Permalänk
Inaktiv

Mitt (första) modd!

bort

Permalänk
Medlem

Bra jobbat grattis till din första modd.
Gillade den första bilden med blått sken. Snyggt.
Sen skadar det inte att lägga in mer bilder så man får en uppfattning hur hela lådan ser ut och vart dom olika lyssken är plaserade.
Så ös på med lite mer bilder.

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterat: gjorde en sida till bildarna så det går fortare att ladda upp, visar hur LCDn är konstruerad, behöver tips på hur jag ska byta backlight ljuset. http://www.freewebs.com/nukepie/modpics.htm/

Permalänk
Medlem

Re: Mitt (första) modd!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
Jag hade tänkt modda mitt CO-Zorro chassi lite grann o kan dela med mig av mina privata små anteckningar över vad som ska göras (skrev ner det när jag fick många ideér)

chassiet är ju ett "färdigmoddat" men jag ska modda det mer än så, och ska försöka att utöka till lite mer eget och svårare än 4 skruvar en LED fläkt och en kontakt

Jag har några bilde rpå chassiet som är ytterst sunkiga då jag har en usel webcam, konceptet jag fösöker följa är Silver med röda detaljer samt rött sken etc.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Bild_00700700...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Bild_0101010....

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Bild_00200200...

Färgerna som skär sig såsom den blåa LEDen över LCDn och LCD backlight kommer att bytas, även LED fläktarna baktill. min lilla checklista jag skrev innan kommer här:

Lacka området omkring ventsen i fronten för att matcha det undre partiet i luckan.

Måla tribal över toppfläkt ventsen

Musmodd med silverlackering samt originalt rött sken, kanske extra röda LEDs.

Lysande genomskinliga rör med "lek-klegg" (gelatin + vatten + röd färg + glitter etc)

LED byte i frontluckan , röda leds + rött backlight

klarlackat chassi (biltema klarlack?)

EV. slipa bort "pull" texten

skära ut vid alla hålen på bakre fläktplatserna och slipa fint för att köpa fina fläktgaller

byta fötter som chassiet står på

Göra om PCI port-"skydden" till LED hållare

mörkröd toning till fönstret

Egenhändigt tillverkad 80mm fläkthållare för HDD kylning

fästa LED rader i gamla 3.5 skydd respektive 5.25 skydd från chassiet, slipa och forma om.

Ev. Måla delar av "stommmen" under panelerna i mörkrött.

Ev. = Eventuellt, kanske om jag får chansen eller orkar, eller annan anledning.

Det jag vill få ut av den här tråden är vad ni tycker, tips om hur jag kan göra vissa saker osv. angående LED raderna av gamla skydden så hade de perfekta hål o kan nog slipas till rätt fint.

svar som endast är en amssa klagomål undanbedes, men om ni inte tyckar att något blir bra eller kommer se bra ut så får ni ju självklart tala om det

ändrar det här inlägget när nya saker kommer.

http://www.freewebs.com/nukepie/modpics.htm/ Bilderna hittas i fortsättningen på den sidan! kanske börjar använda den till lite blandad info, kanske.

Fick du det där med gelatin+vatten+glitter av mig?
Skrev nämligen det förbara ett litet tag sen till nån annan precis efter att jag kommit på det...
*stolt*

Visa signatur

"Angels banished from heaven has no choice but to become demons"

Permalänk
Inaktiv

jo det fick jag, men bytte idéen från att stoppa i musen till att pilla in i ett genomskinligt rör med glowwire eller något dyligt i..

Permalänk

Det chassit kommer att lysa en hel del verkar det som! Kan väl försöka styra alla lampor från com-porten, det borde väl funka smidigare än 1000 knappar på fronten och det är så långt ner till chassit för att släcka allt när man ska lägga sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålLången
Det chassit kommer att lysa en hel del verkar det som! Kan väl försöka styra alla lampor från com-porten, det borde väl funka smidigare än 1000 knappar på fronten och det är så långt ner till chassit för att släcka allt när man ska lägga sig!

Det finns ingen guide på det???

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Inaktiv

jag släcker då ingenting när jag ska sova inte! jag har just nu 8st fläktar och alla får PMSdamp över hur mycket det måste låta.. men jag sover med både belysning och oljud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X290v
jag släcker då ingenting när jag ska sova inte! jag har just nu 8st fläktar och alla får PMSdamp över hur mycket det måste låta.. men jag sover med både belysning och oljud

haha join the klubb.. Förutom belysning då

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

speedfan e ett bra program om man vill stänka varvtalet på moderkorts fläktarna! Har du en gång stängt av fläktar och belysning när du ska sova kan du aldrig mer ha det på!

Permalänk
Inaktiv

tror jag knappast, jag har kunnat sova på golv etc. på diverse LAN hehe, dessutom är mina föräldrar skilda så jag sover i kolmörker hos far min, har inga problem med ljuset.

EDIT: skulle behöva hjälp med att hitta mörkröd toningsfilm till plexirutan, det vore ballt. , sen undrar jag om ni tror att det skulle funka att koka ihop sånt geleljus- klegg med glitter i att ha i rören som ska lysa?

Och vad tycker ni jag ska lysa upp rören med? Glowwire?

Edit2: fick en idé nu, om jag tonar plexit från insidan sen så införskaffar jag lite stålnät som jag klipper ut så att det sitter diagonalt? sen skruvar jag ihop det och undviker en massa damm i datorn då plexiglaset sitter kvar.

Permalänk

http://www.vanadisgummi.se/ i Stockholm har solfilmer från Folia Tec, http:// ww.foliatec.se de har röda solfilm också!

Permalänk
Inaktiv

Tack! är dig evigt tacksam:D!

Vill höra vad folk tycker mina planer nu! inte bara chassit även vad ni tror om det jag vill göra

Permalänk
Medlem

så ni får lite helhet på chassit... dock annan färg (det är mitt röda chassi bredvid min gammla dator)

sen undrar jag ifall jag kan få/köpa dina fläktar ifall du ska göra dig av med dom?

Permalänk
Inaktiv

Jovisst, skicka ett pm bara, notera dock att den ena fläkten är original från dörren och att den andra är köpt, den sista är även fan så mycket starkare och snyggare, och wobblar inte.

edit: funkar inte din röda LED heller?

Permalänk
Medlem

Låter fint. Kan bli riktigt bra.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Låter fint. Kan bli riktigt bra.

är du säker på det du minns väl när han la en frysklamp i sin dator på vårat lan, när hela chassit blev vattenfylt på botten.

Visa signatur

STAaven

Permalänk
Inaktiv

skulle väl jag aldrig göra:D

men nu behöver jag hjälp med att hitta solfilm att ha på mitt plexifönster, måste kunna beställas. går bra med en bilstyling-firma, även bra om man kan beställa kromat aliminuimnät där

Permalänk
Medlem

Hej.
Vart kan man köpa LCD display till chassit???
Skulle vilja ha en sån.

Permalänk
Inaktiv

tillbaks från fjällsemestern nu, har förbrukat alla mina kontanter redan på ett nytt moderkort, n'sta blir RAM sen blir det modding om jag inte köpter ett graffekort emellan, då måste jag spara ett tag också, och jag letar fortfarande efter solfilm!!!

edit: CCFL rör köpta nu! lhar dem inom en vecka förhoppningsvis, ska blanda ut det röda med lite grönt, och har min bubble light nu