Nöjd med BBB? (till fd bostreamare)
Var det något problem när de flyttade över dig?
Hur är din ping/ms nu jämfört när du satt på bostream
Själv kan jag inte säga något än. Funderar på att skippa dom och här är min "anledning"
Jag satt och njöt med mitt Xstream (Bostream) tills BBB köpte opp det och sedan skulle jag efter xx antal månader bli uppgraderad och jag var glad för det stod i brevet jag fick
1 Juli att inom en vecka skulle min anslutning sluta fungera och det skulle bara va och trycka in det nya modemet som skulle komma på posten ett par dagar innan.
31 Juli då jag blev av med internet bara drygt 3 veckor sent och inte fan hade jag fått något modem. Kundtjänst säger att de inte vet varför inte jag fått något modem och de lovar att skicka ett
7 Aug. Jag ringer och frågar vart mitt modem de säger att det är något fel på min telestation
är det säkert för att det var flera med xstream i den ort jag bor i som är med om samma historia.(och är fortfarande). De sa att mitt adsl kommer fungerara att surfa på den 14e
14 Aug. Jag ringer kundtjänst eftersom BBB själva aldrig skulle höra av sig och jag frågade hur det gick, tanten i kundtjänst säger att det är supporten jag ska ringa så hon kopplade mig till en kille där. Han frågar varför i !#/=!)#! tanten i kundtjänst hade kopplat mig dit för han påstod att han inte hade rättigheter att se hur det såg i min telestation(hm är det inte dom som har det?), så han skickar mig till supporten ganska irriterande eftersom jag fick sitta 20min för varje jojo-karuselltur.
De säger nu att de ska skicka mitt modem
18 Aug får jag äntligen mitt modem weehuu tänker jag. Sätter i modemet men självklart fungerar det inte. Samma sak händer för mina kompisar som bor i närheten med xstream. Så jag ringer BBB supporten och förklarar att det inte fungerar trots att WAN lampan på Xavi modemet lyser. (samma sak för mina vänner) han säger att det kan vara ett fel på telestationen och han säger att han lovar att skicka sms så fort som de vet vad det egentligen är som händer?
23 Aug Från min bostad kan man nu höra diverse svordommar och jag har ångest för att jag inte bytte ISP innan jag blev överflyttad till BBBastards! Jag har självklart inte fått något sms
Om man fick tro deras första brev så skulle jag alltså sitta med 8/1 sedan den 7 Juli
Jag sitter nu här 1 månad och 16dagar senare utan internet och har fått köpa mig ett 56K modem så länge. De har inte ens hört av sig en enda gång. Smset lär jag ju då aldrig se av utan det blir att ringa imorgon igen..
/ Freddy