Nintendos Mest hållbara basenhet.

Permalänk

Nintendos Mest hållbara basenhet.

Jag säger då det.
Varför tillverkar inte nintendo basenheter av kvallitet längre.
Se på Nintendo 8 bits. Dom är/var praktiskt taget oförstörbara.
Med handen på hjärtat hur många gånger kastade du inte in handkontrollen i betongväggen efter ett misslyckat försök i track and field.?
Kan bara säga att kvalliten var betydligt bättre förr.
Låt nostalgin flöda.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk

Det är lite skillnad på en platta med 2 knappar och en analog handkontroll med massa crap på...

Permalänk
Avstängd

Re: Nintendos Mest hållbara basenhet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Jag säger då det.
Varför tillverkar inte nintendo basenheter av kvallitet längre.
Se på Nintendo 8 bits. Dom är/var praktiskt taget oförstörbara.
Med handen på hjärtat hur många gånger kastade du inte in handkontrollen i betongväggen efter ett misslyckat försök i track and field.?
Kan bara säga att kvalliten var betydligt bättre förr.
Låt nostalgin flöda.

Nintendo 8-bitars? Du menar den där som spelen inte fungerade på för att det var damm i dom? Eller bara för att den inte kände för det?

Just det...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk

Tveksamt om herren vid namn SpenaN ens är nog gammal för att upplevt nostalgin med att sitta på ett hårt trägolv med den rektangulära handkontrollen i sin hand. Är det så att han är det så tycker jag att det är en skam att han glömt hur underbar denna lilla grå låda är.
*
Vad beträffande det Badkharma skriver så måste jag säga som följer.
Betyder mera knappar bättre spel och högre spelglädje.
Det verkar vara hetsjakt nu på vem som gör sina handkontroller med mest knappar och tekniska finesser. Missuppfatta mig inte som en koservatist som hopplöst bakåtsträvar teknologin..tvärt om jag är mycket upprymd över den nya tekniken också..Bara att det blir en sådan hetsjakt.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Tveksamt om herren vid namn SpenaN ens är nog gammal för att upplevt nostalgin med att sitta på ett hårt trägolv med den rektangulära handkontrollen i sin hand. Är det så att han är det så tycker jag att det är en skam att han glömt hur underbar denna lilla grå låda är.
*
Vad beträffande det Badkharma skriver så måste jag säga som följer.
Betyder mera knappar bättre spel och högre spelglädje.
Det verkar vara hetsjakt nu på vem som gör sina handkontroller med mest knappar och tekniska finesser. Missuppfatta mig inte som en koservatist som hopplöst bakåtsträvar teknologin..tvärt om jag är mycket upprymd över den nya tekniken också..Bara att det blir en sådan hetsjakt.

Vad har min ålder med NES:ets bristande kvalitet på spel att göra? Det var rätt ofta jag fick uppleva en flimrande skärm i stället för introt till spelen när jag drog igång konsollen.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk

Inte för att jag tycker att mitt inlägg pratar för att de nya handkontrollerna är bättre (även om dual shock är det bästa som hänt sedan osthyveln).

Men faktum är att det är omöjligt att få dagens spel att hålla för våld om man inte vill spela 8 bitars spel. Ju fler komponenter, ju mer kan gå fel...

Permalänk

Menade på det att du kanske är uppväxt under nintendo 64ans blistrande yra. Då har man aldrig fått uppleva nintendos höjdpunkter.
Smärtar i själen än en ung person säger något i stil med
"Varför spela nintendo..det som är så fult..spela X-box istället"
Jag menar..snälla...då har man helt tappat världsfokus.
Om man hade problem med nintendot fanns flera lösningar.
1.Regelbunden spelvård. alltså inte lämna dem liggandes på golvet så dammet kan skottas in.
2.Kontaktspray
Med dessa enkla medel fungerade nintendos 8 bitars strålande

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpenaN
Vad har min ålder med NES:ets bristande kvalitet på spel att göra? Det var rätt ofta jag fick uppleva en flimrande skärm i stället för introt till spelen när jag drog igång konsollen.

Då byter man alt rengör connectorn , men en hel del med att ta fram den grå lådan är ju nostalgikänslan av den grå (alt. röda) blinkande skärmen

Har till och med försökt bryta av och bita sönder dess kontroller en gång i tiden, men tji fick man... inte gick de sönder inte...

Permalänk

Sant...sant.
Sanneligen den är en evighetsmaskin.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk

Gamecube tål jävligt mycket stryk. Mest av alla dagens konsoler.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk

minns att jag blev våldsam när jag råkade hoppa utför ett stup i super mario bros, men trotts mina aggritioner så höll det :up:.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Gamecube tål jävligt mycket stryk. Mest av alla dagens konsoler.

Såg en video med någon låtsas ryska eller vad det var som slog sönder konsoller och gamecube höll längst

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liberty_aa
Gamecube tål jävligt mycket stryk. Mest av alla dagens konsoler.

och gamecube har sonic mega collection, zelda och super mario därför är den bäst

Permalänk

Elektronik var mer tåligt förr Finns nog logiska förklaringar till varför man inte kan utsätta dagens handkontroller för samma fysiska prövningar.
Varför man nu ens skulle kasta en handkontroll in i en betongvägg ^^ Men barn har ju visserligen dålig självkontroll.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_punker
Varför spela nintendo..det som är så fult..spela X-box istället
Jag menar..snälla...då har man helt tappat världsfokus.

va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
va?

Han menar att man itne ska spela ett spel bara för att det är snyggt. Det finns faktiskt bra spel på nes, många också, men har man vuxit upp med N64 så tror jag att det känns för "fult" med nes ändå, man måste inte ha tappat tappat världsfokus

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk

Turtles 2 till Nes... det var kul... synd att det laggar som as men iallafall...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Argh vad NES äger!
Ibland får vi för oss att koppla in den och spela Uforia osv.
Uforia är grymt bra. Panic resturant är också kul

Handkontroller har jag inte testat sabba. Men jag vet att PS/PS2 kontroller håller för jävligt mycket våld. Dom är ju ganska kompakta. Xbox crystal S kontrollerna är hårda och tunga. Det känns att dom håller bra kvalitet. GC kontrollerna är däremot riktiga lättviktare. Jag vågar inte tappa/kasta iväg dom. Men jag har inte testat, dom kanske är jätte tåliga?

Permalänk
Medlem

Ännu bättre var det på tiden de lekte med småsten och kottar, de fanns i obegränsade mängder och var gratis. Tänk vad saker var bättre förr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Ännu bättre var det på tiden de lekte med småsten och kottar, de fanns i obegränsade mängder och var gratis. Tänk vad saker var bättre förr.

Men det slutade ju i krig. Har ett minne från när jag var 5-6 år. Broder kastade en sten som sabbade min haka. Sen fick jag choklad pudding av nåns föräldrar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Ännu bättre var det på tiden de lekte med småsten och kottar, de fanns i obegränsade mängder och var gratis. Tänk vad saker var bättre förr.

Aaamen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpenaN
Vad har min ålder med NES:ets bristande kvalitet på spel att göra? Det var rätt ofta jag fick uppleva en flimrande skärm i stället för introt till spelen när jag drog igång konsollen.

Det är en del av charmen med NES. Nes äger och kommer alltid att vara den bästa konsollen. Svårare än så är det inte.

EDIT: Kvaliten på kontrollerna håller jag inte riktigt med om. PS2 kontrollerna är oförstörbara. Jag har kastat mina kontroller i betongväggar, spillt öl på de och jag har tappat den från en motorcykel (skulle spela ps2 hos en kompis och glömde stänga väskan )

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk

Sant...Äntligen en person som förstår vad jag talar om.

Visa signatur

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Pain Is just another fantacy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
Det är en del av charmen med NES. Nes äger och kommer alltid att vara den bästa konsollen. Svårare än så är det inte.

Bara för att ni får massa nostalgikänslor när ni ser den gråa lådan betyder det inte att alla får det. Om ni aldrig spelat NES när ni var små skulle ni antagligen tyckt det var skitspel idag.

Permalänk
Medlem

SNES och Gameboy är bättre exempel på hur Nintendos grejer aldrig dör.

Permalänk

*viftar med SEGA-flagga och håller upp ett Master System*

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Bara för att ni får massa nostalgikänslor när ni ser den gråa lådan betyder det inte att alla får det. Om ni aldrig spelat NES när ni var små skulle ni antagligen tyckt det var skitspel idag.

jag skulle då inte tycka nes var skit om jag började spela idag.. de är bara de att dagens glin växer upp med de föbannat usla CS, Halo osv och jämför allt med dom.

Visa signatur

det är ingen riktig dator föränn du har sligt en buckla :D

Permalänk
Medlem

jag tycker ps1 håller rätt bra också, konsollen fungerar än idag, kontrollen är sliten, men fungerar trots det! Även min gamla förstärkare från 70 talet, en marantz som har varit en riktig värsting

Permalänk
Medlem

Jag förstörde mina NES kontroller till Megaman 3. Genom att hålla ner B-knappen på den andra kontrollen (ett fusk, ja) så kunda man hoppa jättehögt och inte dö när man trillade i hål.... . Så hur gör man när det inte finns någon som skall hålla ner knappen? Lätt! man ställer stolen på kontrollen och sedan sätter man sig på stolen för att spela. Piece of cake!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
man ställer stolen på kontrollen och sedan sätter man sig på stolen för att spela. Piece of cake!

Det hade inte räckt med att enbart låta stolens vikt hålla knappen nertryckt? -_-

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG