Permalänk

temp på dellmoderkort??

har ett dell modetkort.. är som alla andra trötta på att dell är så jävla egna.. själva kortet har iofs funkat bra som fan med s-ata och drivers.. allt finns på deras sida.. men när det kommer till klockning och kolla tempen på prollen är jag helt låst... har ännu inte hittat nått program för att kunna kolla tempen på processorn, vilket jag tycket är en väldigt viktig del när man ska byta till vattenkylning och därefter vill man ju veta hur mkt man sänkt tempen med och hur högt den ligger i dagens läge.

sen undrar jag vilka som säljer vattenblock billigast å bäst.. jo jag vet.. billigast och bäst hör inte riktigt ihop men jag skall precis sätta in vattenkylning och jag kommer köra med ett helt nytt värmepaket och 2 120 fläktar så jag trot nog det kommer kyla fint.. vill bara ha tag på några bra block, för dumt som det är så är alla cnc maskiner på jobbet sålda =( så man kan inte bygga drömmodellen själv.. men om ni kan skriva några siter så hade de vart najs.. !

Visa signatur

-Intel Core2duo E7500, 2x2GB corsair ddr2 800mhz, xfx geforce 9800gtx+, gigabyte matx, windows xp x64.

- Acer aspire one A150, 1gb ram, Vista ultimate.

Permalänk
Medlem

tyvär kan det bli svårt om det äns går att klocka med en dell samma sak med tempen tyvär. men nån kanske vet men inte vah jag vet

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Går itne att klocka eller att övervaka temp/volt osv.
Chippet som kontrollerar de funktionerna kan inte styras via windows på dell-korten.
Men du kan ju fortfarande stopppa in en extern temperaturavläsare så nära coren som möjligt.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.