Pappalångben pajjade mitt 9800PRO

Permalänk

hahaha förlåt om du tar illa upp men de var lite rolgit!!
fattar att jag har haft tur då har hittat massa "grillade" fluger och skit i min burk

Permalänk
Medlem

haha, men visst heter dom daddy longlegs inte bara i USA utan också i england (trust me i know). Tycker ju nästan synd om dig nu ju :D!

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av driot
Bug(g)

Hahahha, fan vad skön!!!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Kom just på vad man kan använda en Delta 120mm till nu
You gotta kill em all. Insek´tmon

Permalänk
Medlem

Jag har haft lite alla möjliga kryp som fastnat i fläktar, krupit på grafikkort å liknande.... de roligaste är näd om flyger in i 120mm fläkten bak... Och när man hade datorn nära väggen förr... fy va ja skratta gött ibland !

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Medlem

min kompis hade en mus som gick in i hans fläkt. sen känner jag en där hans katt gick p åskrivbordet, så åkte svansen in i prollefläkten.

Permalänk
Medlem

min kompis hade en mus som gick in i hans fläkt. sen känner jag en där hans katt gick p åskrivbordet, så åkte svansen in i prollefläkten.

Permalänk

Du bör nog inte öppna chassiluckan mer:p Köp bättre kylning till datorn och så har väl du garantin kvar? Kanske du blir tvungen att byta fläkt eller skicka tillbaka det... men just nu är det mosad insekt som är kvar:p

Edit: Förlåt men detta tyckte jag var så roligt,skrattade:D

Permalänk
Medlem

sjukaste jag hört hitils iallafall, ibland har jag massa skumma djur i rummet men ingen är självmords benägen, dom brukar inte vara nära datorn

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Harkrank.

De är ju så söta ^^

(Ehm, ja...)

Btw:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Kom just på vad man kan använda en Delta 120mm till nu
You gotta kill em all. Insek´tmon

Vad har du emot Pokémon, det är ju coolt =P

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
De är ju så söta ^^

(Ehm, ja...)

Btw:

Vad har du emot Pokémon, det är ju coolt =P

Coolt å coolt, vet jag då inte.. men jar inget emot det alls. Sloganen (stavning) var bara så bra som grund ^^

Permalänk
Medlem

Re: Pappalångben pajjade mitt 9800PRO

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LucasT
Hej, min pappa gav sin dator till mig för 1 vecka sen. En hyfsat bra dator, med ett 9800PRO i.
Jag tog bort ena chassi delen för att kyla. Så satt jag inatt o spelade mitt CS. Plötsligt såg jag en pappalångben på väggen, jag tänkte klappa till den o slänga ut den. men den flög raka vägen in i fläkten på mitt grafikkort, det sa splatt och så försvann bilden på skärmen. Även testat i andra datorer och den funkar inte, hur fan kan detta komma sig?

hmm tycker synd om ditt kort som tycks ha fobi för pappalångbens och dog av en plötslig hjärtattack. Måste vara mammalångben som tycks vart och pillat på mina ccfl-rör. Den ena är trasig! Gah :/

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Inte så kul ne . Visst låter det kul. Men det är det inte :/

Permalänk
Medlem

Alltså hur i helvete kan kortet gå sönder av det.
Fläkten i sig kyler själv metallen så om det flyger in ett "kräk" så borde det inte komma åt några direkta komponenter.
Kanske om det var en mutant krank stor som en golfboll.!?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Coolt å coolt, vet jag då inte.. men jar inget emot det alls. Sloganen (stavning) var bara så bra som grund ^^

Jag fattade det, håller med dig

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Mer otur får man leta efter.
Trist för dig dock.
Men det lät så jävla roligt när du skrev.