Hjälp! Internet dör när någon ringer!

Permalänk
Medlem

Hjälp! Internet dör när någon ringer!

Hej!

Har ett litet dilemma..

Har införskaffat mig WoW, och spelar på en server som det är 1-2 timmars väntetid på (att connecta). Och när jag då väntat 1-2 timmar och har kört i 10 minuter så ringer det på telefonen (nån som ringer fel) som vårt internet (bbb, telejack) är kopplat till. Och då dör internet i ca 1 minut, och under denna tid hinner jag åka ut ur Wow-servern, och då får jag ju köa i 1-2 timmar igen! Detta fortsätter sedan, så jag får ju fan aldrig spela wow. Händer t.o.m att någon ringer medans jag sitter i kön till att komma in på servern, och då får jag ju börja om igen

Går det att bota telefonen på något sätt? Så att internet inte dör när någon ringer på telefonen. Skulle vara enormt tacksam om någon kunde komma med råd. Har förövrigt en dlink-624.

Tack på förhand!

Obs! det är en bärbar telefon som internet kopplar sig med.

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem

Bor man själv har man behaget att slita ur tlf-helv*.... om man så behagar

Om det inte alltid varit såhär så bör man stega tillbaka för att finna orsaken, men här är några tips.

Trådlösa tlf är ansluten utanpå mellanproppen för bredbandet, testa skifta tlfjack för tlf:en

Dina jack är felkopplade, måste kopplas rätt.

Visa signatur

who's your mommy?

Permalänk
Medlem

Hade samma problem själv!
Hos oss var det fel split mellan modemet och telejacket... efter många om och men skickade de en annan modell från från BBB och efter det har det fungerat perfekt!

Visa signatur

- - - HP Pavilion dv6899eo - - -

Permalänk
Medlem

Kan du specificera lite närmare vad du menar med "Obs! det är en bärbar telefon som internet kopplar sig med."?

I övrigt så skall du se till att ditt xDSL-modem sitter i första jacket längst in. D.v.s. att alla andra saker som skall sitta i första jacket skall sitta utanpå xDSL-filtrets mellanpropp, inte innanför. Dessutom skall du se till så att filtret sitter åt rätt håll, d.v.s. att kabeln som skall från filtret till modemet verkligen gör det och inte sitter i mellanproppen istället.

Som ChalleQ säger kan det även vara fel på filtret, det verkar inte vara allt för ovanligt tydligen. Placebo hade tydligen också det felet.

Kolla in denna tråd för kopplingsscheman och dylikt.

Visa signatur

"Penol, the makeup of mobbade makeup artists" - Ritarn, MNK, P3

Permalänk
Medlem

Teliasupporten har numera börjat fråga om man har trådlös telefon, dessa gör tydligen saker som de du nämner, dock vet jag inte hur man fixar det. (Vår telefon är kompatibel i alla fall)

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")