Jävla skit nätagget passar inte, vad göra?

Permalänk

Jävla skit nätagget passar inte, vad göra?

Var i väg idag och köpte ett FSP 350W nätaggregat hos webbhallen. Så kommer jag å hem å ska mecka in det.

Jo vad upptäcks då? Jo att kontakten till moderkortet inte passar. det är 4 pinnar för mycket. Vad fan ska jag göra nu? Jag måste ha minst 300 W. JÄVLA SKIT, TYPISKT.

Fick hem mitt nya grafikkort så jag är ju inte lite sugen på att prova.

Vad ska jag ta mig till, pallar inte mitt moderkort högre watt antal än 250W som jag har nu. Men det borde det fan göra.

Är det nån som kan hjälpa mig ganska snabbt så att jag hinner åka å byta om jag måste.

Mvh//Andreas

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja,

Såå vitt JAG vet såå ska det finnas Konverterare eller adaptra som gör om kontakterna meenn mer vet ja inte

Permalänk
Medlem

du kan köpa en adapter på webhallen. 24-20pin.

Visa signatur

AMD 64 3700+, Abit KV8 K8T800, Twinmos 1024ddr PC3200, Sapphire X850XT, Soundblaster Audigy LS, 2st 200gb Matrox s-ata, Aspire 500w

Permalänk
Medlem

Finns två alternativ:
1. Köpa en konverterare
2. tryck på den ändå! det funkar, 4 pinnar hamnar utanför bara.

Permalänk

okej så det ska funka med att bara trycka på den endå? Kändes lite surt när man kom hem glad i hågen å så funkar det :P.

Det är inget annat man ska tänka på då?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
okej så det ska funka med att bara trycka på den endå? Kändes lite surt när man kom hem glad i hågen å så funkar det :P.

Det är inget annat man ska tänka på då?

Ne det vet jag inte..

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite

kollade på denna http://www.webhallen.com/prod.php?id=39100 och det står från 20 pin till 24, går det från 24 till 20? eller är jag helt borta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Escudero
Lånar tråden lite

kollade på denna http://www.webhallen.com/prod.php?id=39100 och det står från 20 pin till 24, går det från 24 till 20? eller är jag helt borta?

Du behöver ingen sån för att få det att fungera.

Och nej, det kommer inte att fungera med den.

Visa signatur

Min signatur är liten, men min penis är stor!

Permalänk
Medlem

Exakt likadant hände för mig när jag byggde brorsans dator.. hehe glömde kolla att det var rätt kontakt.
Så när man kom hem med nätagget från webhallen blir man lite smått förvånad när det inte passar.
Men farsan och jag hoppade in i bilen fort som fan innan dom stängde och han dit och så bytte vi mot ett som passar

Visa signatur
Permalänk

Okej så det funkar alltså inte att bara köpa en adapter för nu har jag vart i 5 olika affärer och ingen har.

Fick du ett likadant fast med 20 pinnar eller var du tvungen att köpa ett annat? För jag har inga mer pengar. Så jag kan inte köpa ett dyrare.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Läs tråden lite, du behöver ingen adapter.

Visa signatur

Min signatur är liten, men min penis är stor!

Permalänk

jo det måste jag för det sitter ett en komponent precis intill så jag får inte mer kontakten utan behöva klippa bort dom där 4 pinnarna.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk

hmm var nere och kollade nu. Kan jag klippa av en av pinnarna som sticker utan för? Det är bara en pinne ivägen. Skulle underlätta om man bara kunde kapa den. Annars måste jag beställa å hålla på och då tar det ju flera dagar innan jag får igång burken igen.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Händer det något har du ingen garanti alls!
Jag skulle ALDRIG klippa/skära i kontakter för att modifiera dem. Men det är ju upp till dig.
En varning dock, se till så att det inte blir kortslutning eller annan obehaglig överraskning som brukar bli mer eller mindre dyra som kan göra ont på fler ställen än i plånboken.

Lycka till!!

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk

Okej jo jag kom på det efter en stund, men har webbhallen en sån där adapter ? Det ju bara dom som har öppet nu och dom har ju bara telefontid till 4.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Ingen aning, tyvärr!

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk

haha för göra det dock så är det en bit bort men jag får skynda mig.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

På med löparskorna

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk

haha, på med löparskorna ja det är en ide, fast jag lyckades med lite snijdighet (konstigt ord) Få fast den endå. Nu är datorn igång och inget luktar konstigt och allt beteer sig normalt. Vilken tur =p. Skönt som fan, slipper köra 1000 meter sprint idag ialla fall haha.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Grattis!!
Kanske skulle skrivit, racingsulor till bilen istället

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Här har du annars den rätta adaptern http://www.webhallen.com/prod.php?id=39103

Om du nu vill slippa att ha kontakten så som du har den nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det funkar ändå,eller det gör det på min dator ivarje fall då moderkortet har 24pins medans nätagget bara har 20pin, men det var inget problem bara att trycka in och köra jag lämnade de fyra understa (om burken står upp som vanlig) tomma. Jag har kört så i nån månad nu.

Permalänk

Tackar för hjälpen allihopa! Nu blir det spela av äntligen kan jag spela alla spel jag har liggandes här på häg det är bara börja plöja igenom dom haha. Fan vad skönt det känns med nytt grafikkort å lite piggare dator.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk

Jag hade en med 20pins och det gick in i 24pins moderkort iallafall

Visa signatur

HEHE