Geeforce 6600GT stora problem!

Permalänk
Medlem

Geeforce 6600GT stora problem!

Har precis köpt ett Gainward Geeforce 6600GT 256mb och sitter här väldigt ledsen och deprimerad!
Här är problemet!
Jag kan inte spela spel längre, det blir konstig återgivning av grafiken (med Far Cry, NHL05 blir det bra grafik och KOTORII), bilden fryser typ var 5e sek. och tillslut buggar hela spelet och datorn startar om.
Värmen på kortet ligger på 60 grader idle så det kan väl inte vara problemet? Ska iväg nu och köpa 2 chassifläktar, då jag är osäker på sätta egna fläktar på kortet!

Kan det vara så att nätagget inte klarar av kortet? Hur yttrar sig sånt isf? Tror jag har en 300w, Kan man kolla om kortet får tillräckligt med ström?
Vpre bra om jag visste om jag ska lägga pengarna på ett nätagg eller fläktar!
Vore tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh iTTo

Visa signatur

Jag hatar datorer, dom hatar mig, men vi kan inte leva utan varandra!
AMD Athlon XP +3200, 2,00 GB ram, Geeforce 7600GT

Permalänk
Medlem

Jag tycker det låter som ett värme problem, idle 60 är rätt varmt

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Har nu kollat lite om mitt nätagg och kommit fram till att det bara är 200w. Som jag frågade innan, hur märker man om kortet får för lite ström?
Testade och köra 3DMark och fick 2000p, är inte det lite?
Jag har också varit inne på att det skulle vara för vamrt, men jag kommer aldrig över 75 i spelen så det känns som att det inte skulle vara det problemet!

Som sagt, vad ska man satsa på, nätagg eller fläkt, har inte råd med båda just nu

Visa signatur

Jag hatar datorer, dom hatar mig, men vi kan inte leva utan varandra!
AMD Athlon XP +3200, 2,00 GB ram, Geeforce 7600GT

Permalänk
Medlem

om ditt agg bara är på 200w skulle jag satsa på att byta ut det

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X 3.7 GHz 20MB], [MSI X470 GAMING M7 AC], [Corsair 4x16GB DDR4 2666MHz CL15], [2*Sapphire Radeon RX 580 4GB Pulse][Kylning: Vatten/Luft]

Permalänk

skulle du kunna ge lite mer info angånde övrig hårdvara, hur många hårddiskar, CD/DVD, processortyp, USB-enheter mm, så att man vet ungefär hur mycket systemet kan tänkas dra.
Kör du med ett AGP- eller ett PCI-e kort? Om du kör AGP har du pluggat in molex-kabeln till kontaken i kortet?

Har kombinationen kort/dator fungerat bra att spela på innan, eller började det krångla direkt när du installerat 6600GT-kortet?

Ett 200W agg. är lite klent om det inte har väldigt hög verkningsgrad, men det kan nog gå att använda förutsatt att du inte har en massa övrig utrustning som drar ström.(enbart processor, minne, hårddisk, grafikkort och cd- eller DVD-drive) Det kan nog vara en god ide' att kolla på ett kraftigare agg. i vilket fall som helst (minst 350W).

Visa signatur

~Pelle~