Permalänk
Medlem

mx1000 för känslig?

jag har en mx1000 nu sedan ett tag, har kört utan musmatta då det fungerat perfekt, men har också märkt att detta sliter på dom så kallade "mouse skates" som sitter på från början så jag köpte en musmatta (q-pad xxl). nackdelen med detta köpet är då att musen har såpass känslig avläsare att den känner av de enormt små "inbucklingarna" i mattan, så när man drar musen sakta så går den inte rakt, utan hoppar lite. någon som har ett råd på hur man kan göra för att rätta till detta?

Permalänk
Medlem

Byt musmatta, ställ ner hastigheten på musen i inställningar, eller om det finns någon inställning i en driver till musen

Permalänk
Medlem

orka byta musmatta, det är ju dyrt :P. har testat sänka men funkade itne så bra. skulle önska att det gick och sänka DPI'n eller något.

Permalänk
Medlem

Vadå dyrt att byta musmatta, kör en gammal hederlig ( kanske inte går att fåtag på längre ) gummimatta, med tygöverdrag, fungerar helt underbart med optiska möss mot dessa plastmattor, samt ger en skönare känsla imo.

Permalänk
Medlem

nej det funkar ju som sagt inte med sådana som har ett tygliknande överdrag. eftersom q-pad har det, och det funkar inte för mig, den känner av dom små groparna i tyget och jag vill inte byta till t.ex "icemat"/"func" för dom har jag haft och tycker inte om dem (sliter bl.a för mycket på musen).