Vilken funktion skulle ni slänga in i ett spel för att irritera personeR?

Permalänk
Avstängd

Vilken funktion skulle ni slänga in i ett spel för att irritera personeR?

Själv skulle jag ju lätt göra så att spelet autosaveade varje gång man: Startade, Gick, Sköt, Tryckte på Useknappen och Drog musen åt höger... Då skulle nog få spela mitt spel... Vilken funktion skulle ni lägga in för att ett spel skulle suga och irritera personer?

Visa signatur

- Franz, men herre gu' vad ska du med han till, Han är ju bara 1,60

Permalänk
Medlem

Jag skulle helt enkelt göra en kopia av trespasser...

Permalänk
Avstängd

Skulle nog va att varje gång det blev lite spännande skulle spelet hoppa ut i windows.. alternativt att mitt spel måste spelas genom steam , det skulle nog inte bli populärt

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 2500 mhz vcore 1.50 | Msi k8n neo2-54g Platinum | Ati Radeon 9800 pro | twinMOS pc3200 1 x 512 ddr 200mhz | 40 gig hdd | OS: winXP Pro | Hiper Type-R 480W 28 amp |

It's all about the game and how you play it

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E-dwarf
Jag skulle helt enkelt göra en kopia av trespasser...

Inget vad irriterar dej över trespasser?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Menyerna eller consolen skulle hela tiden ligga i bild, ungfär som när man har genomskinlig textTV.
Sista bossen skulle vara barbapappa, obeväpnad.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

släppa det ett halvår innan det egentligen är "klart", så det är fullt av härliga buggar, så spelet krashar om man hoppar, strafar åt vänster, laddar om, trycker på "new game", inte kan ha högre upplösning än 640*480 osv..

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

ha mig när jag sjunger i dushen som bakgrunds musik.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra en bugg så att hopp och ducka knappen måste vara bunden till samma key, annars så hänger sig spelet när man loadar eller savar.

Sen så skulle jag slänga in massa samurajer, som begick självmord så fort man skjöt på dom. (det skulle vara den enda fienden)

Permalänk
Medlem

Reklamavbrott var femte minut.

Permalänk
Medlem

man måste vara ute på nätet för att kunna köra spelet även single player delen. Man får ett användarnamn som delas ut av en bunt radom numbers och samma sak me lösenordet så användernamnet kan vara t:ex 47134789013 och lösenordet är 892243543123. Man måste logga in manuellt varje gång man ska spela så man kan inte skriva in en siffra så kommer användarnamnet och lösenordet upp utan man msåte skriva varje siffra. Och om man tappar bort sina siffrer måste man köpa ett nytt spel.

Permalänk
Medlem

binda en knapp till W som tar screenshots.

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra så att det bara finns en standardconfig till tangentbordet.
Så att man inte kan byta utan måste sitta med min config, där knapparna är helt ologiska, t = ducka, z = frammåt, Scroll Lock = strafe åt höger.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorningStar
Jag skulle göra så att det bara finns en standardconfig till tangentbordet.
Så att man inte kan byta utan måste sitta med min config, där knapparna är helt ologiska, t = ducka, z = frammåt, Scroll Lock = strafe åt höger.

Hehe, Det skulle nog inte vara någon höjdare

Visa signatur

- Franz, men herre gu' vad ska du med han till, Han är ju bara 1,60

Permalänk

1. Ett pirat-kopierings-skydd som verkligen fungerar.
2. Steam.
3. Left-handed only.
4. Finskt dubbat.
5. Många och långa laddnings-tillfällen.
6. Krash vid sparning.

Kan det bli mycket värre?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

perfekt spel, hur kul som helst, kunglig grafik, men varje gång du ska spara måste du klara ett parti Pacman, samma när du loadar, samt att under hela tiden du spelar filmas allt, och efteråt ska filmen mailas till tillverkare, så ett par timmar efteråt till transaktioner är att räkna med. dessutom ska servern den skickar till köra på ca 3kb/s

Permalänk
Medlem

Spelet skulle ligga på 2cd skivor. Vid varje ban-byte ska det komma upp en ruta "please insert CD2". Sen nästa bana , "please insert CD1" osv osv.. Annars ska spelet vara helt perfekt, sen sista banan.. När du dödar "slutbossen" så ska spelet hoppa tillbaka till windows/skrivbordet.

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk

Jag skulle ha en sådan där "ouppenbar" meny utan text (som i t ex MoH:AA), fast otroligt mycket svårare att fatta.

Permalänk
Medlem

Ett superhypat spel som är omöjligt att få igång

Permalänk
Medlem

Lägga in ca 500 inledande flashiga logos àla EA som inte går att hoppa över och som spelas upp varje gång man startar eller avslutare spelet.
Det ska dessutom vara grovt skiftande ljud som man blir hörselskadad

Permalänk

varje gång man trycker på w så kommer det fram en jättepenis och skuter dig med hs!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

"Invert mouse"-tvång.

Visa signatur

P4 2.8GHz @ 3.5GHz C1 | 512MB Corsair XMS3500 DDR | Abit IT7 Max2 V.2 | Hightech Radeon 9700 Pro @ 415/362 | Dual 19" TFT | 0.8TB S-ATA-converted 8MB cache | Addtronics 7896A | 600W PSU [2*300W] | Eheim 1048 | Maze 3 | AC Twinplex | DD Heatercore | 3dmark 03 - ~6000p and climbing | 3dmark 2001 SE - ~20000p and climbing

Permalänk
Medlem

"Icke-invert"-tvång
Ett spel där man får se om den inledande filmsekvensen varje gång man dör.. eller ajuste, det spelet finns ju redan och heter ROTK...

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Vill du verkligen starta ett nytt spel, -->Ja, är du verkligen säker, --> Ja, är det ditt slutgiltiga svar? JA, bra då tar vi allt från början igen

Permalänk
Avstängd

Eller så gör man ett spel, som man gör TOKmycket reklam för... Sen när alla nördar går och köper det så blir de besvikna när det visar sig att det bara är ett 4minuter långt demo dom har sett...Samma demo som visades på reklamen... MWAHAHA! Och då har man tjänat 200miloner och kanske lagt ut 1mille

Visa signatur

- Franz, men herre gu' vad ska du med han till, Han är ju bara 1,60

Permalänk
Medlem

Underbar grafik, fantastiks story men helt slumpartade pussel som ingen walkthrough kan lämna lösningen på då de som sagt är helt slumpmässiga, en del av dem olösbara om man har otur med slumpvalsgeneratorn. Sen genereras ALLA pussel när man startar spelet så det funkar inte att ladda ett sparat spel, enda sättet är att starta om....

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

En funktion som likt startmovie i Counter-Strike tar x antal screenshots i sekunden. Samt en funktion som pressar in maximalt med skräp i datorns RAM.

Något jag upplevde i Secret of Mana däremot som var jäääävligt irriterande. I kloakerna till Golden City så blev min hjälte en snögubbe. Sen stod det "Hero melted" på skärmen. Det var första gången jag lirade så jag trodde han skulle komma tillbaks. Spelade till Mana beast, men ingen hjälte. Lagom kul att försöka spöa den jäveln utan mana sword :s Bara att köra om.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

#: Att du inte kan starta det.
#: Att alla du gillar dör.
#: Att alla du ogillar våldtar dig psykiskt och fysiskt.
#: Kinas (snart) falerade månprojekt slutar i ditt rum...

I valfri ordning...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Förutom att spelet måste ansluta till en server för att kolla så det är original varje gång man ska spela single-player, ska det var så mörka miljöer att man inte ser ett skit. Överallt ska det finnas dolda utrymmen i väggarna där det gömmer sig monster som hoppar fram och anfaller bakifrån varje gång man passerar. Föremål som plockas upp "triggar" händelser, t ex om man tar armour kommer det plötsligt ett gäng monster och anfaller från alla håll. Varje gång man blir träffad av nånting siktar man automatiskt upp i taket och kan därför inte träffa den som skjuter mot en.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Förutom att spelet måste ansluta till en server för att kolla så det är original varje gång man ska spela single-player, ska det var så mörka miljöer att man inte ser ett skit.

Typ som Doom 3. Fast tänk om man skulle köra Doom 3 där spelet hade spärrat gamman så man inte kunde höja, man tog bort de flesta lampor (hur många såna det nu finns), samt flashlighten i spelet. Perfa.

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade6
Typ som Doom 3. Fast tänk om man skulle köra Doom 3 där spelet hade spärrat gamman så man inte kunde höja, man tog bort de flesta lampor (hur många såna det nu finns), samt flashlighten i spelet. Perfa.

Det spelar inte så stor roll att man höjer brightness till max i både spelet och monitorn då stora delar helt saknar ljussättning. Doom 3 är ett B-spel, det enda som fattas är steam så har man det mest irriterande spelet som finns.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100