Permalänk
Medlem

Datorpaket till farsan

Ska ge farsgubben en dator i 50års present hade jag tänkt. Han gillar å sitta med NHL och Managerspel som Fotball Manager och Champ. Manager. Dock är hans dator lite föråldrad så han har lite problem med att spela senaste nhl osv. Jag vill ha tips och råd om vad man behöver för att i första hand kunna spela NHL och Manager utan några större problem.

Jag har själv kikat lite på detta paket från datorbutiken och funderar på om den duger eller om jag ska kolla på någoting annat

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GA717T-SE

Visa signatur

Datorköp pågår...

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker, men vist kräver de nyaste NHL spelen en del i grafikväg. Så jag skulle rekommendera ett lite bättre grafikkort. Annars så klarar paketet av dina/hans krav.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jo, jag har glanat lite på just grafikkortet, dock vet jag inte riktigt vad man skulle byta till som håller rimmlig prisklass, runt 1000:- mer än det nuvarande våre trevligt å hitta något som duger isåfall.

Visa signatur

Datorköp pågår...

Permalänk
Medlem

byt upp dig till åtminstone 9700 pro, så klara du dig nog lite bättre. Borde inte kosta mycket mer än 1K extra.

Visa signatur

In murphy we trust, his law never fails.

Permalänk
Medlem

Det blev ett Leadtek WinFast a400 LE TDH Geforce 6800LE 128mb istället, det får duga åt gubbaskrället

Visa signatur

Datorköp pågår...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jimmz
Det blev ett Leadtek WinFast a400 LE TDH Geforce 6800LE 128mb istället, det får duga åt gubbaskrället

Det duger fint. sedan när NHL 2007 kommer ut så kanske man kan låsa uipp pipesen så räcker datorn ännu längre

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

JA kanske det, om man vet hur mangör sånt

Visa signatur

Datorköp pågår...

Permalänk
Medlem

Mitt geforce 5700 klarar nhl 2005 galant i 8x AA 8x AF 1024x768 max inställningar.
Hoppas det går lika bra nästa år

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630

Permalänk
Medlem

Förövrigt fick jag dadorn idag och det funkar bra, men vad i helsike sysslar DB med, ska dom behöva ta 3v på sig att få iväg beställningar...

Visa signatur

Datorköp pågår...