Permalänk

Luci.fanX PROJECT

NU HAR JAG BÖRJAT MED Mitt bygge !

bygger hela lådan själv å plåtat lite , här e början på bygget som innehåller
processor: AMD 64 3500+ (klockat 2750mhz )

moderkort :msi K8N NEO4 PLATINUM / SLI

minne :A-Data Vitesta 512MB DDR PC4000 500MHz CL3 (3-4-4-8)

processorkylning: thermalright xp-120 med artic silver5

fläktar : 120mm (everflow till en början )

grafik : Leadtek WinFast PX6800 GT GeForce 6800GT 256Mb DDR3 TV-out DVI HDTV SLI-ready RETAIL PCI Express som jag kör i sli .. börjar med 1 kort , nästa kommer senare ,, dyrt ju .

psu: Modstreem 520w

HDD : 3 st 530 gb sata

å massa godis . har börjat med grundplattan , här e lite bilder :

datorn som jag köpte för powerknapp samt grundplåt

inuti lådan

sågad

cromad ,, sprayad å fin .. klart insidan ska bli fin ,,

mer bilder kommer , snart
ska visa hur den ska bli .. enkel skiss dock ,
här e dock min skärm sanyo z2

skiss

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser fint ut. Vad är det för färg du kromat den med?
ps. sista bilden ska vara 4.jpg, inte 1.jpg.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

tack . det e fixat.. det e crom färg . . ska kolla namnet till i morgon . köpte det på kreatima i sthlm . dock ej för utomhus .
09 har ju ej datorn där . samt bör ej pissar för mkt med. fast insidan på en dator funkar alltid , ser äkta ut "!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

för att bilderna visas i tråden skriver du

utan mellanrummenblir det:

Permalänk

tack , det klias i fingrarna . jag vill bygga men jag har bara 1 timme på mig max om dagen så det tar tid ,, finnishen kommer ta längst tid

Visa signatur
Permalänk

varför bara 1 timme ?

widescreen skärm elelr

Visa signatur

Skyline

Permalänk

Jo typ . det e en projektor som jag kör 1080p upplösning ,( hdtv)
kör surround med feet bas , snacka om skräckupplevelse när man spelar doom3 .. sitter i soffan btw . rätt lat . 1 timme pga att jag kommer hem 7 å kan inte borra å såga hur sent som helst, samt så e mina aluminiumbitar försenade ,! men jag har nog satt ihop datorn på onsdag frågan e bara om jag ska lägga in controller (fläkt) på framsidan . jag har en snygg me 4 metallkoppar som lyser blått , ska jag lägga in dem i fronten eller på sidan ? har även ett audigy galaxy kort . massa inputs mm, ska jag oxo lägga in den i fronten eller ska jag koppla den baktill ? det e en 5,25 enhet + pci kort, kan bli kladdigt om man sätter den i fronten men det kan ge ett kaxigt intryck , vad tycker ni ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Luci.fanX PROJECT många bilder"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR

http://www.baeckman.com/lucifer/bild.jpg

Nu blev jag läskigt avundsjuk....

Kostade?

Permalänk

TJA , 13000 kr , på nätet . men jag vill oxo ha ngn tft att surfa på , blir flummigt att bara sitta framför denna stora ca 120" 150 " tum bild . allt annat känns mini , iofs jag har dragit fram spelcontroll , tagentbord , mus , webcameran till soffan , så jag hör inte datorn som ligger i ett annat rum . dvi cabel ... 5 meter

hur som , har ni ngr tips om vad jag ska ha i lådan . sånt där onödigt men coolt . funtar på att göra så att locket öppnas automatiskt vid rörelse ovanför den , hightech ,, hur ska jag fixa det , köpa en leksak å bygga om ,, lufttryck ?

Visa signatur
Permalänk

Sjävla "sensorn" som känner av att du sveper haden förbi, kan du göra ganska enklelt av en Irdiod och en fotoresister(kanske heter foto-diod?), hursomhelst, blir som när du går in i en affär o de plingar till...samma princip, du bryter ljusstrålen (ir ger "osynligt ljus") och luckan fälls upp..
Inte så bra på de, men säkert nån som kan ge en ritning, garanterat inte svårt.

Permalänk

oki , mer saker som jag kan göra med lådan ? , inte för mkt ljus bara . ska vara clean , ska jag sätta ut firewire / hörlurar / usb2 på framsidan . eller bara bak ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

usb och hörlurar är alltid bra att ha i fronten. du kanske kan göra någon snygg lucka framför dom?

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.

Permalänk
Medlem

Mm, om du ska ha usb och dylikt i fronten så släng dom bakom en lucka av något slag.. annars her du dom där bak, då kan du gömma kablar lite mera

Annars ser det ut att bli bra!

Go 4 it!

Permalänk

jag har lite flera bilder här .. install på min min cpukylare å lite modd me att göra fläkten ännu mer vibrations dämpad .

så nu e den på plats . lite gummibitar som kom med xp120

hmm lite mera .. de ser ut att passa bra

så moddad fläkt på plats . passar perfekt "!

så lite sleeves "kit"

färdig " återigen så e det en cromad ewerflow btw 18db

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser bra ut!
Ska följa bygger med spänning.

Visa signatur
Permalänk

lite test upplägg på insidan ,

obs fläkten ligger 1 -2 cm ifrån psu:n ,,, insugluft skall oxo bli cromad errhn allt ska bli crom i datorn ,, nästan allt . har tom köpt minneskylare i crom . fast den som satt på a minnena e ju oxo väldigt fin

luftkanal skall dras direkt till processorfläkten i plexiglas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser bra ut.. Dock så är de inte så snyggt med att den ligger så nära psu:n.. Men de blir juh nog rätt så bra iomed att den suger från flänsen...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

har du sett storleken på thermalrights xp120 .. galet . tar ju nästan hela moderkortet . jag ska bygga plexi över processorfläkten oxo . så det blir snyggare å bättre . här skall clockas . tack tillägg gärna smarta ideer om ni har

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
har du sett storleken på thermalrights xp120 .. galet . tar ju nästan hela moderkortet .

Yepp de har ja.. Sitter o tittar på en just nu... Hehe.. Du vet de ejuh därför man ar en så pass stor låda som man har:p

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

jo jag hade oxo sån låda innan ,, class .. men jag vill ju bygga mindre ,, men men , ni ska få se på onsdag ,, om en vecka , men ideer ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad är det för sleevingkit du använder ?

Visa signatur
Permalänk

roliga är att jag iinte minns , antingen från komplett eller från uk "england"... har köot så mkt under lång tid at jag inte minns ,,,,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror du satt XP-120 kylaren åt fel håll. Jag satt min enligt manualen så att heatpipsen pekade åt IO-plåten. Men det där kanske fungerar det också.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

kan bli en rolig låda

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Det ser ut som om du skulle kunna få bättre flöde om du bytte plats på utblås och insug.
Ser ut på bilden som om ublåset "stjäl" luft av cpu fläckten.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Jag tror du satt XP-120 kylaren åt fel håll. Jag satt min enligt manualen så att heatpipsen pekade åt IO-plåten. Men det där kanske fungerar det också.

alla moderkort e olika , det logiska e att luften kommer från det håll heatpipesen lågger åt , jag skall bygga annordning med plexi som ger luft direkt över processorfläkten helt slutet,, dessutom kan man bara lägga den åt det hållet om man inte vill komma ikontakt med ngr komponenter , samt så sträcker den sig ut över å kyler ner dem som har behov av det . dvs jag har satt den rätt

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ta bort klisterlapparna från agget och sätt dom på baksidan, då kommer det att blänka mycket finare

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

tack .. jag funtar även på¨att lägga plexi där oxo . på toppen

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ja det e klart, man måste ju se all bling bling annars är det ju ingen mening

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

De e riktigt dyrt o sitta på projektor... jag talar av egen erfarenhet... men dock ere riktigt kul

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB