Permalänk
Medlem

Problem med nätverk

Hejsan!
Jag har ett stortproblem med nätverket här hemma.
Det är såhär att jag har en dator på mitt rum och min pappa har sin dator i arbetsrummet, båda är kopplade till en router (D-link 604).

Jag installerade om windows på min dator för den hade börjat lagga. I början så funkade det i alla fall att gå in på internet, fast jag kunde inte hitta pappas dator. Nu funkar det inte ens att gå in på internet på min dator. Jag har provat det mesta men jag får det verkligen inte att fungera.

Jag har bytt nätverkskort, bytat portar på routern med mera, men jag får det ändå inte att fungera.

Snälla, kan någon försöka hjälpa mig så att jag får detta att fungera? För jag har ganska bråttom.

MVH Kennie

Permalänk
Medlem

startat om routern??

Permalänk
Medlem

Om du kör ipconfig? Vad får du för svar?

Kan du pinga routern? sweclockers?

Kan du surfa till routern?

Om det är xp? Brandväggen igång?

Kollat anslutningen så den är inställd på dhcp?

Permalänk
Medlem

Den routern är väl inte känd för att vara den bästa?

Visa signatur

Linux is free - if your time is worthless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrappy
Om du kör ipconfig? Vad får du för svar?

Kan du pinga routern? sweclockers?

Kan du surfa till routern?

Om det är xp? Brandväggen igång?

Kollat anslutningen så den är inställd på dhcp?

Nu har jag tagit hem en kompis dator hit här så jag sitter på pappas och han sitter på sin egen.

När jag pingar hans dator så får jag svar, men när han pingar min dator så står det typ att "Begäran gjorde time-out"

Routern kommer jag in på.

Xp-brandväggen är av

Var jag kan jag kolla så att anslutningen är inställd på dhcp?

Jo förresten. När vi gick in på whatismyip.com så står det att vi har samma ip, kan det inte beror på en konflikt mellan ip:na? Har för mig att man ska kunna ändra ip eller något i den stilen. Eller det kanske räcker med att starta om routern?

MVH Kennie