Litet torrent problem

Permalänk

Litet torrent problem

Hej.

Jag använder BitComet, och jag har så låg nerladdningshastighet.
Jag tankar mellan 20-70 kbs.
Jag sitter på Bostrem Scream 8 mbit.
Jag tycker det är sjukt för att upload hastigheten är större än nerladdningshastigheten.

Är det så segt att tanka?
Med Odc och fuldc går det mycket fortare.

mvh. Herm

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk

Inga seeders med bra upload på den torrenten helt enkelt.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Hur mycket laddar du upp i?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

villken torrent ska man ha? det var lika segt för mig och jag använde Bittorrent

Visa signatur

Op som används:
Windows 98SE, Windows 2000 pro (sp4), Windows 2000 Advanst Server (sp4), Windows Xp Home (sp2), Windows Xp Pro (sp2), Windows Xp Media Center (sp2) och Windows 2003 Standard Server

Permalänk
Medlem

Jag kör med Azureus

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

Kör du med någon router eller brandväg? Du kanske måste öppna upp lite portar annars...

Visa signatur

Work & Play: Gigabyte GA-8IPE1000-G | P4 HT 3.0 GHz | 1024MB DDR400 | Seagate 80GB SATA & Maxtor 200GB SATA | Leadtek A400 GT TDH | Sound Blaster Audigy 2 ZS | Samsung 750B 17" TFT | Logitech MX510 | Logitech UltraX | 3Dmark05 ::: 5306 ::: | Media: TViX M-3000U | Western Digital 200GB IDE | iAUDIO U3 1GB | Konsol: Gamecube | Playstation 2

Permalänk

Jag har en d-link 614+ med nyaste firmwiren. Jag laddar upp det dubbla ungefär.
Vilka portar ska öppnas?

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

Om man har ADSL ska man begräns uploaden lite för annars stryper den downloaded

Permalänk

Hur ska jag bära mig åt för att få upp speeden? Tar ju flera dagar att få ner nåt.

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Medlem

ladda hem netlimiter. där kan man begränsa uploaden.
begränsa inte för mycket bara, då det inte gynnar p2p-verksamheten =P
det går också långsammare för dig själv att ladda hem om du kapar för mycket upload.
du kan testa olika uploadhastigheter där och kolla hur högt uploaden kan gå utan att påverka downloaden nämnvärt.

netlimiter är faktiskt inget ont program om man använder det rätt.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk

Men jag hajjar inte, alla andra får ju ut så underbara hastighter, just nu tankar jag i 45kb/s ner och 57kb/s upp.

Vissa tankar ju i 800kb/s har jag sett.
Jag tankar mycket fortare i dc.

Visa signatur

i7 2600k | Evga GTX 980 | Asrock Z77 Fatal1ty | Bitfenix Prodigy m |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hermelinen
Men jag hajjar inte, alla andra får ju ut så underbara hastighter, just nu tankar jag i 45kb/s ner och 57kb/s upp.

Vissa tankar ju i 800kb/s har jag sett.
Jag tankar mycket fortare i dc.

Det finns helt enkelt inte folk som uploadar den torrenten snabbare

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

"Vissa tankar ju i 800kb/s har jag sett."
Det gäller ju bara när den är väldans ny/populär och har massa seeds.

"just nu tankar jag i 45kb/s ner och 57kb/s upp"
Brukar jag också ha typ med vissa torrents

Om du vill maxa din nerladdningshastighet rekommenderar jag dc

Permalänk
Medlem

Re: Litet torrent problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hermelinen
Hej.

Jag använder BitComet, och jag har så låg nerladdningshastighet.
Jag tankar mellan 20-70 kbs.

Gå till inställningar / IP-rules, höj antalet sessioner per IP under nedladdningar.
Då returtrafiken blir en smula mer intensiv i torrent-miljö rekommenderar bitcomet att du sätter ett tak på UL till en smula under din maximala hastighet. Jag har 800kbits uppströms och har märkt att cappa vid ca 60kb/s går det som bäst "hem" för mig.
Var inte rädd för att ha flera samtidiga nedladdningar, du ska ju dessutom vara artig och ladda upp 1:1 åtminstonde, eller hur?

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T