Permalänk
Medlem

Woha! Fick min mobil för 10 min sedan, lite knakig (plastig) men underbar!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt min k750 och nu ser jag på postens hemsida att den är på OKQ8 där jag ska hämta ut den.. Kan jag hämta den om jag har kolli nr och sånt eller måste jag vänta tills imorrn på att få en lapp i brevlådan?

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincan
Jag har beställt min k750 och nu ser jag på postens hemsida att den är på OKQ8 där jag ska hämta ut den.. Kan jag hämta den om jag har kolli nr och sånt eller måste jag vänta tills imorrn på att få en lapp i brevlådan?

Hämta ut nu,räcker med kollinummer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo
Hämta ut nu,räcker med kollinummer

Okej, tack så mycket för hjälpen

Lyckan är gjord!!

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Medlem

Ngn som vet var man hittar SE: s PC suite att ladda ner?
Går inte på deras hemsida, fick ingen skiva i fodralet, palla rinte vänta på det!

EDIT: har hittat PC_Suite_1.6.9.exe på SE: s hemsida nu.
Men fan, fattar inte hur jag ska göra för att kunna lägga in saker på den. Har en liten ikon nere vid klockan som det blinkar en gul bock vid hela tiden. har aktiverat alla COM poratar i progget.
Använder USB kabel, ngn som kan hjälpa mig?

EDIT2: Måste man aktivera ngt i mobilen för att datorn ska hitta den?
Eller är det 'plug-and-play'?

Permalänk

När ni för över saker såsom mp3 m.m till telefonen hur snabbt går det för er?

Min överföring går långsamt under all kritik, börjar nästan tro att det är USB portarna som spökar eller nåt men om jag för över till min vanliga mp3-spelare så går det snabbt och bra...:confused:

Överföringen till telefonen verkar nästan gå i blåtand hastighet, d.v.s inte snabbt.

Kan det ha nåt att göra med USB 2.0 eller nåt?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
När ni för över saker såsom mp3 m.m till telefonen hur snabbt går det för er?

Min överföring går långsamt under all kritik, börjar nästan tro att det är USB portarna som spökar eller nåt men om jag för över till min vanliga mp3-spelare så går det snabbt och bra...:confused:

Överföringen till telefonen verkar nästan gå i blåtand hastighet, d.v.s inte snabbt.

Kan det ha nåt att göra med USB 2.0 eller nåt?

lägger du det på ext. minne eller tfn. minne? jag märkte att det tar väldigt mycket längre tid att lägga saker på telefonens minne. om det är usb 2.0 eller inte har inte så stor betydelse när det är så små saker man överför. usb 1.1 är på 12Mbit/s och usb 2.0 är på 480Mbit/s. så en Mp3a går på bara några sek med 1.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
När ni för över saker såsom mp3 m.m till telefonen hur snabbt går det för er?

Min överföring går långsamt under all kritik, börjar nästan tro att det är USB portarna som spökar eller nåt men om jag för över till min vanliga mp3-spelare så går det snabbt och bra...:confused:

Överföringen till telefonen verkar nästan gå i blåtand hastighet, d.v.s inte snabbt.

Kan det ha nåt att göra med USB 2.0 eller nåt?

¨

Jag reagerade över samma sak... Tyckte väl att det var skumt... Har inte löst det dock...

Permalänk
Medlem

Det går väldigt segt att föra över via usb kabeln man får med, men snabbare än med blåtand i alla fall. Tog en kvart att föra över 3 album via usb kabeln, sen när jag förde över 3 album via en usb kortläsare tog det under 1 min :P. Så om ni har en kortläsare som tar MS kort använd den istället :).

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Så om ni har en kortläsare som tar MS kort använd den istället :).

å om ni inte har det så köp en! De är rätt billiga!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Ingen som har Cd skivan som vill skicka en isoeller ngt av den till mig?
Fan asså, måste ha dom drivrutinerna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiKaN
Ingen som har Cd skivan som vill skicka en isoeller ngt av den till mig?
Fan asså, måste ha dom drivrutinerna!

allt på cd-skivan finns på SE hemsida ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LiKaN
Ingen som har Cd skivan som vill skicka en isoeller ngt av den till mig?
Fan asså, måste ha dom drivrutinerna!

Drivrutinerna finns på Windows Update! Bara plugga in telefonen så installeras de automatiskt.

Programmen på CD-skivan finns som sagt att ladda ner på SEs hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag satte i telefonen, och det kom upp att jag denna inte kunde installeras etc.
Har bara SP2 som jag inte kört på Windows update.
Kollar man på SE: s hemsida så står det att man kan ladda ner, men det går inte. Den ända länken som finns är ''överst-på-sidan''.
Kolla själv (testat både i FF och IE): http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

HELP ME!

EDIT: Efter att ha testat engelska etc, så testar man norska, och där finns dom!
Nu har jag massa .inf filer, bara att högerklicka och ta installera på alla?
Har: 750_USB_Drivers och D750_K750_W800_Update_Service_USB_driver

EDIT2: YIAAHHH!!! HAR FIXAT DET NU!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
lägger du det på ext. minne eller tfn. minne? jag märkte att det tar väldigt mycket längre tid att lägga saker på telefonens minne. om det är usb 2.0 eller inte har inte så stor betydelse när det är så små saker man överför. usb 1.1 är på 12Mbit/s och usb 2.0 är på 480Mbit/s. så en Mp3a går på bara några sek med 1.1

Men fortfarande telefonens mp3-spelare bygger väl på samma princip som vilken flash mp3-spelare som helst? Vad är det som gör att telefonen är så grymt mycket långsammare än flash-spelarna?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Avstängd

Har blivit grymt sugen på den här!
Vilket skulle vara det billigaste sättet att få den? Abonnemang? Och hos vem? Är för tillfället helt obunden och kan tänka mig nästan vem som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Men fortfarande telefonens mp3-spelare bygger väl på samma princip som vilken flash mp3-spelare som helst? Vad är det som gör att telefonen är så grymt mycket långsammare än flash-spelarna?

kanske för att de inte usb kontakt i botten. eller så äre nå annat. kontakten ska ju funka för så mycket mer än bara dataöverföring

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Men fortfarande telefonens mp3-spelare bygger väl på samma princip som vilken flash mp3-spelare som helst? Vad är det som gör att telefonen är så grymt mycket långsammare än flash-spelarna?

Det är en mycket bra fråga som jag inte har svar på
Antar att det sitter nån slö komponent på vägen som agerar flaskhals, tråkigt är det iaf!

Permalänk
Medlem

Jag har lite halvtaskig mottagning på min nya K750.. På ställen där det alltid var full mottagning på min gamla mobil är det typ hälfter eller mindre nån som vet vad problemet kan vara?

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincan
Jag har lite halvtaskig mottagning på min nya K750.. På ställen där det alltid var full mottagning på min gamla mobil är det typ hälfter eller mindre nån som vet vad problemet kan vara?

Är det en skillnad som du märker när du pratar eller indikerar telefonen bara olika? Om det bara är att dom visar olika så är det nog inget att bry sig om.

Permalänk
Medlem

Vart hittar jag k750i billigast utan abbonemang samt olåst?

har redan spanat in pricerunner, ni kanske har andra butiker som inte listas i pricerunner?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vart hittar jag k750i billigast utan abbonemang samt olåst?

har redan spanat in pricerunner, ni kanske har andra butiker som inte listas i pricerunner?

Beror ju på vart du hittat telefonen och vad du hittat för pris...katshing.se torde vara billigast...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkkathome
Beror ju på vart du hittat telefonen och vad du hittat för pris...katshing.se torde vara billigast...

som sagt innan så är det priserna i pricerunner jag bara ahr kollat på

http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/343839/prices

katshing ligger 2:A där

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
som sagt innan så är det priserna i pricerunner jag bara ahr kollat på

http://se.pricerunner.com/phones/mobile-phones/343839/prices

katshing ligger 2:A där

Fast om du går in på Katshing så ser du att priset där är ett annat än vad Pricerunner har. Du ser även att det blir billigare om du väljer med abbonemang.

edit: Dessutom tycker ettan på PR (Neptunsat) att jag behöver uppgradera min webbläsare (Firefox 1.0.4) till Internet Explorer. Handla inte där!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

handla ABSOLUT inte på neptunsat vad du än gör! jag beställde en k750i där för några veckor sedan.. för att göra en lång historia kort så slutade det med att jag mailade (gick inte att ringa dit) och avbeställde. Jag beställde sen från katshing och det var en ren fröjd rakt igenom, utomordentlig service

Visa signatur

- Vad är det för fel på oss?!
- Tomas kan inte hålla käften, Anna är full, Åke är kåt, Sara är galen i att bli befruktad, Janne krockar bilar, Rickard går i terapi, Erik är plötsligt bög och Pauline bara gråter, behöver jag fortsätta?

Permalänk
Medlem

Nej, köp den på Elgiganten (på webben alltså) istället. Det är nog där den är billigast och snabb leverans är det också. Om inget ändrats sen jag köpte den där har du den på en halv vecka...

www.elgiganten.se

Visa signatur

Dell Inspiron 6400, Intel T2300 Dual Core (Yonah)@1.66 GHz, IBM 945GM grafik (spelar aldrig), 1024 MB DDR2, 80 GB HD,Vista Ultimate, Dell inbyggd Bluetooth

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kanske för att de inte usb kontakt i botten. eller så äre nå annat. kontakten ska ju funka för så mycket mer än bara dataöverföring

Jo det kan ju vara sant men då borde folk inte uppleva skillnader i om de lägger data på det inbyggda eller externa minnet i telefonen..:confused:

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gripen
Nej, köp den på Elgiganten (på webben alltså) istället. Det är nog där den är billigast och snabb leverans är det också. Om inget ändrats sen jag köpte den där har du den på en halv vecka...

www.elgiganten.se

kostar ju lika mycket som katshing nästan, får spana vidare hade tänkt mig ett pris under 3k men det kanske inte finns än :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Jo det kan ju vara sant men då borde folk inte uppleva skillnader i om de lägger data på det inbyggda eller externa minnet i telefonen..:confused:

helt rätt, måste vara kortäsaren i nallen då, där skillnaden ligger.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
kostar ju lika mycket som katshing nästan, får spana vidare hade tänkt mig ett pris under 3k men det kanske inte finns än :).

Ja, inte är skillnaden stor inte... Men det var ju billigast du var ute efter...

Obundet under tretusen kan du nog glömma - för i år iaf...

Visa signatur

Dell Inspiron 6400, Intel T2300 Dual Core (Yonah)@1.66 GHz, IBM 945GM grafik (spelar aldrig), 1024 MB DDR2, 80 GB HD,Vista Ultimate, Dell inbyggd Bluetooth