Permalänk
Avstängd

500Mhz HTT med DFI nForce4

http://www.x86-secret.com/?option=newsd&nid=843
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=3340

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Avstängd

Men hallå??? Vad menar du8 med det här då?Du kanske ska skriva några rader så vanliga svenssons fattar vad du vill ha ut av posten?Vill du ha hjälp eller är det nåt du vill berätta?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk

Fy fan! 500MHz i HT! Extremt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Men hallå??? Vad menar du8 med det här då?Du kanske ska skriva några rader så vanliga svenssons fattar vad du vill ha ut av posten?Vill du ha hjälp eller är det nåt du vill berätta?

Ja, jag har varit medlem här sedan Feb 2002 och dom flesta på detta forum förstår nog att det handlar om en nyhet, trådens syfte är att posta ett ovanligt resultat. I tråden skall man kunna kommentera detta. Och nej, jag behöver ingen hjälp från dig. Du kanske skulle behöva, kan inte vara lätt när man är medlem sedan 2005-02-26.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Avstängd

Vad har du för kylning?

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Ja, jag har varit medlem här sedan Feb 2002 och dom flesta på detta forum förstår nog att det handlar om en nyhet, trådens syfte är att posta ett ovanligt resultat. I tråden skall man kunna kommentera detta. Och nej, jag behöver ingen hjälp från dig. Du kanske skulle behöva, kan inte vara lätt när man är medlem sedan 2005-02-26.

Vilken tönt du är IRL!Du tror att det är första gången jag är medlem här på sweclockers?Jag har bytt ISP ett antal gånger och med det e-mail adresserna och dessutom lösenordet så då lär vi ha varit medlem sammtidigt ungefär.Tänker inte ens sitta och bråka om en sån skitsak för är man 12 år som du uppenbarligen är så kanske man ska hålla sig på Lunar eller liknande ställe.Jag tycker man kan skriva nåt när man postar en bild.Men vissa har svårt att skriva så man postar en bild istället

Skärp dig istället för att hacka på mig.Jag har enbart kört Intel innan och funderar på att gå över till AMD 64 så jag har inte läst speciellt mycket om AMD .

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Vilken tönt du är IRL!Du tror att det är första gången jag är medlem här på sweclockers?Jag har bytt ISP ett antal gånger och med det e-mail adresserna och dessutom lösenordet så då lär vi ha varit medlem sammtidigt ungefär.Tänker inte ens sitta och bråka om en sån skitsak för är man 12 år som du uppenbarligen är så kanske man ska hålla sig på Lunar eller liknande ställe.Jag tycker man kan skriva nåt när man postar en bild.Men vissa har svårt att skriva så man postar en bild istället

Skärp dig istället för att hacka på mig.Jag har enbart kört Intel innan och funderar på att gå över till AMD 64 så jag har inte läst speciellt mycket om AMD .

Om du säger att du kan så mycket som du säger så kan man undra varför du inte såg vad det hela handla om med bilden ????. Sen så spelar det verkligen ingen roll hur länge du har varit med här? eller har det det? Är det ett måste att vara reggad här för att kunna något!? Det jag vill ha sagt är att bilden sa allt, Sen spelar det ingen roll om du har AMD eller intel för att förstå vad bilden handlar OM!

Tycker det var ett riktigt högt resultat du! Hur fan kan minnena orka ... riktigt hög volt på de minnena ... Undrar hur länge du orka leva i de förhållandena!

// Frenell

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frenell
Hur fan kan minnena orka

DFI NF4 har en 100 divider så minnena körde i 250 (3-4-4-8).

Visa signatur

3200+ Winchester (CBBHD 0447SPAW) / Mach II R507 | DFI NF4 Ultra | 2*256 Twinmos BH-5 | X600XT | 2.2TB i garderoben
285*10 28s

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frenell
Om du säger att du kan så mycket som du säger så kan man undra varför du inte såg vad det hela handla om med bilden ????. Sen så spelar det verkligen ingen roll hur länge du har varit med här? eller har det det? Är det ett måste att vara reggad här för att kunna något!? Det jag vill ha sagt är att bilden sa allt, Sen spelar det ingen roll om du har AMD eller intel för att förstå vad bilden handlar OM!

Tycker det var ett riktigt högt resultat du! Hur fan kan minnena orka ... riktigt hög volt på de minnena ... Undrar hur länge du orka leva i de förhållandena!

// Frenell

ni två bundisar eller? Om du läser så va det inte jag som började tjafsa om hur länge jag varit reggad här! Läs men folk verkar inte kunna läsa här det är därför man postar bilder istället uppenbarligen

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Såg resultatet på XS och tycker det är sjukt ;D
Men har för mig att det var någon som kom ännu
högre. Ska kolla runt lite.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
ni två bundisar eller? Om du läser så va det inte jag som började tjafsa om hur länge jag varit reggad här! Läs men folk verkar inte kunna läsa här det är därför man postar bilder istället uppenbarligen

OffTopic

Kanske ska tagga ner lite?
Du kollade uppenbarligen inte på bilden han postade... så klaga inte på att folk inte kan skriva när man själv inte kan kolla på en bild med resultat i siffror... O ditt svar va inte speciellt trevligt och kan anses provocerande, så när man svarar på det viset så kan man inte förvänta sig ett "rosamolnliknande" svar tebax.. O hur vet du att han är en Tönt irl?

OnTopic

Inte dåligt resultat

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk

Fint resultat där! Och jag förstår inte varför folk ska hacka på varann som små barnrumpor. Kanske ska döpa om forumet till swelunar iställe. Låt bilden bara tala.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Banna Wiruz och njut av bilden

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Men hallå??? Vad menar du8 med det här då?Du kanske ska skriva några rader så vanliga svenssons fattar vad du vill ha ut av posten?Vill du ha hjälp eller är det nåt du vill berätta?

"Svensson", jag kan i alla fall stava ordentligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
Vilken tönt du är IRL!Du tror att det är första gången jag är medlem här på sweclockers?Jag har bytt ISP ett antal gånger och med det e-mail adresserna och dessutom lösenordet så då lär vi ha varit medlem sammtidigt ungefär.Tänker inte ens sitta och bråka om en sån skitsak för är man 12 år som du uppenbarligen är så kanske man ska hålla sig på Lunar eller liknande ställe.Jag tycker man kan skriva nåt när man postar en bild.Men vissa har svårt att skriva så man postar en bild istället

Skärp dig istället för att hacka på mig.Jag har enbart kört Intel innan och funderar på att gå över till AMD 64 så jag har inte läst speciellt mycket om AMD .

1. Jag hatar lunarstorm och liknande sidor, föredrar att vara social via telefon eller träffas om det nu hjälper dig.

2. Att regga sig flera gånger med olika användarid är förbjudet, läs reglerna! Och nej, jag tror inte alls att du varit medlem här speciellt länge då alla andra förstår direkt vad bilden säger, vilket jag visste och det var det som var meningen. Bilden är ett screenshot på en extrem överklockning när det gäller frekvensen på HTT bryggan, det har inget med AMD vs Intel att göra som du verkar tro. Ingen annan.

3. Min ålder har du ingen uppfattning om alls, du kan ju söka på mig så kan du ju göra en bedömning.

4. "Tönt" ? Jag förstår att man känner sig som en fjant själv när mna måste hävda sig med sådana ord. Kallas för mindervärdeskomplex. Sen har jag inte svårt att skriva. Tvärtom, jag är ganska så aktiv på detta forum och tycker om att diskutera klock/hårdvarurelaterat.

5. Jag tycker att du påminner om lunar med ditt sätt att bete dig på eller skriva på. ?"IRL"? som du skrev.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Banna Wiruz och njut av bilden

Jo tack.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiruz
ni två bundisar eller? Om du läser så va det inte jag som började tjafsa om hur länge jag varit reggad här! Läs men folk verkar inte kunna läsa här det är därför man postar bilder istället uppenbarligen

Vad fan är det med dig? Bilden är hur tydlig som helst. 1 bild säger mer än 1000 ord.
Med tanke på ditt personpåhop och uppförande undrar man om inte Du är 12år.
Instämmer med dig Sledgehammer.

Permalänk
Medlem

nice... skulle va kul om de hade 1 ghz minnen att testa med

Visa signatur

Temporär dator: DV5204

Permalänk
Medlem

Om någon skulle vara intresserad kan ni ju alltid kolla in denna
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=4075
Samma kille, lite högre hastighet

Edit, lade in en bild

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem

Ja den var ännu mer imponernade
Är ju bara för minnestillverkarna att börja leverera så kan vi ha en buss på 500mhz som standard

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Säger bara mums till det där resultatet, går det stabbilt??
Har inte orkat läsa sidorna:p

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD