Permalänk
Medlem

Ovanlig telefon

Hejsan. Jag ska köpa en ny mobiltelefon. Den måste vara ovanlig och inte vara något som en på 500(eller fler) i Sverige springer omkring på.

Sen undrar jag om ni vet av vilka telefoner som har GPS (dom kan vara lite vanligare).

Permalänk
Medlem

Du kan försöka leta efter recensioner på telefoner som fått riktigt urusla betyg och sen köpa en sån. Det är förmodligen inte så många som har sådanna då.

Permalänk
Medlem

nej men vill inte ha nå nokia eller s-e eller samsung (vilka är helt kassa) eller något sådant. Men annars var det ett bra förslag!

Permalänk

Motorola A1000 har GPS

Permalänk
Medlem

Det finns ju en del förhållandevis okända märken. Speciellt asiatiska, men även Neonode. Köp en sådan. De är ovanliga, har bra funktioner men är tyvärr inte särskilt bra annars.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem
Permalänk

Dom telefonerna som folk har är nog dom bättre som man kan ha. Annars så är det väll en qtek modell som du får kolla efter. Eller köpa en haddator som klarar gsm...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Nokias onödigt dyra desigtelefoner

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hollywoodstar
Nokias onödigt dyra desigtelefoner

funderar 8910i

Permalänk
Medlem

http://www.etencorp.com/products/Communication/500.php
Totalt överlägsen allt som vanliga telefoner heter.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
http://www.etencorp.com/products/Communication/500.php
Totalt överlägsen allt som vanliga telefoner heter.

den såg riktigt het ut, vet du vad den kostar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
den såg riktigt het ut, vet du vad den kostar?

The Länk

(tryck på "logga in som gäst" om du inte kommer direkt till sidan)

Permalänk
Medlem

Ovanlig telefon?

Jag har ännu inte sett någon med en Vertu http://www.vertu.com/ kanske beror på priset...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
The Länk

(tryck på "logga in som gäst" om du inte kommer direkt till sidan)

usch da, billigare att köpa den från england då ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godisbiten
den såg riktigt het ut, vet du vad den kostar?

Jag fick min för inköpspris, men den kostar ca 5 500 kronor. Får förövrigt toppenbetyg överallt.

http://www.pocketgpsworld.com/etenm500.php
http://www.pdagold.com/articles/detail.asp?a=241

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Neonode?

Permalänk
Medlem

Jag kan sälja en Ericsson 197 till dej. Du blir garanterat ganska ensam

Permalänk
Medlem

qtek s100?

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Hmm, min mobil känns ganska gammal nu när man kollar på allt som finns just nu, men den funkar så jag ska väl inte gnälla... Tycker den där E-TEN M500 såg mycket fin ut

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Surfa in till www.alibaba.com , där har jag lyckats köpa ett par japanska lurar som snurrar på gsm-nätet, läs informationen noga innan du kontaktar säljaren, sen är det bara att smöra på för att få köpa en eller två lurar

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=011782

Den har jag, riktigt skön telefon (eller nåt )

Älskar att ha på mp3spelaren, surfa på msn och kolla på sweclock samtidigt

3g-hastigheter, dvs 0,4 mbit uppkoppling

Permalänk
Medlem

Qtek S100 for teh win

Permalänk

skulle ha köpt en qtek s100. grymt mysig mobil med pda

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
skulle ha köpt en qtek s100. grymt mysig mobil med pda

Beror på vad man jämför med.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

qtek s110 är fin, svart

Permalänk
Medlem

Nokia 7710 är garanterat ovanlig. Det kostar "bara" 4000, i alla fall mindre än Pocket PC-telefonerna de andra tipsar om. Rätt stor, men inte så tjock.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Nokia 8800. Rostfri Aliminium, och dyr som fan.

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompy
Nokia 8800. Rostfri Aliminium, och dyr som fan.

Enda orsaken att jag inte använder min 8810 längre är att det inte går att få tag i orginal batterier till den. Det är helt klart bland de absolut snyggaste telefoner hittils och enormt skön att använda. Jag hade min i fem år!

De nya Nokia lurarna är totala stolpskott, tycker jag. Jag har gått över till SonyEricsson i väntan på en telefon som har Windows Mobile 2005.

Permalänk
Medlem

Skulle nog ha köpt en Qtek 9090, den e som s100, bara det att den är mycket ovanligare..(jag har själv en, och har inte sett nån annan som har en, tillskillnad från s100:an och troligen snart även eten m500 som var och varannan unge har..). Den kostar ju iofs lite mer (ca 7000), men då har den även en större skärm, inbyggt tangentbord och wlan bland annat..
Och med wlan:et eller gprs så kan du också fjärransluta till din dator där hemma, det är också en funktion som de flesta telefoner inte har.. Den har även plats för ett secure digital-kort..

Visa signatur

jo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kentucky
Skulle nog ha köpt en Qtek 9090, den e som s100, bara det att den är mycket ovanligare..(jag har själv en, och har inte sett nån annan som har en, tillskillnad från s100:an och troligen snart även eten m500 som var och varannan unge har..). Den kostar ju iofs lite mer (ca 7000), men då har den även en större skärm, inbyggt tangentbord och wlan bland annat..
Och med wlan:et eller gprs så kan du också fjärransluta till din dator där hemma, det är också en funktion som de flesta telefoner inte har.. Den har även plats för ett secure digital-kort..

Att den sedan är fruktansvärt klumpig och otymplig är en annan femma.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum