Permalänk

Söker MP3-spelare med vissa krav sökes

Är på jakt efter en MP3-spelare med/som:
- fungera på Mac OS X
- inspeln via inbyggd mikrofon ti mp3 el wma, för möten och intervjuer
- inspeln via externt ansluten mikrofon ti mp3 el wma, för telefonintervjuer (arb som journalist)
- lagra andra filer, t ex word-dok
- minne minst 256 mb
- helst inbyggt uppladdningsbart batteri

Vilka förslag har ni för dessa krav?

Visa signatur

Missa inte www.outletshopping.se
Acer Nitro i7, 16 GB, 1 TB SSD, GeForce 1060

Permalänk
Avstängd

Re: Söker MP3-spelare med vissa krav sökes

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpmasta
- helst inbyggt uppladdningsbart batteri

där sprack det.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

I princip alla flashspelare på marknaden har de där specifikationerna du söker. Jag vet inte hur det är med stöd till OS X, men i övrigt stämmer bl a iRivers spelare överens med dina krav. Jag själv använder en iRiver IFP-999, den har inbyggd mic som fungerar bra samt en line-in-ingång som krävs för att kunna spela in från en extern mic.

Men som sagt, det finns många många fler spelare som har det du söker, men i mitt tycke är den jag använder en av de läckraste och mest lättnavigerade tack vare sin stora färgskärm.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk

mobboffer: det var helst inbyggt... vilken spelare tänkte du på?

Visa signatur

Missa inte www.outletshopping.se
Acer Nitro i7, 16 GB, 1 TB SSD, GeForce 1060

Permalänk
Medlem

Ipod mini med mic?

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpmasta
mobboffer: det var helst inbyggt... vilken spelare tänkte du på?

ne men uppladdningsbart

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

iaudio u2 har erkänt bra mic.

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk

Vilka mp3spelare har inbyggt men inte uppladningsbart batteri? Blir lätt ganska knöligt att använda en sån kan jag tänka mig

Permalänk

Min JoS mp-130 har det och har aldrig varit några problem. Batteriet har räckt i ca 20h och den laddas så fort jag stoppar den i en usb port.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Jag tror att en line-ingång inte är det optimala om man vill spela in med extern mic, helst skall det sitta en stärkare på ingången om ljudet skall bli bra, eftersom passiva mikrofoner ger ifrån sig tämligen svaga signaler. Linje-ingångar har ingen sådan förstärkning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Ipod mini med mic?

Second that opinion...
(...eller en större om man vill spela in mycket...)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Hedersmedlem

Finns väl ingen idag fungerande lösning med mikrofon och iPod mini. Eller? Vore ju trist att lura trådskaparen, eller?

Permalänk
Hedersmedlem

Kan folk SLUTA envisas med o rekommendera IPOD i varenda tråd trots att den klart o tydligt inte uppfyller trådskaparnas krav?

Här har du några som uppfyller dina krav Pimpmasta, finns säkert fler men du får leta själv:

Flashbaserade:
Iriver 900serien
Jos MP-400
Jos MP-130
Iaudio U2

HDD baserade:
Iriver H300 Serien
Iriver PMP-100 Serien
iAUDIO M3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Airwolf
Kan folk SLUTA envisas med o rekommendera IPOD i varenda tråd trots att den klart o tydligt inte uppfyller trådskaparnas krav?

Här har du några som uppfyller dina krav Pimpmasta, finns säkert fler men du får leta själv:

Flashbaserade:
Iriver 900serien
Jos MP-400
Jos MP-130
Iaudio U2
Iaudio 4
Iaudio 5
Iaudio G3?

HDD baserade:
Iriver H300 Serien
Iriver PMP-100 Serien
Iaudio M3

Tydligen så lirar inte iAudio så bra med OS X, vilket gör att du just nu kastade sten i glashus.

Från iAudios hemsida gällande iAudio 5:

Pentium 200MHz or Higher
32MB Main Memory or Higher
40MB Hard Disk Space or More
256 or Higher color display
OS
- Microsoft Windows 98/98se/ME/2000/XP (NT not supported)
- MAC OS 9.X, 10.X (data transfer only)
- Linux kernel v2.2 or higher (data transfer only)
USB Port
CD-ROM Drive

Och iAudio 4 har inget stöd för OS X öht... *klapp-klapp*

(Nu finns det säkert möjligheter att fixa det lik förb... Men detta är vad som stod på iAudios hemsida.

Permalänk
Hedersmedlem

Tja det stod stöd för MAC OS på deras svenska hemsida, o dit räknar jag in att även MAC OS X ska fungera. Fast jag såg nu att dom hade AAA batteri så jag ändrar den lite.
www.iaudio.se

Min poäng va som du inte såg att det ständigt dyker upp IPOD rekommendationer från folk trots att den uppenbarligen inte uppfyller kraven i nästan varenda MP3 tråd.
Så kallade Fanboys som disskuterades i en annan tråd.
Men jag ska ändra den förra tråden nu.

Permalänk

Tack för alla tips. Det lutar nog åt en iAudio...

Visa signatur

Missa inte www.outletshopping.se
Acer Nitro i7, 16 GB, 1 TB SSD, GeForce 1060