Permalänk
Medlem

Leveranstid komplett.se

Finns så många trådar om datorbutikens leveranstider så det är dags för en om kompletts tycker jag.

Tycker komplett börjat bli sega att skicka. Sista gångerna har tagit 2-3 dagar innan de ens börjat packa.
Förut fick jag prylarna efter 1-2 dagar.

Verkar bara som det är dustin (alltid), webhallen och inet som
är rappa idagsläget.

Tycker inte det är för mycket begärt att få varor beställda en tisdag på fredagen. De kraven begär jag.

Permalänk
Medlem

Har fått ALLA paket (kanske 10st senaste året) på max ett par arbetsdagar, syveräna leveranstider tycker jag !

Permalänk
Medlem

Re: Leveranstid komplett.se

Tanke. Komplett har dragit ifrån i racet - vem som är bäst av dessa är då avgjort.(komplett behöver nu se över om de skall höja sina priser eller skaffa mer personal - för att fixa iväg leveranser i tid elle för att kunder inte skall överge dem)
Tanke 2 - dustin har alltid varit bra- men mycket dåliga på priser, dock har de skärpt sig
Tanke 3 du handlar av mindre butiker - då får du alltid snabbare service - speciellt de som har egna lager (de som skriver att de har centrallager - har inte egna lager)
Dock tycker jag inte att inet e bra när de också har börjat skriva postorder lager- det är inte deras egna lager - utan ngn av deras leverantörs lager - närmast är väl captec i göteborg

Tanke 4. Om du är missnöjd ring dem eller testa annan butik - du har ju angivit 2 andra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Finns så många trådar om datorbutikens leveranstider så det är dags för en om kompletts tycker jag.

Tycker komplett börjat bli sega att skicka. Sista gångerna har tagit 2-3 dagar innan de ens börjat packa.
Förut fick jag prylarna efter 1-2 dagar.

Verkar bara som det är dustin (alltid), webhallen och inet som
är rappa idagsläget.

Tycker inte det är för mycket begärt att få varor beställda en tisdag på fredagen. De kraven begär jag.

Permalänk
Medlem

Dustin, Inet, Webhallen 1-2dagar.
Datorbutiken 2-3dagar.
Komplett 4-5dagare.

Snabba svar på mail: Dustin, komplett, Inet.

Permalänk
Avstängd

Dustin: 2-3 dagar
Komplett: 1-2 dagar
Datorbutiken: 2-3 veckor
Webhallen: 2-3 veckor
Inet: 2-3 veckor

Så har det sett ut på dom senaste beställningarna iaf...

Permalänk
Medlem

Beställde en skärm på dustinhome.se dom skickade samma dag som jag beställt det kallar jag service. Har beställt från komplett.se förut det har väl varit okej men jag beställde senast i måndags(natt) alltså på tisdagen då har det tagit 3 dagar tills dom har skickat det alltså idag (torsdag) så skickade dom det, det kallar jag sketen service då dom tar ~150:- spänn så ska de ju vara snabba puckar tycker man. Frågan är om komplett har tappat stinget, vad tycker ni ?

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Jag beställde i tisdags och komplett hade inte skickat än
trots 500+ i lager, så jag avbeställde.
Skulle beställt från dustin med en gång.

Förra gången ringde jag upp efter 5 dagar och undrade
om det var några problem, men då skickade de med en gång
efter påtryckningen.

Verkar som de inte är lika snabba som förr.
Risken är att de tar efter datorbutiken.

Permalänk
Medlem

Sen står det Från: TollPost A/S Norge skulle väl bara fattas att dom skickar det därifrån också

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Avstängd

jo men det gör det.
Det skickas från Norge och Komplett i Göteborg är nog bara någon form av fillial. (jag tror detta, är inte 100 på det, men jag gissar då deras lager ligger i Norge)

Mitt chieftec kom från Norge iaf och några andra större saker. Men små saker som hårddiskar mm har de på lager här.

Men de kan nog vara lite sega nu såhär efter jul. Extra mycket beställt = extra mycket reklamationer kanske, men ge dem en chans igen lite senare så kan det nog vara bättre.

Permalänk
Medlem

Är inte heller nöjd med leveranstiderna från Komplett, Dustin är överlägset bäst.

Tycker också att Komplett borde ha lite bättre framförhållning med sitt lager. Håller nått på att ta slut så beställer man nytt redan då, men det verkar inte ske på Komplett. Inte helt ovanligt att det tar flera veckor för dom att få in varorna på lager, även produkter det finns gott om.

Behöver bara gå in på t ex kylning/fläktar så ser jag att 80% av allt inte finns på lager, riktigt dåligt måste jag säga. Vem som helst skulle kunna ha det sortimentet med dom leveranstiderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
jo men det gör det.
Det skickas från Norge och Komplett i Göteborg är nog bara någon form av fillial. (jag tror detta, är inte 100 på det, men jag gissar då deras lager ligger i Norge)

Dem repearerar grejjerna i gbg.. Har själv varitt där med RMA.

Låter trist om komplett börjat bli kassa på leveranser för dem ahr varitt min favorit hitils.. Kommer nog endå fortsätta beställa därifrån.

Permalänk
Medlem

Beställt två gånger från komplett nu.
Senast i fredages, kommer till postkontoret när som enligt postens hemsida.

Förra gången var veckan efter julafon, tog 3 dagar sen var det här. Tycket det är rätt snabbt. Men med tanke på att jag bara har gjort de beställningarna från nätet i hela mitt liv så...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
Dustin: 2-3 dagar
Komplett: 1-2 dagar
Datorbutiken: 2-3 veckor
Webhallen: 2-3 veckor
Inet: 2-3 veckor

Så har det sett ut på dom senaste beställningarna iaf...

2-3 veckor vad beställde du då?tänkte mest på Webhallen då

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Jag beställde, som så många andra, ett XFX 6800GT PCI-e från komplett. Jag la ordern den 11:e, och då var det sju st. bekräftade att komma in den 13:e. Då dom fortfarande inte har packat det så blev jag lite orolig att jag inte hann med att få nåt av de sju korten, så jag mailade komplett och frågade om mitt var en av de sju som kom, eller om de väntar på de nya korten innan de kan skeppa iväg min order. (Det står fortfarande estimated shipping on 20050113 på min order...)

Svaret blev att dom inte visste!?

Så om dom inte skickar det senast imorgon så förmodar jag att jag inte hann få nåt av korten och kommer således beställa annorstädes

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
2-3 veckor vad beställde du då?tänkte mest på Webhallen då

Datordelar...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Datordelar...

I sådana fall måste det ha varit slut hos leverantören med

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjRaven
I sådana fall måste det ha varit slut hos leverantören med

Så man vågar alltså köpa därifrån igen? Behöver vissa grejer som dom har men vet inte om jag vågar....

Permalänk

Kan säga att jag är fett nöjd med lev-tid på min beställning från komplett.se
Har beställt där ifrån förut men kommer inte ihåg hur det var då men hade det tagit lång tid så hade man kommit ihåg det iaf.

Här kan ni se min beställnings info:

Moderkort Msi 939
Prolle amd 64 3200+
Kylare xp-120

Order lagd: 2005-01-15T12:33

Released for picking: 2005-01-15T12:35
Picking started: 2005-01-15T12:35
Packing completed: 2005-01-15T13:21
Shipped: 2005-01-16T14:57

17 jan kl 13:48
Kan hämtas ut på Postcenter i *********

Obs. 2005-01-15 är en LÖRDAG!

/micke

Visa signatur

(1)| Amd Xp 2000+ | Msi KT3 Ultra | 768mb Pc-2700 | 2.3Tb@15 Ide Hdd | GainWard Fx5600 Ultra |
(2)| Amd 64 3200+ | Msi K8N Neo4-SLI | 1024Mb Pc-3200 Dual Channel | 9Gb@1 Scsi Hdd | 80Gb@1 Ide Hdd | Xfx 7800Gt |

Permalänk
Medlem

Kan bara säga tummen upp för komplett.se!
Beställde 8 komponenter i Lördags, på Måndagen kl 10.30 hadde jag grejorna på mitt lokala utlämningställe.

Datorbutiken segar efter som vanligt....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Så man vågar alltså köpa därifrån igen? Behöver vissa grejer som dom har men vet inte om jag vågar....

Jag har bara haft ett strul med dom det var då posten tappade bort en order. Det var ju inte deras fel så igentligen fel att säga att dom strulade.Jag skall själv beställa lite saker som lär sluta på 7k eller så.Mest dvd-filmer dock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkalmanMike
Kan säga att jag är fett nöjd med lev-tid på min beställning från komplett.se
Har beställt där ifrån förut men kommer inte ihåg hur det var då men hade det tagit lång tid så hade man kommit ihåg det iaf.

Här kan ni se min beställnings info:

Moderkort Msi 939
Prolle amd 64 3200+
Kylare xp-120

Order lagd: 2005-01-15T12:33

Released for picking: 2005-01-15T12:35
Picking started: 2005-01-15T12:35
Packing completed: 2005-01-15T13:21
Shipped: 2005-01-16T14:57

17 jan kl 13:48
Kan hämtas ut på Postcenter i *********

Obs. 2005-01-15 är en LÖRDAG!

/micke

Lika snabbt packat och skickat som min då dom är ju bara för underbara när det går fort

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mel
Kan bara säga tummen upp för komplett.se!
Beställde 8 komponenter i Lördags, på Måndagen kl 10.30 hadde jag grejorna på mitt lokala utlämningställe.

Datorbutiken segar efter som vanligt....

Därför väljer man ju komplett även om jag tycker dom är lite väl dyra på vissa delar.Prova shg.biz annars dom har ganska bra priser

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag bsetällde en razer på söndagskvällen och har fått den idag , tisdag, bara det att dom på posten var cp så får hämta ut den imorgon. det är ju acceptabelt som fan ;D

Permalänk
Medlem

Lev tider

Mina 3 senaste beställningar från Komplett.se (inom 1 månad) har haft 1 dag packning innan leverans.
- Fullt Acceptabelt men inte världsklass.

Mina 2 senaste Webhallen-beställningar (inom 1 månad) så har ena kommit dagen efter, andra dröjde 2 dagar innan postning.
Lite lömskt, på den senaste står det: postat 13:de
Dock så tillkännagav inte posten kännedom om paketet förrens kl. 16:00 14:de.
Dock så blir det mycket RMA till dom, klantigt packat, senaste paketet inget undantag.
2st CD/dvd enheter ligger pressad sida mot sida samt emot pappkartongens ytterkant.
Suck. På 5 postorder-turer har det blivit tre RMA ärenden, vi får se om CD/DVD enheterna lever.

Tja, JME och Datorhandel.com vet ni nog vad jag tycker om. Ena riktiga barnrumpor =o(

Datorbutiken har klantat bort sig åtskilliga ggr med omotiverad hög frakt och tröga RMA ärenden.
*nästan kul*: lade i en minneskapsel och frakten ökade med 100kr, tog jag bort datorcaset sjönk frakten med 60kr.....
-"Tja, vårt system fungerar så, vi har lagt in vikt och volymkoder för våra produkter" är deras motivering till frakten vid förskottsbetalning.
-"Vill du betala exakt frakt så beställ via med PF då betalar du faktisk frakt"
Då är ju hela ide'n slopad med förskottsbetalning, att man skall spara 79kr i pfavgift.
N I C E DB.com

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Pc action kallar jag sega, beställde den 30 december, dom sa att det skulle ta 2-4 dagar, fick mitt paket igår.

Hos komplett beställde jag på julaftons kvällen (fredag 24 december) och hade det på tisdagen den 28 december, det kallar jag snabbt med tanke på att det var julhelgen och anagligen riktigt många hade beställt under den helgen.

Permalänk
Medlem

jag fan inte alls snabbt! jävla skit ,var en zlatan tröja som kommit, inte musen. nu har det ju fan gått söndag - onsdag, dåligt som fan. står bara "Order status: Släppts för plock " vad nu det betyder? nogon som vet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yacob
jag fan inte alls snabbt! jävla skit ,var en zlatan tröja som kommit, inte musen. nu har det ju fan gått söndag - onsdag, dåligt som fan. står bara "Order status: Släppts för plock " vad nu det betyder? nogon som vet?

Ligger och väntar på att bli plockad förmodligen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jaha, det var jävla slött. 3 dagar för att dom ska vänta att plocka klart den, borde väl komma imorgon annars jävlar! jag ringer te dom å frågar imorgon.... =/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yacob
jaha, det var jävla slött. 3 dagar för att dom ska vänta att plocka klart den, borde väl komma imorgon annars jävlar! jag ringer te dom å frågar imorgon.... =/

tyvärr så är det ju så ibland.Du har inte fått någon orderbekräftelse per mail?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Enda slutsatsen jag kan dra från den här tråden är att komplett har en väldigt varierad leverans tid..
Jag har skälv bestält ny dator där ifrån men efter som de inte hadde alla komponenter i lager får jag vänta tills februari innan jag får dem..

Hmm glömnde det viktigaste.. Har inte fått någon order bekräftelse änn (Bestälde för en vecka sedan ) Fler som känner igen detta?

Visa signatur

System: 3500+@2420 6800Ultra MSI K8N neo3 Hiper 480w
seagate 200gb TT tsunami

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en DemoPc från komplett och nu har det gått 4 arbetsdagar och dom har inte ens skickat den det står att dom ska skicka den 1-3 arbetsdagar + 5 om den ska monteras men min är redan monterad så jag förstår inte varför den inte skickats

har fått medelande från komplett där det står relesed for picking 1-16-05
picking started 1-16-05 betyder det att den skickats ?

Permalänk
Medlem

vad ska man beställa från då?
ska köpa nytt system

komplett.se 10938 +205 i frakt

datorbutiken.com 10911 +199 i frakt

sen får jag beställa chassi och nätagg nånannastans, tror jag beställer från komplett dom va ju inte så farligt mycke dyrare