World of Warcraft Tråden! V.2

Permalänk

Hur ändrar man billing information och sådant? Kommer nämnligen inte ihåg vad jag valde när jag reggade mig.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

nån som kör på Deathwing PvP servern?

Seradmir, Undead Mage lvl 11.

kunde va kul o se om nån körde där
inge lagg o inga köer. nice.

Permalänk
Medlem

Var inne i hillsbard och pvpade lite förut vet inte hur många undead priests och mages jag dödade, sen stog jag o corpsecampade fan va lack de blev,

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Någon som haft quest disconnect problem men lyckats fått ordning på den?
Om så så skulle jag hemskt gärna vilja veta vad ni gjorde för att få ordning på det problemet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
Var inne i hillsbard och pvpade lite förut vet inte hur många undead priests och mages jag dödade, sen stog jag o corpsecampade fan va lack de blev,

Wow får vi rör dig?;)

Blev påhoppad igår av en rogue och paladin när jag var en bit från gruppen i hillsbrad, tyvärr (för dom) så hadde dom igen skill och jag överlevde enkelt tills min grupp kom och räddade mig.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinson
Hur ändrar man billing information och sådant? Kommer nämnligen inte ihåg vad jag valde när jag reggade mig.

Det finns ej än, men dom har sagt att det kommer bli tillgängligt innan gratismånaden är över.

Visa signatur

Citera om du vill ha ett svar. Tack.

Permalänk
Avstängd

Vilken är den bästa rasen etc för paladin?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Jag tycker att human är den bästa rasen för paladin, humans får ju bonus i swords och maces

Permalänk
Medlem

Jag undrar vilken man ska satsa på? Vågar inte slösa för många

Permalänk
Medlem

mm

Visa signatur

Nikon D90, Nikon 85/1,8, Nikon 50/1,8 + annat skräp i väskan

flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
http://up2.fastuploads.com/rouge.jpg

Jag undrar vilken man ska satsa på? Vågar inte slösa för många

Bra att du frågar ja undrar oxo..

Visa signatur

Saknar ÖÄ :'(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
http://up2.fastuploads.com/rouge.jpg

Jag undrar vilken man ska satsa på? Vågar inte slösa för många

Jag går efter denna guiden nu i början(Yojack-build). Alltså är det följande som gäller:

Citat:

Levels 10-11: Improved Sinister Strike (2/2). This reduces the energy cost of your primary skill by 5 points, making it a multiple of 10. This is very, very nice if you plan to spam it (as you should).

Levels 12-16: Master of Deception (5/5). This reduces your stealth detection radius substantially. A must have for both PvE and PvP. If you do not get this, you will wish you had.

Levels 17-21: Malice (5/5). This gives our regular attack an additional 5% chance to crit. As our base crit chance is about 5% to begin with, 5 points here effectively doubles crit chance.

Levels 22-24: Improved Eviscerate (3/3). This adds 15% more damage to Eviscerate. Must-have imo.

Levels 25-27: Ruthlessness (3/3). Three points here gives us a 60% chance to gain a combo point on the target after using a finishing move. Worth the points, especially with the next talent:

Level 28: Relentless Strikes (1/1). This gives us a 20% chance per combo point to regain 25% of our energy after a finishing move. Combined with Ruthlessness, this makes a second 5 point Evis easier to attain in a PvP fight. This is, at its core, an upgrade to our efficiency.

Levels 29-33: Lethality (5/5). Five points here enhance the damage of our SS crits by 30%. Actually, it affects the crit damage of just about every rogue ability, but I would get it even if it only affected SS.

Levels 34-36: Improved Instant Poision (3/5). Each point here adds a 2% chance per attack that our instant poison will trigger on the target. We'll eventually max this out, but not now. This talent enhances our overall DPS, so it is worth every point.

Level 37: Cold Blood (1/1). When activated, this ability gives us a 100% crit chance on ambush, backstab, SS, and Eviscerate. We can use it every 3 minutes, so just about every fight (every other fight in PvE). Don't waste this for SS; save it until you're ready to unleash a 5 cp Evis. At level 60, an Evis crit can do more than 2k damage.

Levels 38-42: Camouflage (5/5). This is a flat increase to movement speed while in stealth mode. You will need to spend the majority of your time in stealth if you plan on taking anyone by surprise. Also, with 5 points here and the highest-level stealth, your movement speed while invisible is 85% of your regular speed. Not bad at all.

Levels 43-47: Initiative (5/5). This is another efficiency tweak. With 5 points here, you have a 75% chance to gain 3 combo points from cheap shot. Follow up with a SS and Gouge and you have 5.

Levels 48-50: Improved Sap (3/3). With three points here, you have a 90% chance to remain in stealth after using sap. This allows you to take on two enemy players; sap one and you will still have your opener available for the second one. After you make the kill, you can run away and come back in a minute for the first player.

Level 51: Ghostly Strike (1/1). This is an instant attack that does 125% weapon damage, awards a combo point, and increases the rogue's dodging by 15%. I'm going to use Yojack's argument for this; with Evasion and the rogue's raw dodging rating, this makes you almost impossible to hit for 7 seconds; the duration of the effect. My reason: why not? It's either a point here or another point in Elusiveness, and while I like both, I'd rather get a new ability as opposed to lowering my timers by 20 seconds.

Levels 52: Elusiveness (1/5). We will be putting more points here later; this first one serves to unlock further talents for now. Elusiveness is another efficiency tweak; reducing the timers on Blind, Vanish and Evasion.

Level 53: Preparation (1/1). Usable every 10 minutes, this ability resets the timer on every other rogue ability. Yes, this includes Sprint, Gouge, Vanish, Cold Blood, even Thistle Tea. The real value of this is that you will be able to use Cold Blood twice per battle, as well as Vanish and Blind. With this ability up, it's hard for a rogue to lose in a 1v1 fight.

Levels 54-55: Improved Cheap Shot (2/2). Two points here and you finally have stunlock capability. I will describe how this works below. For those who don't know, each point in this talent trims 10 energy from the cost of using Cheap Shot.

Levels 56-57: Elusiveness (3/5). Three points in Elusiveness shaves 45 seconds from the timers on Blind, Vanish and Evasion. Personally, I like the idea of having my most powerful abilities on quicker timers. Some will warrant that Improved Rupture is worth these points instead, but they haven't convinced me.

Level 58: Hemorrhage (1/1). Again, I am covering stunlock further down in this guide; for our purposes, this is the cheapest combo point possible. Also, at the highest rank, this ability acts like a +7 damage modifier to each of your weapons for the 15 seconds during which it is active. Note that, like SS, this is an instant attack that deals weapon damage, and like SS, it can crit and is modified by Lethality.

Level 59-60: Improved Instant Poison (5/5). I'm placing my final points here. An alternative would be to put one or both into Elusiveness; this is a decision that I may yet opt for as time flows.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linux
Det finns ej än, men dom har sagt att det kommer bli tillgängligt innan gratismånaden är över.

Aha, det förklarar saken

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

Finns det någon internetbutik med world of warcraft i lager nu?? eller om några dagar??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramzeus
Finns det någon internetbutik med world of warcraft i lager nu?? eller om några dagar??

www.spelbutiken.se har inne fast dom kostar lite extra. För dom är intagna från spanien så boxen och manualen står på spanska fast spelet är 100% english. har det hemma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Jag tycker att human är den bästa rasen för paladin, humans får ju bonus i swords och maces

Ja, men en bonus på +5 som blir helt försumbar när man kommit upp lite i level, säg level 30.

Man kör på rasen som man gillar bäst helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Ja, men en bonus på +5 som blir helt försumbar när man kommit upp lite i level, säg level 30.

Man kör på rasen som man gillar bäst helt enkelt.

Jo, det är så löjligt när folk vägrar inse att dom flesta racial traits inte är bra alls senare i spelet. Undantaget är ju då WoTF och Shadowmeld t ex.

Permalänk
Medlem

de går inte att bara ladda hem spelet nånstans o skaffa ett acc o lira eller måste man köpa skiten oxo för 400:-??

Permalänk
Medlem

men då. köp spelet som alla andra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokone
de går inte att bara ladda hem spelet nånstans o skaffa ett acc o lira eller måste man köpa skiten oxo för 400:-??

ja du måste köpa det. fast om du tycker det är skit så ska du nog inte köpa det.

Permalänk
Medlem

Har hört att wow suger och är som en barnvänlig version av daoc, vad har ni att säga om det? Jag kanske ska skaffa wow.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpen
Har hört att wow suger och är som en barnvänlig version av daoc, vad har ni att säga om det? Jag kanske ska skaffa wow.

Den som säger att det suger är en som bara gillar FPS-spel

WOW är ett av det roligaste spelen jag har spelat genom hela mitt liv.

(Super Metriod) ligger före

Folk tycker: Varför ska jag behöva betala för att spela?
Svar: För att blizzard ska kunna ha full support och bra servrar. Sen är det inte 4timmars spel utan flera tusentals timmars spel.

Permalänk
Medlem

Är det någon fler än jag som har haft problem med telia 8000 och WoW?
Det blir så att allt utom min karaktär står stilla, jag kan röra mig och ser vart jag går. Däremot ser jag inga fiender eller spelare.
Det konstiga är att jag även går dit jag ser att jag går så jag börjar på det stället jag gått till när jag startat om spelet.
Är det någon som har en lösning till detta problem? Jag har öppnat alla portar jag hört talas om men har fortfarande samma problem.

Permalänk
Avstängd

Vad är en bra ras för rogue då?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig Stormscale buggade ur totalt? Kan inte få upp min character list =/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flaskis
Är det bara för mig Stormscale buggade ur totalt? Kan inte få upp min character list =/

alla servers verkar vara nere.

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

Kommer inte ens in på min character.

Visa signatur

Millencolin !

Permalänk
Medlem

Får heller inte upp min character list nu.. vafaaaan

Permalänk
Medlem

Alla servers är typ nere..

Visa signatur

Millencolin !

Permalänk
Medlem

deathwing funkade för mej, hög ping dock, men shattered hand verkar nere, läste i deras foru att servrarna skulle tas ner nu ändå:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP