Permalänk
Medlem

480p på Xboxen

Hejsan

Jag får min projektor imorrn och hade tänkt förbereda xboxen lite. Jag har köpt ett MS HD Av-pack och en komponent-kabel på 10 m. Nu undrar jag hur man ska få xboxen att mata ut i 480p eller gör den det automatiskt? Den är chippad och har Xbmc som dashboard.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ändra region till NTSC med ENIGMAH VIDEMODESWITCHDISC och ändra sedan i Video på orignaldashboarden. Det är även möjligt att ändra den i vissa dashboards som UnleashX, det torde även gå med XBMC, det är ju där man får mest nytta i princip utav den högre upplösningen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Gör det som Bi00uy sa; NTSC, sen MS Dash>480p.

Och... jag är avundsjuk. :);)

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

I min MS-dash finns det inga sådana inställningar? De kanske dyker upp om man har stöd för det? Jag kan bara välja mellan lite PAL-inställningar och ratio.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

XBOXen måste ställas om till NTSC-läge för att få fram alternativen i MS Dash. (Tror jag).

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Ahh. okej. Ska testa det

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -