de inte funkar, ljudkanalerna ligger anorluna i kontakten, så man får bara ljud på en kanal (micen ligger på den ena standarskanalen). Jag behöver alltså en som är gjord special för SE headset-kontakter..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Inaktiv

Clas Ohlson har en, men den är inte med katalogen utan du får gå till order disken, 15 kr kostar den och ca 5 cm lång med sladd.

Permalänk
Medlem

Mig veterligen har inte någon hittat någon fungerande adapter för headset->hörlur, det verkar bara vara att modda själv som finns som alternativ...

Permalänk

Jag har en fungerande adapter till min P900 i stereo . Använder Koss The Plug med utmärkt ljud. Köpt på clas ohlson i Gbg för 10 kr.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna skicka länk? Har ju likadaa hörlurar btw

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här