Nintendos Mest hållbara basenhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Bara för att ni får massa nostalgikänslor när ni ser den gråa lådan betyder det inte att alla får det. Om ni aldrig spelat NES när ni var små skulle ni antagligen tyckt det var skitspel idag.

Det är självklart att man (vi som har haft nes) får nostalgi känslor. Det gör att vi tycker om konsollen ännu mer, men det jag syftade på var ju att Nintendo 8Bit la grunden för TV-spel. Det har funnits innan men inte slagit igenom förräns Nintendo lyckades med sitt mästerverk som för övrigt är borde bli världens åttonde mästerverk.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk

Ännu en sorglig nostalgikertråd.

Om det var bättre förr... spela dina jävla stenåldersspel och låt oss vara i fred. Punkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Ännu en sorglig nostalgikertråd.

Om det var bättre förr... spela dina jävla stenåldersspel och låt oss vara i fred. Punkt.

Hmm...och din poäng är? Med ditt förra inlägg så tillförde du så mycket här på swec så vi borde alla tacka dej.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem

gamecube är fan hållbart, tappade min kompis GC ner för en lång trappa, det fungerade fint sen ;P man var rätt nervös när man skulle köra igång det då

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
gamecube är fan hållbart, tappade min kompis GC ner för en lång trappa, det fungerade fint sen ;P man var rätt nervös när man skulle köra igång det då

Testat i en betongtrappa än?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ibland kunde man knappast ens spela för att maskinen inte uppfattade kasetten, den ba va där, me svart skärm.....och väntade på nåt?

Visa signatur

A64 3500+ @ 2,2GHz - 1024MB @ DualDDR400 - AV8 - 3d Eye - GF6800 GT, 60 GB Seagate - Barracuda

Permalänk
Medlem

NESen e väl ganska robust, men connectorn i basenheten var lite klen o det blev svårare o starta spelen efter ett tag. Problemet går o lösa genom att byta ut den gamla mot en ny connector.

Permalänk
Medlem

Anledningen till att allas NES blev dåliga var väl för att folk blåste i dem?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thurén
Anledningen till att allas NES blev dåliga var väl för att folk blåste i dem?

Jo, en bidragande orsak.

Permalänk
Medlem

Nejnej, när man blåste i dem så lagade man dem när de inte funkade.

Visa signatur

Denna signatur befaller dig att inte lyda.

Permalänk

Min Game Boy (Orginalversion, 1989) har varit med om många äventyr, bland annat har den blivit tappad 2 våningar. Men än funkar den.

Permalänk

Mitt SNES dog två gånger innan jag slängde det. Sista gången var det nåt i själva logiken som var paj, för ett eller två av SNES:ens åtta grafiklager visades fortfarande när man försökte spela, resten svart.

NES:en funkar däremot bättre än nånsin sen jag hällde isopropylalkohol i kassett-connectorn

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWey
gamecube är fan hållbart, tappade min kompis GC ner för en lång trappa, det fungerade fint sen ;P man var rätt nervös när man skulle köra igång det då

Kommer ihåg en video där några killar släpar en GC efter en bil några kvarter, och den fungerar fortfarande.

Permalänk

You are a idiot....Förstöra ett sådant fint exemplar av Handkontroll..
håller med styris helt klart...Dagens kids har ingen aning om någonting..
Kan även hålla med att Gameboy (alltså info kids...Inte color eller någon sådan dynga utan orginalet...tegelsten med grönskärm") Är rätt oförstörbar den med.
Nintendo kvallite. Men den förstördes tyvärr med N64.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem

SuperNintendo

tro det eller ej så är det väldigt populärt än idag även om det är över 10 år sen den slog igenom

Visa signatur

Ave!