Permalänk

Raptor + Spel

"Tjänar" man mycket ur den synpunkten ?
Kortare laddningstider ? Kommer in i banorna snabbare ?
Slipper hdd lagg o sånt skit ?
eller tjänar man på att köra 2 diskar i raid ist ? går ju på ungefär samma summa + att man får mer utrymme.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Du kan ev få marginellt snabbare laddningar men mer för pengarna med T7K250 i RAID0.

Jepp, dom verkar prisvärda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Du kan ev få marginellt snabbare laddningar men mer för pengarna med T7K250 i RAID0.

verkar som du alltid rekomenderar dom, men i det här fallet är det väl inga extrema storlekar som behöver laddas, eller kanske.. men borde väl vara "bättre" med lägre söktid, dvs raptor?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Du kan ev få marginellt snabbare laddningar men mer för pengarna med T7K250 i RAID0.

Struntprat. Det är söktiden man vill åt, inte överföringshastighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rah
Struntprat. Det är söktiden man vill åt, inte överföringshastighet.

instämmer

fick min igår och är riktigt snabb, jag tycker iaf att den är skönare än maxtors 200gb(oxå sata)

Permalänk
Avstängd

Rah: När man vill åt vadå?

Permalänk

Tänkte mest på att slippa rulla tummarna när man laddar en bana osv. Flytta filer från en disk till en annan intresserar mig inte.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Avstängd

Jag skulle i sådana fall välja raid0 på två Hitachi- diskar. Visst, söktid gör sitt om du tex ska installera Windows eller kanske installera ett spel eller program, men för just sådant skulle jag nog välja raid0 helt enkelt för att inläsning av redan hittad fil går så mycket snabbare. Många små filer så lönar sig nog en raptor bättre.