Permalänk

hur låg temp?

någonting i datorn som kan ta skada av för låg temp ? kommer ligga mellan 0-10 grader

/johan

Permalänk

hårddiskarna ska helst inte va under 10 grader, men du kan väll ta lite skit och isolera dom med så dom blir lite varmare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slacker2k
hårddiskarna ska helst inte va under 10 grader, men du kan väll ta lite skit och isolera dom med så dom blir lite varmare

Källa?

Visa signatur

Jag tänker inte räkna upp vad jag äger.
"If we don't succed we run the risk of failure" -George W. Bush

Permalänk

vet inte riktigt men jag har hört det nånstanns, antagligen här på swec

Permalänk

Hehe tror knappast din HD blir under 10C om du inte dränker den i is

Visa signatur

CPU Phenom II X4 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | MB Gigabyte GA-790XTA-UD4 | RAM A-Data DDR3 8GB 1600Mhz Game Series | GPU Sapphire 7950 Vapor-X | PSU Corsair HX 650W | HD 60GB Corsair Force |640GB Western Digital Black 64MB SATA III + 1.5TB Samsung EcoGreen F2 | Cooler Master Storm Sniper Mesh |

Permalänk

biffen vad ska du ha för kylning till systemet??

Permalänk

hehe bara leker lite gäller att passa på när det är kallt ute prescott 3.2 @ 4.03, 29 grader idle men jag kan inte få den riktigt stabil över 4 nån som kan rekomendera minnen till en nybörjare ? eller finns det nån faq angående minnen. har inte hittat den i så fall. 36 sec i superpi är väl igentligen ganska dåligt men beror väl på minnen kanske ?

/johan

Permalänk
Medlem

HDD får inte vara i för låg temperatur, därav skall man isolera den om man ställer ut datorn en vinterkväll... och var otroligt försiktig med kondensen

Permalänk

den står inte ute jag har snarare pulat lite med en fläktsystem utifrån och in. men men behöver förslag på vad man ska köpa för minnen har noll koll på den biten

/johan