Pappalångben pajjade mitt 9800PRO

Permalänk
Medlem

Pappalångben pajjade mitt 9800PRO

Hej, min pappa gav sin dator till mig för 1 vecka sen. En hyfsat bra dator, med ett 9800PRO i.
Jag tog bort ena chassi delen för att kyla. Så satt jag inatt o spelade mitt CS. Plötsligt såg jag en pappalångben på väggen, jag tänkte klappa till den o slänga ut den. men den flög raka vägen in i fläkten på mitt grafikkort, det sa splatt och så försvann bilden på skärmen. Även testat i andra datorer och den funkar inte, hur fan kan detta komma sig?

Permalänk
Medlem

. Mysigt.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

löste dock inte mitt problem, vad kan ha hänt?

Permalänk

hahahhahahahah satan va kul

Visa signatur

Citera, Tack

Permalänk

låter lite konstigt, men flugan kan ha kortslutit ditt grafikkort. I sånna fall är det bara att beklaga och hålla chassit stängt hädanefter.

Permalänk
Medlem

inte så kul då :/

Permalänk
Medlem

Vafalls, jag som haft som hobby att fånga flugor, skaka runt dom och sen slänga in dom i valfri chassifläkt. Får sluta upp med det hör jag

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scaz
Vafalls, jag som haft som hobby att fånga flugor, skaka runt dom och sen slänga in dom i valfri chassifläkt. Får sluta upp med det hör jag

Haha, jag ska fan köpa en usbfläkt eller nåt. Flug-Trimmer

Permalänk
Medlem

Hahaha, vad fasen är en pappalångben?

Är det en sån där stor mygga med långa ben?
Undrar vad chansen är att en sådan flyger in i grafikkortsfläkten och kortsluter något... du skulle tagit en bild på det hela.

Permalänk
Medlem

krankhanar kallar väl dem flesta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LucasT
krankhanar kallar väl dem flesta det.

Harkrank.

Permalänk
Medlem

Precis, en harkrank/hästmygga är det nog.

Otur grabben, det måste varit en med mycket gägga i.

Permalänk
Hedersmedlem

Kul garantiärende. Men värre saker har man varit med om, t.ex. folk med insekter i kameraobjektiv för x antal tusen ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Det var en redig jävel asså, nån form av självmordsbombare.
Allt för att förstöra för andra, den harkranken kanske hade sin tro.

Permalänk
Medlem

långbeneskrankel

har alltid haft problem med dom på sommrarna, dom brukar fastna i chassi fläkten så det börjar låta jäfel. funkar bra med sånt där nät man sätter i luft fönster. stoppar även en massa dam som man bara kan skrapa bort sen

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Mina skorpioner tycker tydligen att det är helkul att jaga dessa (dom harkrankar som jag släpper in i terrariet), skorpionerna blir tokiga.
Men vårtbitare är favoriten Då blir det liv i luckan

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsk
Hahaha, vad fasen är en pappalångben?

Är det en sån där stor mygga med långa ben?
Undrar vad chansen är att en sådan flyger in i grafikkortsfläkten och kortsluter något... du skulle tagit en bild på det hela.

ganska stor risk att den flyger in men kortsluter? har rensat mitt fläktfilter i sidan på chassit på runt 10-15 jumbo myggor denna sommaren så passa er alla ;P

Visa signatur

A64 3500+ | 4*512 Dualchannel | 7800GTX

Permalänk
Medlem

För det första var "pappa långben" den fulaste översättningen jag hört i mitt liv. Visst är det rätt av.. men snälla.. använd aldrig mer det uttrycket

"Daddy longlegs" som dom i usa kallas är inga harkrankar utan den typen av vanliga spindlar med långa ben och megaliten kropp.
http://www.garden-spiders.com/spider-fotos/daddy-long-legs-ga...

Visa signatur

It takes blood & guts to be this cool but I'm still just a cliche.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s3pTiC
För det första var "pappa långben" den fulaste översättningen jag hört i mitt liv. Visst är det rätt av.. men snälla.. använd aldrig mer det uttrycket

"Daddy longlegs" som dom i usa kallas är inga harkrankar utan den typen av vanliga spindlar med långa ben och megaliten kropp.
http://www.garden-spiders.com/spider-fotos/daddy-long-legs-ga...

Jag óch mina kompisar brukar alltid säga "Pappa långben" när vi associerar till såna spindlar.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk

HAHA fan va fett!,... ja trodde först att pappalångben pajjade mitt 9800.... menades att din pappa hade långa ben och trampat på ditt grafikkort så det pajjat...

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk

OT:

Gissar att "Pappa långben" är ganska dialektalt om spindlar/flugor med långa ben och liten kropp. I GBG vet alla vad man åsyftar när man säger "Pappa långben" iaf!

Mer dialektalt: "-Nu ska jag gå till den tykna bambatanten i min svale som jag fått rascha på och kolla vad det är för abrovinsch hon byggt." <- Tyd det om ni kan, stockholmare!

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrumJalle
OT:

Mer dialektalt: "-Nu ska jag gå till den tykna bambatanten i min svale som jag fått rascha på och kolla vad det är för abrovinsch hon byggt." <- Tyd det om ni kan, stockholmare!

Off Topic: Bambatant är ju mattant, så långt hängde jag med.
Är dock inte stockholmare..

On Topic:

Permalänk
Medlem

synd

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Herregud, snacka om otur.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Hur otur kan man ha? sorry men detta var det roligaste jag läst.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gymnasie.elev
HAHA fan va fett!,... ja trodde först att pappalångben pajjade mitt 9800.... menades att din pappa hade långa ben och trampat på ditt grafikkort så det pajjat...

Hehe fick själv samma uppfattning.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrumJalle
OT:
Mer dialektalt: "-Nu ska jag gå till den tykna bambatanten i min svale som jag fått rascha på och kolla vad det är för abrovinsch hon byggt." <- Tyd det om ni kan, stockholmare!

Det där kan väll inte vara svenska? Ser mer ut som någon Rinkebysvenska eller nått.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

Nu blev jag lite skraj här, flyger omkring en massa sådana då jag låter dörren stå uppe på kvällarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0rden
Det där kan väll inte vara svenska? Ser mer ut som någon Rinkebysvenska eller nått.

Hehe, oh nej, ingen Rinkebysvenska inte. Bara lite gammal god Göteborgska (läs det med göteborgskt uttal så ska du se)... Översättning till rikssvenska blir typ:

"-Nu ska jag gå till den taskiga skolmatsals-tanten i min trappuppgång, som jag fått spel på, och kolla vad det är för konstig sak hon byggt."

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.