Permalänk

ATiTool fråga!

När jag väll dragit upp Mem och Core efter eget tyckte trycker jag bara på save sen och stänger ner programmet?

Och måste jag öppna programmet å ställa in allt varje gång jag startar upp datorn?
Eller behöver jag bara ställa in en gång och så har jag klockat grafikkortet?

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Hedersmedlem

Programmet måste starta vid varje boot och sätta frekvenserna. Finns inställningsmöjligheter för detta i programmet, du kan tom låta det stänga ner sig självt efter att klockfrekvenserna satts.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Klockningen återställs varje gång datorn startas om. Det finns dock en funktion i ATiTool som innebär att den klockar upp varje gång du startar upp datorn och sedan stängs av.

Edit: En minut för sent.

Visa signatur

Opteron 146 2000 MHz @ 2400 MHz, ASRock 939Dual, 4*512 MiB Corsair Value PC3200 @ 200 MHz, Leadtek GeForce 6800LE @ 395/725 MHz 16,1/6, 1*Samsung F1 1TB, 2*Samsung P120 250 GB, M-Audio Audiophile 2496

Permalänk

Hur mina vänner? Hittar ingen, har ver 0.24!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk
Avstängd

Settings> start up.

Visa signatur

Må edra kameler aldrig gå törstiga!

[img]http://www.the-north-pole.com/carols/images/ansanta.gif[/img]

Permalänk
Medlem

Jag har en annan fråga angående ATI Tool. Det ska tydligen kunna visa GPU temperaturen. Får dock inte igång det. Är det bara jag som har det problemet? Den visar helt enkelt inte temperatur utan bara ATI Tool loggan.

Har senaste versionen.

Permalänk
Hedersmedlem

Hjälper ifall du talar om vilket grafikkort du har..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Hjälper ifall du talar om vilket grafikkort du har..

Jag har ett X800XT från Powercolor. Jag tycker att det är lite konstigt för jag kan se temperaturen under inställningarna för mina catalyst drivrutiner, så kortet har GPU sensor.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
Jag har ett X800XT från Powercolor. Jag tycker att det är lite konstigt för jag kan se temperaturen under inställningarna för mina catalyst drivrutiner, så kortet har GPU sensor.

Kan ju bero på att du fuskar på Counter-Strike

Kolla vad det står att du har för GPU i ATI-tool, det brukar ju nästan alltid stå fel där.
Det står att jag har 350, när jag har 360. (fast jag vet inte om det finns sådana skillnader på 800xt-kort)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColtrasteN
Kan ju bero på att du fuskar på Counter-Strike

Kolla vad det står att du har för GPU i ATI-tool, det brukar ju nästan alltid stå fel där.
Det står att jag har 350, när jag har 360. (fast jag vet inte om det finns sådana skillnader på 800xt-kort)

Det finns vissa saker man inte pratar om på offentliga platser. Du tog nyss upp en av dem.

Aja skit i samma det var inte så viktigt bara lite irriterade och jag tänkte om någon annan hade haft liknande problem och det fanns någon enkel lösning så tar jag gärna del av den.

Tack i alla fall!

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan styra fläkten på x600pro 256 mb i atitool?