Antivirus + Brandvägg?

Permalänk
Medlem

Antivirus + Brandvägg?

Behöver tips på antivirus och brandvägg som ska kunna släppa igenom önskad port eller att det inte ska vara något problem med det..

ZoneAlarm funkar inte då det blockar portar..

Det är på en 500Mhz med 256 i ram som ska stå som spel srv, så virus + brandvägg ska kräva ca 0.0001% av systemet

Någon som har tips?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

nod32 och outpost firewall har jag och det funkar kanon

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

hmm ok, ska genast dra ner till stan och köpa NOD32

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

kaspersky internet suite

Permalänk
Medlem
Citat:

ZoneAlarm funkar inte då det blockar portar..

Meningen med en brandvägg är väl bl.a. att den ska blockera portar?
Har använd ZoneAlarm sen 2001 och det har fungerat perfekt. Om du vill att ett program ska kunna lyssna på portar är det ju bara att ge dem de rätta rättigheterna i "program control".

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

jo jag vet men det funkar ändå inte, vill att just 1 speciell port ska vara öppen / kunna öppnas, och de egenskaperna har inte zonealarm

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd

Håll dig bara borta från Symantec produkter så är det nog ingen fara på taket.. ^^

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
jo jag vet men det funkar ändå inte, vill att just 1 speciell port ska vara öppen / kunna öppnas, och de egenskaperna har inte zonealarm

Vad är meningen med att ha en "öppen" port om inget program lyssnar på den .. låter meningslöst ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
jo jag vet men det funkar ändå inte, vill att just 1 speciell port ska vara öppen / kunna öppnas, och de egenskaperna har inte zonealarm

Om du har Zonealarm Pro så går det. Gratisversionen är för dålig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
jo jag vet men det funkar ändå inte, vill att just 1 speciell port ska vara öppen / kunna öppnas, och de egenskaperna har inte zonealarm

jo det går, du får gå in under firewall och lägga till den port du vill ha öppen anitingen TCP IN/UT eller UDP IN/UT.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

av alla anti-virus jag provat så är kaspersky det som drar minst minne helt klart! Brandvägg är jag själv ute efter en som drar lite resurser, look'n'Stop har jag för mig inte tar mycke alls. går även att ställa in vilka portar den ska släppa igenom i den....

Permalänk

avast antivirus + outpost firewall, fungerer meget bra

Permalänk
Medlem

Har för mig att gratisversionen av Zone Alarm är ungefär lika bra som xp's inbyggda. Ingen säker källa dock(från detta forumet )

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Har för mig att gratisversionen av Zone Alarm är ungefär lika bra som xp's inbyggda.

Gratis versionen av ZoneAlarm är en nedbantad version av Pro versionen, men innehåller fortfarande själva brandväggsdelen. I Pro versionen finns det med verktyg för "Identity & Privacy Protections" t.ex. skydd mot Adware, möjligheter att spåra eventuella hackers till deras ISP m.m.
Gillar inte personer som snackar skit om program de kan nåt om eller ens har använt. Jag har använt gratis versionen av ZoneAlarm i 5 år snart och jag har aldrig haft några problem med virus eller hackers. Om gratisversionen av ZoneAlarm är så dålig, varför är det då den mest rekommenderade gratis brandväggen?..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Ingen säker källa dock(från detta forumet )

Detta forum är ju knappast en plats för information man kan lita på, full av personers egna åsikter som de gjort om till "fakta".

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Detta forum är ju knappast en plats för information man kan lita på, full av personers egna åsikter som de gjort om till "fakta".

där slog du huvudet på spiken dessvärre!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
där slog du huvudet på spiken dessvärre!

På vilket sätt?

Skillnaden mellan Pro och gratisversionen fick jag ifrån ZoneLabs.com..

Skrev klart och tydligt att det var min åsikt om produkten.

Och att ZoneAlarm är den mest rekommenderade gratis brandväggen räcker det ju bara att googla för att få veta..

kanske missuppfattade ditt inlägg .. ?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

NOD32 och Sygate Personal Firewall.

Dessa program funkar skitbra för mig + att de kräver nada av systemet. Rekommenderas!

Visa signatur

Antec Sonata, TruePower 380w | Intel Pentium 4 Prescott, 3.0 GHz | Kingston 2x512 RAM | WinFast PX6600 TD 128 MB | Audigy 2 ZS | Seagate Barracuda SATA 120GB | NEC ND-3520A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
där slog du huvudet på spiken dessvärre!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
På vilket sätt?
Skillnaden mellan Pro och gratisversionen fick jag ifrån ZoneLabs.com..
Skrev klart och tydligt att det var min åsikt om produkten.

menade absolut inte dig utan mer generellt.
håller med dig till 100% i ditt påstående.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
Detta forum är ju knappast en plats för information man kan lita på, full av personers egna åsikter som de gjort om till "fakta".

Permalänk
Medlem

Re: Antivirus + Brandvägg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
Behöver tips på antivirus och brandvägg som ska kunna släppa igenom önskad port eller att det inte ska vara något problem med det..

ZoneAlarm funkar inte då det blockar portar..

Det är på en 500Mhz med 256 i ram som ska stå som spel srv, så virus + brandvägg ska kräva ca 0.0001% av systemet

Någon som har tips?

Din mailkorg är full så jag skriver här.

Gå in i Firewall- sen Main fliken, sen custom för internet zone

rulla ner till Allow incoming tcp/Allow out going tcp

sen krysar du i rutan och skriver in vilka portar du ska ha öppna

ska du ha flera portar i serier så skriver du såhär 6881-6889
då kommer den öppna lla portar som är därimellan

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Och att ZoneAlarm är den mest rekommenderade gratis brandväggen räcker det ju bara att googla för att få veta..

Skojar du, eller?

ZoneAlarm är även inte direkt känt för att dra "0.0001% prestanda" som trådskaparen ville, snarare känt som bloatware

Jag har en 266mhz med 128ram, den har Windows 2000, Kaspersky Antivirus och Kerio 2.1.5
Om prestanda är högsta prioritering skulle jag använda Kerio 2.1.5 som brandvägg. Väldigt stabil dessutom.

Permalänk
Medlem

gör så här

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Skojar du, eller?

ZoneAlarm är även inte direkt känt för att dra "0.0001% prestanda" som trådskaparen ville, snarare känt som bloatware

Jag har en 266mhz med 128ram, den har Windows 2000, Kaspersky Antivirus och Kerio 2.1.5
Om prestanda är högsta prioritering skulle jag använda Kerio 2.1.5 som brandvägg. Väldigt stabil dessutom.

Va e det för skitsnack ZA funkar minst lika bra som alla andra mjukvaru brandväggar, hos mig tar den bara runt 4mb minne och nej det tar varken tid eller större resuer att starta den.

På vilket sätt har den onödigt funktioner?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag kör med AVG antivirus och XP:s inbyggda firewall.
Har inte råkat ut för något virus/attack sen 97-98 nångång och då var det någon som nukade mig med 7th sphere mirc scriptet.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Medlem

fixade med portarna såg ca 1 min efter mitt PM vart man öppnade

men det funkade inte iaf..

ska testa något annat :/

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10