Permalänk
Medlem

LCD Display

Hallå grabbar,någon som vet vart jag kan köpa fördiglödade LCD Displayer så jag bara kan plugga in och inte löda!
bara svenska sidor tack!

Permalänk

svenska som gör färdiga finns inte enligt min vetskap deremot finns det många som kan löda åt dig för en liten summa postade en tråd om detta för ett par dagar sen du kan ju kolla lite i den...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44884...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

kan endå rekommendera att köpa dig en lödkolv på classe för dryga hundralappen, läsa på om hur man ska koppla displayen och sedan löda själv.

Lödde själv en grafisk display efter att ha ägt en lödkolv i bara lite mer än en vecka och hade innan bara lött kablar, men det gick bra endå

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
kan endå rekommendera att köpa dig en lödkolv på classe för dryga hundralappen, läsa på om hur man ska koppla displayen och sedan löda själv.

Lödde själv en grafisk display efter att ha ägt en lödkolv i bara lite mer än en vecka och hade innan bara lött kablar, men det gick bra endå

ja du ultima,några har det och några har det ej,och du är en som har det medans jag inte alls har det ,ja men ska se om jag kan hitta någon bra och billig annars får jag låna av någon vän!

Permalänk
Medlem

Det är också rätt många som har försökt löda själv, misslyckats och eldat en display för flera hundra.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

jo det är ju sant
Men är man inte försiktig och inte kollat en hel de hur allt ska kopplas o.s.v så blir det som det blir

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

tror det är uppe i minst 20 pers som man läst om som lött fel.. fråga mig inte hur de gör det, men fel blir det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
tror det är uppe i minst 20 pers som man läst om som lött fel.. fråga mig inte hur de gör det, men fel blir det...

Det är faktiskt ganska lätt att göra fel med billig (för varm) kolv, dåliga kunskaper och dåligt tenn.

Man kan dels få kontakt mellan ledningar, man kan värma för mycket och skada kretskortet, man kan slinta och förstöra kretsar. etc. etc.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Det är faktiskt ganska lätt att göra fel med billig (för varm) kolv, dåliga kunskaper och dåligt tenn.

Man kan dels få kontakt mellan ledningar, man kan värma för mycket och skada kretskortet, man kan slinta och förstöra kretsar. etc. etc.

hehe.. man kanske inte ska ge sig på det om man har tummen mitten i handen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Det är faktiskt ganska lätt att göra fel med billig (för varm) kolv, dåliga kunskaper och dåligt tenn.

Man kan dels få kontakt mellan ledningar, man kan värma för mycket och skada kretskortet, man kan slinta och förstöra kretsar. etc. etc.

Vad är för varmt? Hur många W ska en lödpenna ligga på?

[Edit] Vad ska man använda för tenn? Blyfritt och hartsfyllt?
Finns tenn på classe som inehåller:

1. 95,8% tenn, 3,5% silver, 0,7 % koppar, hartsfylld.
2. 60% tenn, 40% bly, hartsfylld

(båda avsedda för elektronik står det)

[Edit2] Finns Lödtenn på ELFA också som innehåller Flussmedel, vad är det?

Permalänk

flussmedel är någonting bra att ha om du inte köper tenn med "innbygt" flussmedel ska du köpa extra flussmedel används för att tvätta ytorna kan man säga så att du får full kontakt finns både i fast och flytande form

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av samulen
Vad är för varmt? Hur många W ska en lödpenna ligga på?

Jag säger minst 25W. Andra säger att 6W räcker alldeles utmärkt. Jag vill ha mer för att kunna göra lödningarna snabbt och således minska risken för att förstöra kort eller komponenter.
Temperaturen bör vara knappt 350 grader.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle börja löda lite och sälja färdiglödda, vad har folk lust att betala för det?
Vilken typ är det alla är på jakt efter?

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk

en kille erbjöd mig att betala honom 100 kr för att löda...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Avstängd

100 kronor.. om man gör några stycken, så borde man kunna komma upp i ett gäng på en timme...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CyberVillain börjar drömma om att vara miljonär
Bara att löda 10.000 displayer så blir man de

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

haha eller så kan man ha kvällskurser om hur man lär sig att löda displayer o ta betalt 250...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Avstängd

SOm konsult tar jag 900 kronor i timmen... Frågan är om man kommer upp i 9 displayer i timmen? Tror fan inte det.. iallafall inte om man är så pedant som jag är när jag löder....

Visa signatur
Permalänk

Jag säljer färdiglödda LCD Displayer .. STN versionen med bred synvinkel och 2*16tecken .. 200:- +20:- frakt färdiglödd och klar att koppla in i datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Patrix
Jag säljer färdiglödda LCD Displayer .. STN versionen med bred synvinkel och 2*16tecken .. 200:- +20:- frakt färdiglödd och klar att koppla in i datorn.

OffTop.

Ditt namn ^^

Något likt mitt, speciellt mitt nic på sporthoj.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Patrix
Jag säljer färdiglödda LCD Displayer .. STN versionen med bred synvinkel och 2*16tecken .. 200:- +20:- frakt färdiglödd och klar att koppla in i datorn.

Inget annonserande i forumet..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Avstängd

får man inte ens erbjuda sin tjänst om nån frågar efter den i en tråd?

Visa signatur