Billig 19'' TFT, LG L1930SQSNT

Permalänk
Medlem

Billig 19'' TFT, LG L1930SQSNT

Såg denna för ett tag sedan, och har förgäves letat efter någon typ av recension. Jag vet att man får det man betalar för, men det känns nästan för billigt för att kunna låta bli.

Vad tror ni om denna? LG är ju ett solidt märke, så hur illa kan det vara?

Någon som har någon erfarenhet av den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De LG skärmar jag testat är nice och de flesta bygger väl på samma sak egentligen som jag har förstått det.
Tråden ligger lite fel va? den borde ligga i "Skärmar - Grafikkort - Ljudkort" ?

Permalänk
Medlem

Jo, jag har också bra erfarenhet av LG. Tycker bara att det verkar lite för billigt. 19'' som dessutom bara har en uppdateringstid på 12ms.

(Har rapporterat tråden)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har en LG1730B och är hur nöjd som helst. Spaler BF2 som fean på den utan problem. LG1930 är ju samma skärm fast i större format.

Permalänk
Medlem

men den klarar ändå bara 1280x1024?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
men den klarar ändå bara 1280x1024?

Ingen 19'' TFT klarar väl mer? Vad jag vet är det bara 20'' och upp som klarar 1600*1200.

Jag har en 19'' CRT nu, som jag kör 1600*1200 på, och har gjort i flera år. Är lite rädd för nedgraderingen i upplösningen, då jag är så pass van vid högre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finns det ingen 20" runt samma pris då?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
finns det ingen 20" runt samma pris då?

Inte vad jag vet. Känns som att hopper mellan 19 och 20 är rätt stort, prismässigt.

Tackar! De är ganska positiva till den, men de skriver som förväntat "L1930SQ will do for undemanding users". Problemet är att jag är en demanding user, dock en snål sådan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ingen 19'' TFT klarar väl mer? Vad jag vet är det bara 20'' och upp som klarar 1600*1200.

Jag har en 19'' CRT nu, som jag kör 1600*1200 på, och har gjort i flera år. Är lite rädd för nedgraderingen i upplösningen, då jag är så pass van vid högre.

därför har man en 20"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Tackar! De är ganska positiva till den, men de skriver som förväntat "L1930SQ will do for undemanding users". Problemet är att jag är en demanding user, dock en snål sådan.

Dom verkar tycka samma sak om 913N, och den är många på forumet väldigt nöjda med. Åk till elgiganten och prova skärmen, absolut enklast.

Visa signatur

db^

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-... på denna har du dvi kontakt också vilket inte LG:n har.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Titta vad de skrivit om LG skärmen här då..låter inte bra :S
http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/3256...

Kan man lita på detta tro?

Fina skärmar minsann, jag funderar också på att skaffa en. Är BenQ ett bra märke då tror ni?

Permalänk
Medlem

Sugizo, killen måste ju ha fått ett måndagsexemplar eller nåt, annars skulle ju kritiken vara större än en post på pricerunner. Ingen annan nämner några problem, och jag tvivlar på att en LG-skärm skulle ha sådana problem.

Men jag har fått upp ögonen för 913N, som storstark nämnde. Den är obetydligt dyrare, men har både DVI och kortade uppdateringstid.

Men ju mer jag tänker på det, destå mer tvekar jag till att övergå till 1280*1024... Får sänka upplösningen på min CRT någon dag, och kolla om jag kan göra så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Sugizo, killen måste ju ha fått ett måndagsexemplar eller nåt, annars skulle ju kritiken vara större än en post på pricerunner. Ingen annan nämner några problem, och jag tvivlar på att en LG-skärm skulle ha sådana problem.

Men jag har fått upp ögonen för 913N, som storstark nämnde. Den är obetydligt dyrare, men har både DVI och kortade uppdateringstid.

Men ju mer jag tänker på det, destå mer tvekar jag till att övergå till 1280*1024... Får sänka upplösningen på min CRT någon dag, och kolla om jag kan göra så.

913N har inte dvi.

913B har dvi.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Har själv tänkt köpa en 19" tft ganska snart, ser att många tjatar om 913n och b så jag tänkte slå till på någon av dem. Hur viktigt är DVI kontakt egentligen, vad är skillnaden mot vanlig VGA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fidde_Aberg
Har själv tänkt köpa en 19" tft ganska snart, ser att många tjatar om 913n och b så jag tänkte slå till på någon av dem. Hur viktigt är DVI kontakt egentligen, vad är skillnaden mot vanlig VGA?

Dvi kontakten ger en renare signal.
men sen är frågan om du tycker det är värt ca 500:- extra. Personligen så tycker jag det är värt 500:- extra men börjar det närma sig 1000-1500:- extra då tycker jag nej.

sen finns det andra fina tillverkare än samsung. Tex LG och Viewsonic.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så är DVI väldigt bra att ha, dels för att bilden blir skarpare och att bilden överförs snabbare, alltså slipper man eftersläpningar(?) Dock säger en del att de jämfört skärmar med DVI och utan DVI och inte märkt någon större skillnad..men det kan nog vara bra att investera in en med DVI trots allt.

s.c.s.i.:
Jo, man får hoppas att skärmen är bra annars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Dvi kontakten ger en renare signal.
men sen är frågan om du tycker det är värt ca 500:- extra. Personligen så tycker jag det är värt 500:- extra men börjar det närma sig 1000-1500:- extra då tycker jag nej.

sen finns det andra fina tillverkare än samsung. Tex LG och Viewsonic.

Ok jag är inte så insatt, vill ha en bra 19" tft skärm som inte ghostar. Får kosta mellan 3-4000kr, vilken skulle du isåfall rekommendera?
Enda kravet är att den finns i svart eller silver så att den passar in med resten av mina grejer

Permalänk
Medlem

Samsung 913N utan dvi
http://www.itbutikken.se/p/79049/1.htm

Samsung 913B med dvi
http://www.itbutikken.se/p/91484/1.htm

varför jag väljer länka till itbutikken vid köp av Samsung är för att itbutikken erbjuder 14dagars 0 döda pixlars garanti på samsung och sonyskärmar.

http://212.75.85.247/default.asp?id=2201865&cid=150605

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Kör själv med en 913n, mycket finfin skärm.

Visa signatur

better unborn