Permalänk
Medlem

P4 för varm?

Jag satt och spelade counter-strike idag och då kollade jag på min temperatur mätare som stod på 46 grader. Jag tyckte detta verkade lite mycket och startade Aktivitetshanteraren, där stod det att 90% av min CPU användes vid Counter-Strike spelande! Detta är väll lite väl mycket? Min dator är:

Pentium 4 3.0 ghz Northwood 512 kb BOXED
ASRock P4vT8
512 DDR400 Kingmax
Sparkle Geforce 5900XT

Är detta normalt verkligen?

Visa signatur

<huhmz> råkade nyss tappa in en skål popcorn i min p75a...ett av popcornen maldes ner av cpu fläkten och sen dog datorn...
_________________________
<David>Linux = 100% MICROSOFT FREE = CRAP FREE = PURE

Permalänk
Medlem

Det är inget att oroa sig över.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Jag ser inga som helst problem med den temperaturen.
Helt normal temp, vid 65+ kanske man ska se över kylningen lite.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

det gör inget

din temperatur ser ju fullt normal ut. inget att oroa sig över.

Permalänk
Medlem

Temperaturen är helt normal. Du behöver inte vara orolig. När datorn bör närma sig 70 grader kan det ju vara en annan sak.

Permalänk
Medlem

Ja snor tråden litgranna här, min Pentium 4 3.0 ghz Northwood 512 kb BOXED är nymonterad och moderkoret varnar för att prosseson är för varm, kollar man i bios så är den bit runt 80 grader.... vad ska ja göra... Jag har nyligen plockat ihop datorn och har inget OS än pga av att den helatiden börjar varna om temraturen... Har kollat CPU fläkten och den sitter fast ordentligt, hastigheten på den är 90%. Har ni några föslag?

//Henke

Visa signatur

MacBook 13" - intel 2Ghz - 2GB-ram - 80Gb - OS X.

Permalänk
Medlem

Re: P4 för varm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av D4vID
Jag satt och spelade counter-strike idag och då kollade jag på min temperatur mätare som stod på 46 grader. Jag tyckte detta verkade lite mycket och startade Aktivitetshanteraren, där stod det att 90% av min CPU användes vid Counter-Strike spelande! Detta är väll lite väl mycket? Min dator är:

Pentium 4 3.0 ghz Northwood 512 kb BOXED
ASRock P4vT8
512 DDR400 Kingmax
Sparkle Geforce 5900XT

Är detta normalt verkligen?

Helt som det ska vara, har själv samma moderkort med P4 2,6 som toppar vid 60c i fullload..
sen undrar jag vilken program du andvänder att kolla tempen ?
Alla program jag har testat visar för låg temp om man jämför vad Bios visar,
men kör just nu MBM men får justera tempen själv där så det stämmer överens med Bios tempen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plextor
Ja snor tråden litgranna här, min Pentium 4 3.0 ghz Northwood 512 kb BOXED är nymonterad och moderkoret varnar för att prosseson är för varm, kollar man i bios så är den bit runt 80 grader.... vad ska ja göra... Jag har nyligen plockat ihop datorn och har inget OS än pga av att den helatiden börjar varna om temraturen... Har kollat CPU fläkten och den sitter fast ordentligt, hastigheten på den är 90%. Har ni några föslag?

//Henke

Sitter kylflänsen rätt monterad? På en del moderkort går den att sätta snett (inte mycket men det gör stor skillnad).

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk

Kanske fått en skitfläkt? Byt fläkten till något bättre. Enda sättet att få bukt med värmeproblem på en NW och absolut prescott är bättre kylning.

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

Problemet borde vara löst då den sista posten i tråden var 2004-06-05

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det går lite segare när den ska ladda cs filen precis innan man ska börja spela, jämfört med förra moderkortet =/..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2