Om man inte är nöjd, kan man då reklamera?
Hej alla!
Det är så att jag fick mig en bärbar dator av min flickvän på studenten.
Hon visste att den var tvungen att klara av nyare spel väldigt bra, att grafikkortet var väldigt viktigt. Detta framförde hon över telefon och de tog en dag på sig att leta upp en dator som följde kraven hon hade. Eftersom hon inte kan så mycket om datorer så antog hon att det var bra och köpte den.
När jag fick den hade hon tagit bort blomberingen så jag inte skulle bli arg och lämna tillbaka den...
Kortet som sitter i är ett Ati pci X300 64mb.
Efter att jag installerat det första spelet, Battlefield 2, så blev jag genast besviken. Det hackade fram, inte laggade utan flög fram på nått konstigt vis. Jag provade alla drivrutiner på nätet (omega) men ingen gjorde det bättre! (sämsta inställningar på allt).
Efter en noggrannare koll så har jag kommit fram till att grafikkkortet är den svaga länken. Visst, 1g i ram istället för 512 skulle hjälpa med ändå inte det största felet. Nu har 28 dagar och jag undrar om det finns någon möjlighet att byta ut den?
Jag vet att det inte går när jag användt den, brytit plombering osv. men kan man inte reklamera den på något annat?
Känns väldigt tråkigt :/
Datorn heter Toshiba Satalite M40 133.
För övrigt så är den helt underbar, men just grafiken förstör allt
Köpte den på dialect.
Hoppas att ni kan skriva hjälpande svar, det behövs.
Att sälja den går väl, men jag kommer inte få över 10000:- vilket förmodligen resulterar i sämre dator...
En kompis sa att man kunde väga den och se om det stämde med vad som står i beskrivningen, och att man isf kan reklarmera den på det?
Snälla hjälp! Vill bara kunna spela Battlefield 2 =´(