Permalänk
Medlem

skärmen svarar inte

Hej

När jag startade datorn för att installera windows XP på mitt dator bygge så funka allt men när installationen vart klar och datorn statades om så slutade skärmen fungera när jag sedan startar upp den. Nån som vet vad det kan vara för fel?? Skärmen står bara och blinkar!

Tack

Permalänk

exakt samma problem har jag!! Bytte nätagg och grafikkort idag och nu funkar det inte. Datorn går igång å allt verkar funka men skärmen är svart å blinka. Drar man ut sladden till grafikkortet sätts skärmen på från viloläge å felmedelandet att sladden inte är ansluten kommer upp. Jag har försökt med allt hela dagen men inget funkar. Imorgon ska datateknikern på pappas jobba kolla på den. Hoppas jag inte måste köpa nytt moderkort för då kan jag lika gärna köpa ny dator.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Ingen som har haft problemet och fått det löst?

Permalänk
Medlem

Resettat cmos?

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk

Jag har provat att nollställa CMOS, det hjälper inte ett skvatt för mig. Det gamla grafikkortet funkade inte heller när jag provade det. Jävligt skumt. Detta problem uppstog när datorn var avstängd, jag låg och sov då. Allt funka när jag stängde av datorn på kvällen morgonen efter händer inget ting.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Har vi samma problem då alltså INNAN jag installerade windows funka allt nu funkar inget.

Permalänk

Jag tror vi har ganska liknande problem. För jag bytte grafikkort å sen slutade det funka. Du byggde ju datorn å installerade windows å sen dog din burk också. Skulle tro att problem är snarlika, satte du in ett nytt grafikkort?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netbomber
Jag tror vi har ganska liknande problem. För jag bytte grafikkort å sen slutade det funka. Du byggde ju datorn å installerade windows å sen dog din burk också. Skulle tro att problem är snarlika, satte du in ett nytt grafikkort?

Nepp har inte bytt nått!

Permalänk

okej. Men jag tror att våra problem inte är så olika varandra. Får hoppas du får hjälp å att jag kanske kan prova samma sak.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Har ni kollat så att inte grafikkortet sitter löst?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

Aa men ne de funkar inte :/

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem.
Bytte grafikkort, det funka skitbra från början jag spelade o grejade massor under heladagen.. jag stänger av datorn och sover. nästan morgon startar jag burken o skärmen är svart bara står och blinkar.
jag börjar pilla massa med att resetta CMOS och dra ur strömmen ur burken o grejer. Upprepar dessa grejer fler gånger och vips börjar den bara funka. Jag testar att starta om datorn o stänga av datorn och det fungerar jätte bra helt plötsligt, men efter en natts sömn med datorn avstängd är det likadant igen och den här gången får jag inte igång den hur mycket jag en grejar.

Kan det vara så att kortet får för lite spänning eller vad TUUUSAN är fel? 380W nätagg borde väl räcka? Jag har ett Sapphire Radeon x800 PRO.

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk

Titta där ännu en som har exakt samma problem som jag. Jag tror inte kortet får för lite ström, jag har precis bytt nätagget till ett 350W och på grafikkortstillverkarens sida stod det att dom rekommenderade minst 300W. Så jag tror inte att det är strömdelen som är mitt problem.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Jag har prövat ett annat kort nu och det fungerade perfekt.. Men när jag sätter tillbaks x800-kortet blir det samma problem. Ingen skärmbild alls men burken snurrar o går..

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W

Permalänk
Medlem

de e graffet som är slutkört jag fixxade mit genom att byta

Visa signatur

2600+xp.proAtlon @1.93/6800LEgainward/ 512mb ddram/ 300gighdd/500w Aspire

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, det var något med ram minnerna i bios som min bror ändra han sa att ram-minnena arbetade olika eller något liknande.. sa han då, men jag tror inte han gjorde något faktiskt

Visa signatur

Antec chassi ][ bZerk500w ][ DFI 875 Infinity ][ Pentium4*3.0ghz ][ 2*256DDR(pc3200) ][ Gainaward Nvida 6600 128mb ][ 160GB(maXtor) ][ Inteliimouse4.0 + Q-padXXXL

Permalänk
Medlem

Jag har ett epoxmoderkort och får LEDPOST koden "1d". Det ska tydligen betyda att något blir kortslutet.
Då brukar man ju kolla guldmojengerna som sitter mellan moderkortet och chassi. Men mina sitter som de alltid gjort jag har inte vart där o pillat, allt har ju fungerat tills det här nya kortet.
Jag har även tagit ut nya kortet och satt dit det gamla.. när det gamla sitter i fungerar allt perfekt. Sedan när jag sätter dit nya fungerar det inte första gången men efter några försök fungerar det heltplötsligt och då fungerar det resten utav dagen... Men nästa morgon är det likadant, börjar bli riktigt frustrerad... Ska pröva att starta hårdvaran utanför chassit nu, får se hur det visar sig gå. Men ska nog lätt ringa min leverantör på Måndag o fråga om jag kan få ett nytt kort. Fan vad jobbigt..

Visa signatur

Asrock939Dual, AMD64 X2 4400+, MSI 6800GT 256MB, 4x Corsair-VS 512MB 400MHZ, 1x 250GB SATA2, 1x 120GB IDE, 1x 200GB IDE, Hiper 580W