Permalänk
Medlem

Börsen som bakgrund

Hejsan!
Jag är lite nybörjare när det gäller det här med datorer..
Har letet efter ett sätt att få senaste börsnoteringarna på mitt skrivbord... Någon som kan fixa det åt mig elller åtminstone visa något enkelt sätt att göra de på....

Tack på förhand
//Assar

Visa signatur

Amd Athlon 64 3200+ - 1024mb DDR - ATI 9800pro - 19" CRT - MX510!

Permalänk
Medlem

samurize?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Active desktop kanske kan vara något? Inbyggt i windows om du undrar, sök i hjälpen så ska du nog hitta hur man gör.

Eftersom jag aldrig har använt mig av det så kan jag inte säga om det är bra eller ej, men förhoppningsvis kan någon annan här på forumet svara på det.

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Skrivbord -> Anpassa skrivbordet... -> Webb -> Ny -> Skriv in adressen till sidan, se till att kryssrutan blir iklickad.

Borde fungera

Permalänk
Hedersmedlem

Ta en titt på Konfabulator också, en vetenskaplig undersökning visar att det är 256 ggr mer effektivt mot plack än Active Desktop.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gagg
Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Skrivbord -> Anpassa skrivbordet... -> Webb -> Ny -> Skriv in adressen till sidan, se till att kryssrutan blir iklickad.

Borde fungera

ja, de ska funka

men varför vill du ha de?

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+