Supreme Commander (Total Annihilation 2)

Permalänk

Supreme Commander (Total Annihilation 2)

Är jag i himmelriket?

http://www.gamingeye.com/pc/nyheter/nyhet.eye?id=54443&PHPSES...

Citat:

Nu meddelar Gas Powered Games att deras nästa spel ska avslöjas i nästa nummer av PC Gamer.

Som ni vet var det med Total Annihilation Chris Taylor började sin spelbana för länge sedan. Det kom faktiskt före StarCraft och fick tusentals fans världen över. Trots detta har det inte dykt upp någon regelrätt uppföljare, fast nu kan detta ändras i och med att Gas Powered Games nya spel ska presenteras i nästa PC Gamer och spelet får det finurliga namnet Supreme Commander. Mycket mer information än så har vi inte för tillfället, utan vi får helt enkelt vänta på nästa nummer av PC Gamer.

Fy helvete vad underbart. Åh vad jag har längtat efter att få se en sån här nyhet. Fan vad det ska hypas nu:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Wicked awesome!!

Permalänk
Medlem

Fick just denna länk utav en spelare i Total Annihilation rummet på zone.com.
http://tjaa.no-ip.org/ta/sc.html

Det ser mer än bra ut.

Permalänk

Vadå kom faktiskt innan Starcraft? RTS var redan stort och inne i rampljuset innan det spelet kom. De får det att låta som om Blizzard uppfann genren.

Permalänk
Medlem

Åhhh... får gåshud av att bara tänka tanken! Supreme Commander får inte floppa!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zacksen
Fick just denna länk utav en spelare i Total Annihilation rummet på zone.com.
http://tjaa.no-ip.org/ta/sc.html

Det ser mer än bra ut.

Woho, det där såg riktigt bra ut. Hoppas dom kan behålla och vidareutvecka det gameplay Total Annihilation har/hade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zacksen
Fick just denna länk utav en spelare i Total Annihilation rummet på zone.com.
http://tjaa.no-ip.org/ta/sc.html

Det ser mer än bra ut.

*eye-gasm* ..... måste måste läsa igenom all text. Lite jobbigt att de inte är lite mer högupplösta.

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

Låter som att han vill införa några radikala förändringar inom det nuvarande spelkonceptet för RTS. Det lär nog bli annorlunda och definitivt fräscht, men man måste samtidigt ställa sig frågan om vad man egentligen är ute efter när man lirar ett RTS.

Permalänk

Blev lite rädd för hans uttryck "fuck sten, sax, påse". Detta är mycket vad ett RTS går ut på enligt mig. Taktiker och anti-taktiker, units och anti-units. Men jag litar på killen han verkar veta vad han snackar om.

Permalänk
Medlem

Oj. Lycka. Detta måste ju följas lite nogrannare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Blev lite rädd för hans uttryck "fuck sten, sax, påse". Detta är mycket vad ett RTS går ut på enligt mig. Taktiker och anti-taktiker, units och anti-units. Men jag litar på killen han verkar veta vad han snackar om.

Det är vad RTS har gått ut på i alla år ja.. och just det som är felet.. det är ju varken särskillt strategiskt eller taktiskt.
Detta kan nog bli en väckarklocka för framtida RTS spel

Permalänk
Medlem

Har ettan liggandes men aldrig spelat det. Värt att pröva?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

ja
det bästa RTS spelet någonsin.. utan tvekan..
Synd att AIn inte är den bästa dock :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av potatohead
Det är vad RTS har gått ut på i alla år ja.. och just det som är felet.. det är ju varken särskillt strategiskt eller taktiskt.
Detta kan nog bli en väckarklocka för framtida RTS spel

Jag förstår din poäng... men faktum är att det är dumt att kritisera denna form av uppläg. Visst fan är det taktiskt att försöka använda sig av en anti-taktik eller en anti-unit.
Sen om han kan ett annat sätt som är like bra är ju det bara kul. Jag är bara lite rädd för att en taktik kommer bli överlägsen såfort alla spelare når en jämn micronivå.

Permalänk

Det här verkar ju inte lite übergrymt.

Permalänk
Medlem

Varför är inte detta spelet ute i affärerna redan >_<
Var något år sedan man lirade Total Annihilation och äntligen kanske det kommer en värdig uppföljare

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk

Jag har inte lyckats hitta Total Annihilation någonstans. Var det inte tillräckligt populärt för att få återutgivningar? Det tvivlar jag på.

Vill så gärna inte ladda ner det, ser mycket snyggare ut att på hyllan i fysisk form.

Permalänk
Medlem

Kanske man äntligen får lite anorlunda rts spel, å inte bara red alert/starcraft cloner hela tiden.
Fast segt och vänta till 2006

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk

Empire at War kommer ju i år

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Hedersmedlem

JAAAAAAAAA! Det finns hopp!

Medans ni väntar kan ju ju dra hem vårt kära gamla Outforce, som i princip var ett "TA in space"...

Såg att de nallade command screenen från oss, också =P

Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser väldigt trevligt ut, faktikst så trevligt att jag kan säga att jag inte sett något på ett tag som såg så lovande ut i RTS-genren. Rise of Nations 2 ser iofs jävligt bra ut med, lite samma tidstyp...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk

min polare förstörde multiplayer skivan :'(

EDIT: *Dregel*

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

TA är bland dom enda spelen jag vet där man verkligen kan svärma fienden med MYCKET units....och fortfarande få en jämn fight Uppföljaren ser maffig ut!

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem

Det är ju inte TA2, det är ju en spirituell uppföljare, TA2 kommer heta så med. Samma som med Locomotion, det är en spirituell uppföljare till TT...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Ok jag är rädd

Tycker spelet grafiskt sett inte imponerar ett dugg...men det är inte i grafiken det sitter på ett RTS-spel för att göra det bra.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Uhm, Elyz, det där är väll en utzommad taktisk översikt eller nått? Fet upzoom...

Tycker det är jävligt snyggt faktikst, effekterna lär vara coola...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Det är ju inte TA2, det är ju en spirituell uppföljare, TA2 kommer heta så med. Samma som med Locomotion, det är en spirituell uppföljare till TT...

Därav parenteserna... Ett helt cleant Total Annihilation 2 vore inte fel det heller. En remake med Unreal 3-motorn skulle nog skapa dominans på RTS-marknaden:)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Därav parenteserna... Ett helt cleant Total Annihilation 2 vore inte fel det heller. En remake med Unreal 3-motorn skulle nog skapa dominans på RTS-marknaden:)

Inte för att gå in på något här, men, paranteser är fel att bara använda, han skulle använt -> "" <- också, eller bara

Visa signatur

gotta go fast