Är antalet fps viktigt då antalet fps är större än 60?

Permalänk
Medlem

Är antalet fps viktigt då antalet fps är större än 60?

Ännu en liten jättevetenskaplig undersökning av mig, den här handlar om huruvida CS-spelande gör en mer mottaglig för placebo-effekter i spel
Min definition av "spelar cs" är att man spelar det minst en gång i veckan.
OBS Jag vill INTE ha någon diskussion om hur många "fps" en människa kan uppfatta, ämnet i den här tråden är smalt, var inte off-topic!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Re: Är antalet fps viktigt då antalet fps är större än 60?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Ännu en liten jättevetenskaplig undersökning av mig, den här handlar om huruvida CS-spelande gör en mer mottaglig för placebo-effekter i spel
Min definition av "spelar cs" är att man spelar det minst en gång i veckan.
OBS Jag vill INTE ha någon diskussion om hur många "fps" en människa kan uppfatta, ämnet i den här tråden är smalt, var inte off-topic!

Nu svarade jag inte JA för att det hackar på något sätt. Utan för att rekylen hoppar galet mycket vid 60.

Permalänk
Medlem

Vote: Nej (jag spelar CS)
Spelar bara CS på LAN egentligen
Själv tittar jag inte på hur mycket FPS, även om mätaren står på 300 och det hackar så är något fel, men om spelet flyter och mätaren skulle stå på 15 så bryr jag mig inte

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

Re: Re: Är antalet fps viktigt då antalet fps är större än 60?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av carls
Nu svarade jag inte JA för att det hackar på något sätt. Utan för att rekylen hoppar galet mycket vid 60.

fan lär va därför jag inte kan skjuta med ak'n

Permalänk
Medlem

Jag tryckte Nej (jag spelar inte CS), men jag spelade CS förut och i CS så spelar det roll - inte i andra spel dock.

Permalänk
Medlem

Beror på i vilket spel.

Permalänk

Har man bara över 50 fps så är det ju yberlungt

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk

Nej, jag är nöjd när det flyter, och vid 60 flyter det mycket bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Nej, jag är nöjd när det flyter, och vid 60 flyter det mycket bra.

det flyter vid 60fps på cs men man får ju mer rekyl då så därför blir du sämre.

Permalänk
Medlem

Vote: "Nej (jag spelar inte CS)", men jag spelar CS:S lite då och då.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Beror på vilket spel. I Q3 är det viktigt med 125fps eftersom man hoppar längre då.

Permalänk
Medlem

så länge det flyter i ett spel, spelar inte fpsen någon större roll

Permalänk
Avstängd

Nej (jag spelar inte CS)

Visa signatur

"Hörru, som chef tycker jag det ser illa ut."

Permalänk
Medlem

Om man ändå hade 60fps i alla spel endå.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk
Medlem

I CS spelar det roll, tog därför ja (spelar CS)

Permalänk
Medlem

20-30 fungerar bra beroende på vilket spel för mig, dock föredrar jag ~60-75

Edit:
Kunde inte sagt det bättre själv, Bi99uy

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Nej (jag spelar inte CS).

Sålänge den ligger stabil och inte dyker under intensiva strider så spelar det ingen störe roll. Hellre mer ögongodis än en högre siffra i högra hörnet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xyph0
det flyter vid 60fps på cs men man får ju mer rekyl då så därför blir du sämre.

Eh...va? :/

Permalänk
Medlem

Jag svarar nej, och jag spelar CS. Rekyltjafset är bara något folk inbillar sig

Permalänk

Ögat ser väll bara ca 60 bilder per sekund?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coolishmani
Ögat ser väll bara ca 60 bilder per sekund?

nooooooooooooooooo.... inte ännu en av dessa diskussioner

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jag svarar nej, och jag spelar CS. Rekyltjafset är bara något folk inbillar sig

ja alltså ja förstår inte det, skulle geväret skaka mer, alltså siktet flyttar sig mer mm för att fps:en är dålig? ingen som känner för att förklara de för mig???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
nooooooooooooooooo.... inte ännu en av dessa diskussioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coolishmani
http://media.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon5.gif

många som säger att man inte märker mer än 30.. många som säger samma sak om 60, 75, 80, 100 osv. Det beror helt på personen själv

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Hur många FPS man behöver beror faktiskt helt på vilken grafikmotor man använder. I EVE tycker jag 30 FPS flyter perfekt, i UT funkar 40-50 om det är stabilt, däremot i CS (iinte Source, där har jag oftast ~40-50 FPS och det flyter bra) finns ett litet litet lagg när man har 60 fps. Men i regel klarar jag mig bra bara den ligger hyfsat högt och är stabil.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
ja alltså ja förstår inte det, skulle geväret skaka mer, alltså siktet flyttar sig mer mm för att fps:en är dålig? ingen som känner för att förklara de för mig???

Antagligen det att siktet krymper ihop långsammare. Jag har då aldrig märkt någon skillnad på 50 och 100 fps, annat än att siktet möjligen krymper ihop ytterst lite långsammare.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pocke-boy
Antagligen det att siktet krymper ihop långsammare. Jag har då aldrig märkt någon skillnad på 50 och 100 fps, annat än att siktet möjligen krymper ihop ytterst lite långsammare.

hur går det ihop då siktet borde gå ihop snabbare med tanke på att den visar mindre bilder och hoppar över mer små rörelser

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
hur går det ihop då siktet borde gå ihop snabbare med tanke på att den visar mindre bilder och hoppar över mer små rörelser

Där satte du mig på plats. Men det är iaf så jag har uppfattat det, jag kanske inte bara orkar tänka efter.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

jag röstade fel. :c
Jag spelar inte CS och jag bryr mig inte så mycket om FPS'en om den ligger på 60+

Permalänk

Men siktet krymper ju knappast långsammare. Spelet ändras ju inte bara för att det hackar/laggar för en. :/